Aihe: Boss FV-50L
1
placebo
23.02.2004 18:56:36
Onko kokemuksia kyseisestä volume-pedaalista? Mistä välistä löytyy signaaliketjussa jne?

Kiitos
placebo
23.02.2004 19:27:23
Särön (boostin/EQ yms.) jälkeen = ketjun ulostulo volumen säätely, "swelling/violining" onnistuu paremmin.

Juuri tuohon tarkoitukseen pedaalia käyttäisin. Sen vuoksi olen päätymässä tuohon FV-50L:ään. Se on nimenomaan matalaimpedanssinen ja tarkoitettu signaaliketjun loppupäähän. Bossillahan on myös FV-50H joka taas on korkeaimpedanssinen ja tarkoitettu ketjun ensimmäiseksi pedaaliksi.

Kyllähän porukka käyttää tuota FV-50H:takin speduketjun keskellä, mutta se on periaattessa väärin - Impedanssit eivät täsmää (lue: syö signaalia).

Niin, ja tuo FV-50L:än "lätkä" on tyylikkäämmän värinen ;)
wilo
23.02.2004 22:14:13
Kyllähän porukka käyttää tuota FV-50H:takin speduketjun keskellä, mutta se on periaattessa väärin - Impedanssit eivät täsmää (lue: syö signaalia).

Jaa, olen aina luullut että kaikkien pedaalien, mitkä eivät ole true bypasseja ulostulo olisi matalaimpedanssinen eli 10kohmin luokkaa. Eli FV-50L:ää voisi käyttää heti ensimmäisen bufferoidun pedaalin jälkeen. Vai mites se onkaan?
placebo
24.02.2004 18:11:49
Jaa, olen aina luullut että kaikkien pedaalien, mitkä eivät ole true bypasseja ulostulo olisi matalaimpedanssinen eli 10kohmin luokkaa. Eli FV-50L:ää voisi käyttää heti ensimmäisen bufferoidun pedaalin jälkeen. Vai mites se onkaan?

Kyllä niiden bufferoitujen pedaalien tuloimpedanssi on korkea, 1Mohmin luokkaa. Mutta olet oikeassa, FV-50L:ää voi käyttää heti ensimmäisen bufferoidun pedaalin jälkeen! Itse asiassa FV-50L ei sovellu ensimmäiseksi speduksi ollenkaan matalan impedanssinsa vuoksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)