faq1 23.02.2004 17:37:45 | |
---|
Mikä siinä on, että vaikka kuinka hyvin olisi harjoitellut jonkin kappaleen, niin esiinymistilanteessa tuntuu homma olevan hanskassa, mutta hanskat hukassa? Kädet tärisee, kesken kappaleen unohtaa, missä mennään.. Kuulostaako tutulta? |
baron 23.02.2004 17:45:33 | |
---|
Mikä siinä on, että vaikka kuinka hyvin olisi harjoitellut jonkin kappaleen, niin esiinymistilanteessa tuntuu homma olevan hanskassa, mutta hanskat hukassa? Kädet tärisee, kesken kappaleen unohtaa, missä mennään.. Kuulostaako tutulta? Ei mitään muuta keinoa kuin lisää esiintymisiä. Pikkujännitys ihan OK. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
pianistityttö 23.02.2004 19:56:15 | |
---|
Mikä siinä on, että vaikka kuinka hyvin olisi harjoitellut jonkin kappaleen, niin esiinymistilanteessa tuntuu homma olevan hanskassa, mutta hanskat hukassa? Kädet tärisee, kesken kappaleen unohtaa, missä mennään.. Kuulostaako tutulta? Jep. Lisää esiintymisiä. Sillä se jännitys lievenee. Pikkujännitys tekee paremman suorituksen lajissa kuin lajissa... "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Arthur Rubinstein- |
Fortune 23.02.2004 19:59:15 (muokattu 23.02.2004 19:59:23) | |
---|
Treenin ja kokemuksen kautta tosiaan voi keskittyä olennaiseen, eli biisin soittamiseen sen muistelemisen ja stressaamisen sijaan. Se on hienoa, kun siihen pisteeseen pääsee. Mutta hirveintä on, jos siitä tulee hyvänolontunne ja ryhtyy pitämään sitä itsestäänselvyytenä. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Eddy 23.02.2004 20:07:29 | |
---|
Kädet tärisee, kesken kappaleen unohtaa, missä mennään.. Kuulostaako tutulta? Jos itse esiintyisin kyseisessä mielentilassa,ei esitettävä teos välttämättä kuulostaisi kovin tutulta. ;-)
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi. |
baron 23.02.2004 20:33:27 | |
---|
Jos itse voi valita ohjelmiston, niin eka piisi tuttu ja turvallinen. Ainakin mulla jännitys laukeaa, kun ekat sävelet saa ilmaan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
faq1 23.02.2004 22:17:18 | |
---|
Ollessani soittamassa ensimmäisiä häitä yksin kiipparillani -onneksi tutulle - ja häävallsin (siis eka biisin) aika tuli, niin kauhukseni huomasin sulhasen ja morsiamen keskustelevan keskenään, että minkä häävalssin pyytävät soittamaan! Ihan niinkuin osaisin kaikki maailman kappaleet! Onneksi sain änkytettyä, että to tota noin olen tota valmistautunut soittamaan tämän ja tämän. Alkuillasta jännitti soittaminen ja loppuillasta se, kuka humalaisesta tanssijajoukosta seuraavaksi kaatuu niskaani. |
baron 23.02.2004 22:30:17 | |
---|
Ollessani soittamassa ensimmäisiä häitä yksin kiipparillani -onneksi tutulle - ja häävallsin (siis eka biisin) aika tuli, niin kauhukseni huomasin sulhasen ja morsiamen keskustelevan keskenään, että minkä häävalssin pyytävät soittamaan! Ihan niinkuin osaisin kaikki maailman kappaleet! Onneksi sain änkytettyä, että to tota noin olen tota valmistautunut soittamaan tämän ja tämän. Alkuillasta jännitti soittaminen ja loppuillasta se, kuka humalaisesta tanssijajoukosta seuraavaksi kaatuu niskaani. Kun mä oon häissä soittamassa, niin vaikka ei varsinaista taustamusiikkia olekaan tilattu, olen aina sopinut muutamasta "lämmittelykappaleesta" ennen häävalssia, jotain muuta kuin tanssimusiikkia (ettei joku känninen erehdy tanssimaan) ja aina toiveeni on ymmärretty ja hyväksytty. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Kun mä oon häissä soittamassa, niin vaikka ei varsinaista taustamusiikkia olekaan tilattu, olen aina sopinut muutamasta "lämmittelykappaleesta" ennen häävalssia.. Tuo on viisasta ja hyvä vinkki. |
Tiltsi 24.02.2004 21:16:22 | |
---|
Kädet tärisee, kesken kappaleen unohtaa, missä mennään.. Kuulostaako tutulta? Joo, kuulostaa. Ja sitten kun muutaman kerran munaa oikein totaalisesti, niin ei paljoa huvita enää edes yrittää. |
cermailu 09.03.2004 12:23:50 | |
---|
se on muutenkin jännä että soittotaidottomat ihmiset kuvittelevat että muusikot osaavat soittaa ihan mitä vaan harjoittelematta. tietysti jotkut osaavat mutta yleinen käsitys on se että muusikot soittavat mitä vain. |
trust 09.03.2004 12:29:01 | |
---|
Ai tää olikin kosketinsoitin osastolla. Ei mutta silti vaikka laulaja olenkin niin kyllä se esiintyminen muakin jännittää, tosin vain ennen kaikkaa,mutta heti kun keikka on saatu turvallisesti aloitettua niin ei ole enää mitään hätää. Vaikka tuon tiedostaakin niin silti ennen keikkaa täytyy olla aina p.... housussa :-) Mutta keikalla on kyllä aina h....... hauskaa. |
M.i.k.key 18.03.2004 03:55:52 (muokattu 18.03.2004 03:56:52) | |
---|
Pitää vaan yrittää "unohtaa" yleisö ja soittaa siitä soittamisen ilosta, tavallaan yrittää unohtaa paineet... silloin se sujuu yhtä hyvin kuin treenikämpällä EDIT: Tarkemmin luettuna tuo Fortunen kommentti oli jo aika oikeilla jäljillä. My name is Baron, M.i.k.key Baron |
baron 18.03.2004 07:12:47 | |
---|
Pitää vaan yrittää "unohtaa" yleisö ja soittaa siitä soittamisen ilosta, tavallaan yrittää unohtaa paineet... silloin se sujuu yhtä hyvin kuin treenikämpällä EDIT: Tarkemmin luettuna tuo Fortunen kommentti oli jo aika oikeilla jäljillä. Unohtaa yleisö? Siksihän mä harrastelijana just käyn keikoilla, että tykkään esiintymisestä! Soittamisen ilo tulee juuri yleisölle soittamisesta. Ei niin huonoa keikkaa olekaan, ettei se treenikämppää voittaisi. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
BaariMikko 18.03.2004 11:15:24 | |
---|
Unohtaa yleisö? Siksihän mä harrastelijana just käyn keikoilla, että tykkään esiintymisestä! Soittamisen ilo tulee juuri yleisölle soittamisesta. Siis kommentin idea oli varmaankin se, että pitäisi soiton aikana pystyä keskittymään soittoon eikä yleisön läsnäoloon. |
M.i.k.key 18.03.2004 11:29:28 | |
---|
Siis kommentin idea oli varmaankin se, että pitäisi soiton aikana pystyä keskittymään soittoon eikä yleisön läsnäoloon. Jotain tuollaista mä taisin hakea, ei toiminut tuo promillelukko mnettiin... My name is Baron, M.i.k.key Baron |
baron 18.03.2004 16:28:34 | |
---|
Siis kommentin idea oli varmaankin se, että pitäisi soiton aikana pystyä keskittymään soittoon eikä yleisön läsnäoloon. Mähän soitan just yleisölle, mä haluan tiedostaa, että ne on siellä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
Fuzzy Boner 20.03.2004 14:52:07 (muokattu 20.03.2004 14:52:39) | |
---|
Mähän soitan just yleisölle, mä haluan tiedostaa, että ne on siellä. Pitääki tiedostaa, ja soittaa paremmin... Mä soitan ainaki jengin edessä paremmin ku yksin. (Lopputulos ei välttämättä ole kaksinen mutta kuitenkin; en siis tarkoittanut brassailuksi tuota) Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
U.Honey 21.03.2004 01:02:14 | |
---|
Paras lääke esiintymisjännitykseen on mokata oikein perusteellisesti muutamalla keikalla, ja ehdottomasti selvin päin. Mä olen huomannut että yleisön määrällä ei ole mitään tekemistä esiintymisjännityksen kanssa. Siis, on ihan sama onko 10 kuulijaa vai 1000, ei jännitä. Mutta, jos kuulijoiden joukossa on tuttuja, erityisesti tarkkakorvaisia muusikoita, saattaa pienoista kramppikuumetta esiintyä. Yleensä se kyllä häviää kun eka biisi lähtee soimaan. Children of Baron - kun vain paras on kyllin hyvää |
Fuzzy Boner 21.03.2004 02:22:26 | |
---|
Yleensä se kyllä häviää kun eka biisi lähtee soimaan. Tänää ei lähteny, lieneekö syy saatanan amma-remppa-reiskojen vai?? No, syytän MOTIFia tästä Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |