Jussuf 06.04.2009 01:56:28 | |
---|
Tervepä terve! Teiltä viisaammilta kyselisin että tekisikö noilla t.bonen laajakalvomikeillä (sc450 tai sc1100) Mitään kun äänittelee metallia (sähkökitarat ja laulut) vai hommaanko suosiolla sm57 kitaroille ja vedän laulut sm58:lla? Life is pain, GAS is Even More.. |
south_of_heaven 06.04.2009 03:56:18 (muokattu 06.04.2009 03:57:21) | |
---|
Olematta äänitysekspertti muistelisin, että voisit käyttää konkkaa vähän kauempaa vahvistimesta näin halutessasi, vaikka 57:n lisäksi, joka ottaa suoraan läheltä edestä. Näin tulisi vähän täyteläisempi soundi. Joku juoksee heti korjaamaan jos paskaa puhun. Olen itsekin ajatellut hankkia jotain T.Bonen konkkamikkejä, ehkä niitä viidenkympin luokkaan sijoittuvia settejä.. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
pooki 06.04.2009 09:00:27 | |
---|
Noista T.boneista en osaa sanoa mutta kokeilepa mikittää se kitarakaappi tuolla 58:lla. Ei ole huono vaihtoehto sekään. Omasta mielestäni toimii paremmin kuin 57 mutta makuasioita tietysti. |
Yksi vaihtoehto tietysti olisi RODE NT1-A. Siispä mikä näistä? Life is pain, GAS is Even More.. |
hape 06.04.2009 11:46:12 | |
---|
Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
Jussuf 06.04.2009 18:58:49 | |
---|
Mitä olen kuullu lauluklippejä nyt niin vaikuttais parhaalta toi Rode, kuinkahan se soveltuun kitaroiden äänittämiseen..? Life is pain, GAS is Even More.. |
JoKo 07.04.2009 09:42:57 | |
---|
Mitä olen kuullu lauluklippejä nyt niin vaikuttais parhaalta toi Rode, kuinkahan se soveltuun kitaroiden äänittämiseen..? Kyllähän se varmasti toimii, mutta ei se 57:kaa korvaa. Ei varsinkaan sähkökitarassa ole mitään yhtä ainoata oikeata mikkiä, vaan niihin voi suhtautua kuten efektipedaaleihin. Tohon soundiin tarvii vähän tota mikkiä ja toisessa saattaa toimia sitten joku muu. Tärkeää on se konteksti missä se soundi on. |
Ze Kink 07.04.2009 10:08:01 (muokattu 07.04.2009 10:09:58) | |
---|
Kyllä mä noista ottaisin ihan ensiksi Sm57:n (ja itseasiassa aikoinaan otinkin), ja käyttäisin sitä myös lauluihin. Sen jälkeen vasta laajakalvokonkka hankintaan. Sm58 ei mun mielestä ole mikään pakollinen mikki kotistudiossa, ainakin mun korvaan Sm57 kuulostaa useimmissa jutussa paremmalta. Mulla on itsellä pari T-bonen pikkukonkkaa vaihdettavalla suuntakuviolla (Sc-150), ja ne ainakin ovat hinta/laatu -suhteeltaan jees. |
Jussuf 07.04.2009 11:01:21 | |
---|
Jeps, mutta se viiskasi mulla on jo ja monet on sanonu sitäki ettei vaikuta hankkia 57&58 kumpaaki koska ne on niin samanlaisia mikkejä? Life is pain, GAS is Even More.. |
Danko 07.04.2009 11:12:34 | |
---|
Jussuf: Jeps, mutta se viiskasi mulla on jo ja monet on sanonu sitäki ettei vaikuta hankkia 57&58 kumpaaki koska ne on niin samanlaisia mikkejä? tuossa tapauksessa sanoisin, et hanki joku laajakalvokonkka laululle ja kitarakaapin toiseksi mikiksi. ruuvaamalla 58:n grillin irti saat mikin, joka on hyvin lähelle 57. Mystisesti hintahtavat romantikot #3 Facebook on kyllä yks homojen kokous jäällä. -K.O. Jones |
baba o riley 07.04.2009 13:19:06 (muokattu 07.04.2009 13:20:58) | |
---|
Jussuf: Mitä olen kuullu lauluklippejä nyt niin vaikuttais parhaalta toi Rode, kuinkahan se soveltuun kitaroiden äänittämiseen..? Käytän rode nt1a:ta vähän kaikennäköiseen, mielestäni hintalaatusuhteeltaan aivan ykkönen. äänitän laulut, kitara (+ e606) ja kannujen overit sillä. Ole rödellä yksistäänkin vetänyt kitaraa purkkiin. iso 50m2 tila, toiseen päähän hiwatt stäkki nupit kaakossa ja toisessa päässä nt1a = ihan käsittämättömän makee soundi edit, mutta jos yhtä mikkiä plet ostamassa jolla pitäis laulut ja hepit purkittaa niin hommaa vaikka se 58 |
StJerky 07.04.2009 13:22:57 | |
---|
baba o riley:edit, mutta jos yhtä mikkiä plet ostamassa jolla pitäis laulut ja hepit purkittaa niin hommaa vaikka se 58 Sillä on se jo... |
PIM 08.04.2009 09:08:40 | |
---|
edit, mutta jos yhtä mikkiä plet ostamassa jolla pitäis laulut ja hepit purkittaa niin hommaa vaikka se 58 Ihan vaan vinkkinä, jos budjetti on tosi tiukalla niin Clas Ohlsonilta 11,90 euron dynaaminen OKay DM801, joka ei ainakaan live laulukäytössä juurikaan 58:sta eroa. Tuli ihan piruuttaan ostettua kun joku tuolla Live-palstalla antoi vinkin ja tosiaan kun verrattiin treeniksellä laulajan SM58:iin niin aika samanoloisia olivat soundiltaan ja jopa käsittelyäänet pysyi yllättävän hyvin kurissa. Täytyis jossain välissä käydä hakemassa repullinen noita treenikselle niin pääsis joka jätkä laulaan taustakööriä. http://www.clasohlson.fi/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=32-2696 Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti. |
Black_Ice 23.05.2009 22:59:19 | |
---|
Onko kellään kokemuksia akg perception 120:stä? Kun tilasin BR-900cd:n kaveriksi sellasne kun epäilin että sillä taittuu laulu ja kitaran äänitys. Tasan yhdeltä ihmiseltä kysyin ennen tilausta ja oon vaan eläny toiveissa ettei tarvii sit toitottaa "ostin sian säkissä". No jokatapauksessa luulen mikin olevan ihan hyvä kun hintaa kumminkin se 110 e ja onko sen niin väliä kun ensimmäinen mikki kyseessä. niitä tulee ja menee viel. "Vittu me soitetaan kolmen neljän setti" |