Aihe: Crossover-tyyppejä
1
ajs
24.02.2004 19:52:51
Tässähän minä, toinen samanhenkinen. Klassisen pianon soittoa on takana nelivuotiaasta lähtien, muuta musiikkia ja syntikoita ym. muutama vuosi. En ole tosin mitään musiikkiopistotutkintoja suorittanut, koska olen opiskellut yksityistunneilla ja nyttemmin omatoimisesti, mutta kyllä Chopinit ja muut lähtee minultakin mallikkaasti :)

Tai no, pieni korjaus: en juurikaan ole suuntautunut popmusiikkiin, vaan jazz-, proge- ja varsinkin metallipuolelle. DT on kova bändi... Itsekin aloittelin kevyen musiikin (tai noh, kevyen ja kevyen) soittoni bluesista, nyttemmin olen kyllästynyt siihen aika pahasti.

Nuo toivelaulukirjat ja kappaleiden sointukuvioiden pohjalta improvisointi ovat mielestäni oikein hyvää harjoitusta. Rupea tekemään tutuista kappaleista erilaisia versioita (jazz, proge, ym.). Improvisointia muistakin soinnuista ja eri sävellajeista. Korvakuulolta improvisointia. Kokeiluja, mikä kuulostaa miltäkin. HELVETISTI SOITTOA! Siinä näitä, lisää tulee jos keksin.
"Käsittääkseni kuitenkin Rossinin ja populaarimusiikin ongelma on näiden "musiikin muotojen" soinnutuksen ja teknisen rakenteen yksinkertaisuudessa sekä melodisessa arkipäiväisyydessä ja persoonattomuudessa." -megatherium
oizo
02.03.2004 20:05:16
Aika lailla tuttuja kokemuksia on mullaki..

Sun kansii pyrkiä johonki bändiin (jos et jo ole). Sieltä ne parhaat vibat tulee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)