Onko kokemuksia kyseisestä volume-pedaalista? Mistä välistä löytyy signaaliketjussa jne? Kiitos |
Da Make 23.02.2004 18:59:50 (muokattu 23.02.2004 19:01:07) | |
---|
Onko kokemuksia kyseisestä volume-pedaalista? Mistä välistä löytyy signaaliketjussa jne? Kiitos Riippuu mitä haluaa, ennen särö pedaalia = kuin kääntäisi kitaran volaa pienenmälle eli särön määrä vähenee, soinnista lähtee gainia. Särön (boostin/EQ yms.) jälkeen = ketjun ulostulo volumen säätely, "swelling/violining" onnistuu paremmin. ko, Bossista ei ole kokemusta. Cräx, Change, Ötöm!? |
placebo 23.02.2004 19:27:23 | |
---|
Särön (boostin/EQ yms.) jälkeen = ketjun ulostulo volumen säätely, "swelling/violining" onnistuu paremmin. Juuri tuohon tarkoitukseen pedaalia käyttäisin. Sen vuoksi olen päätymässä tuohon FV-50L:ään. Se on nimenomaan matalaimpedanssinen ja tarkoitettu signaaliketjun loppupäähän. Bossillahan on myös FV-50H joka taas on korkeaimpedanssinen ja tarkoitettu ketjun ensimmäiseksi pedaaliksi. Kyllähän porukka käyttää tuota FV-50H:takin speduketjun keskellä, mutta se on periaattessa väärin - Impedanssit eivät täsmää (lue: syö signaalia). Niin, ja tuo FV-50L:än "lätkä" on tyylikkäämmän värinen ;) |
wilo 23.02.2004 22:14:13 | |
---|
Kyllähän porukka käyttää tuota FV-50H:takin speduketjun keskellä, mutta se on periaattessa väärin - Impedanssit eivät täsmää (lue: syö signaalia). Jaa, olen aina luullut että kaikkien pedaalien, mitkä eivät ole true bypasseja ulostulo olisi matalaimpedanssinen eli 10kohmin luokkaa. Eli FV-50L:ää voisi käyttää heti ensimmäisen bufferoidun pedaalin jälkeen. Vai mites se onkaan? |
placebo 24.02.2004 18:11:49 | |
---|
Jaa, olen aina luullut että kaikkien pedaalien, mitkä eivät ole true bypasseja ulostulo olisi matalaimpedanssinen eli 10kohmin luokkaa. Eli FV-50L:ää voisi käyttää heti ensimmäisen bufferoidun pedaalin jälkeen. Vai mites se onkaan? Kyllä niiden bufferoitujen pedaalien tuloimpedanssi on korkea, 1Mohmin luokkaa. Mutta olet oikeassa, FV-50L:ää voi käyttää heti ensimmäisen bufferoidun pedaalin jälkeen! Itse asiassa FV-50L ei sovellu ensimmäiseksi speduksi ollenkaan matalan impedanssinsa vuoksi. |