Aihe: Kohtuullista vedätystä?
1 2 3 4
Rhapa
23.03.2009 19:24:36
oiva tumpeloinen: Sun vaimolla ei oo ehkä paras näkemys näistä aiheista. =)

Vaimoilla tuppaa kuitenkin yleensä kuitenkin se OIKEA näkemys asioista.
Toivoton tapaus.
oiva tumpeloinen
23.03.2009 19:27:09
Rhapa: Vaimoilla tuppaa kuitenkin yleensä kuitenkin se OIKEA näkemys asioista.

Ääh....toi sun allekirjoitus voi olla aika osuva.
bimbi
23.03.2009 19:29:22
oiva tumpeloinen: Sun vaimolla ei oo ehkä paras näkemys näistä aiheista. =)

Kuvittele meidän emäntä tiskiharja kädessä samaan aikaan kun minä loihdin sulosointuja uudesta vahvistimesta kellarissa.
Kimmo72
23.03.2009 19:30:51
Hyvä ettei menny oftopikiks tääki ketju :D
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Silppuri
23.03.2009 20:16:49

Dream_eater: Hyvä ettei menny oftopikiks tääki ketju :D

Eikös tuo avioliittoon houkuttelukin kuitenkin ole aika Kohtuullista vedätystä?
Anteeks.
"I havent slept since I woke up."
J.Hollström
23.03.2009 20:26:38
Silppuri: Eikös tuo avioliittoon houkuttelukin kuitenkin ole aika
Anteeks.

Vois kysyy vaikka viimeaikoina kunnostautuneilta Matti Vanhaselta ja Ike Kanervalta, niitäkin on kohtuullisesti vedätelty pimpin voimalla.
PekKampela
23.03.2009 20:32:43

Pikaisesti ketjun luettuani on vain pakko tokaista, että tämmöistä tämä kaupanteko tuppaa välillä olemaan.
Itse myyjänä olen varmasti joskus onnistunut pahoittamaan jonkun mielen, mutta mielestäni olen aina pyrkinyt toimimaan reilusti, yleisten normien ja omantuntoni pohjalta.

Suurimmat probleemat ovatkin sitten syntyneet ostajana. Välillä sitä luottaa toisen rehellisyyteen vähän liiankin helposti - siihen, että vastapuolikin toimii rehellisesti molempien parasta, eikä vain omaa etuaan ajatellen. Joskus tökkii jossain muualla.

Itse jouduin vastikään vähän ketjun aloittajan kanssa samanmoisen tapauksen pariin:
Olimme myyjän kanssa sopineet kaupat pikaviestein ja pariinkin kertaan. Hinta oli suoraan myyjän laatimasta ilmoituksesta (ennen ilmoitusta hän oli kaupannut pedaalia minulle jo suoraan). Ilmoitus katosi samantien torilta, kun asia oli sovittu.

Siinä vaiheessa, kun jo odottelin innokkaana vehjettä saapuvaksi, myyjä ilmoitti, että hänelle oli tarjottu kyseisestä polkimesta parikymppiä enemmän, kuin mitä me olimme hinnaksi sopineet. Ilmoitti myyvänsä tälle toiselle kaverille, ellen tarjoaisi samaa. Harmikseni myyjä ei ollut antanut yhteystietojaan, joten en voinut soittaa hänelle. Ei talouteni sen parinkympin takia olisi kaatunut (vaikka raha erit. tiukalla onkin), mutta sopimus on kuitenkin sopimus ja tämänkaltaisissa tilanteissa periaatteista haluaa pitää kiinni kynsin ja korvin. Vaikka sapessa vähän kiehahti, päällimäisenä tunteena oli kuitenkin pettymys. Miten näin voi käydä?

*Tämmöisissä tilanteissa suosittelisinkin kiroilun tai totaalisen keskustelusta pidäyttäymisen (ja mahd. julkisen avautumisen) sijaan vetoamaan toisen osapuolen omaantuntoon. Silloin tällöin lakiteksteihinkin on syytä tutustua ja siteerata niitä, pätivät ne tai eivät.*

Noh, miten mainitsemassani kaupassa sitten kävi? Ihan hyvin. Olin onneksi säilyttänyt kaikki vaihtamamme viestit, joista pystyin lainaamaan suoraan hänen sanomisiaan. Tulin myös kilttinä poikana postimaksujen verran vastaan, ja nyt olen jo pari keikkaa käyttänyt poljinta tyytyväisenä. Ei meistä myyjän kanssa sydänystäviä tullut mutta homma kuitenkin hoitui _lähes_ kuten oli sovittu.

Loppuun haluan vielä kiittää kaikkia kauppakumppaneitani vuosien varrelta. Suurimmaksi osaksi kaupanteko on ollut leppoisaa puuhaa: kivoja kohtaamisia ja kokemuksien jakamisia, reilua meininkiä ja sopivaa tinkaamista. Onpa pari pidempääkin soittokamasuhdetta syntynyt!

Koitetaan jättää se talouskasvu päättäjien tavoitteeksi/huoleksi. Tienataan me soittajat mieluummin keikoilla, levymyynnillä, teostoilla tai miksei ihan oikeilla töilläkin. Laitteet ovat soittamista (ja testaamista) varten, eivät trokaamista ja jatkuvan voiton tavoittelun välineitä.

Parikymppiä vai paha mieli? ;)
PT
Kitaraa kuuluu soittaa, koska kitara tykkää, että sitä soitetaan.
oiva tumpeloinen
23.03.2009 20:36:07
Eihän tossa hommassa ole kiinni hiluista, vaan jostain ihan muusta.
pekurides
23.03.2009 20:39:24

bimbi: No niin.

Ja tarinan Todellinen opetushan on se, että meidänkin perheessä tarvitaan kipeämmin astianpesukonetta, kuin Kiinassa rakennettua vanhentuneella putkitekniikalla toteutettua mölytoosaa.

Vaikka halvalla tarjottaisiinkin...

Kevättä

Elä miekkonen anna periksi.
APK on paholaisen keksintö...
meitin huushollista ei löydy enään puhtaita astioita kun paskasena aina koneessa haisevat....

Minähän en tiskaa se on varma.

Emäntä sitten tarjosi ratkaisuksi että ostetaan sitten lisää niitä astioita että riittää....

nimim. 6 juustohöylää!
Tunteella päin vittua.
Rhapa
23.03.2009 20:58:57 (muokattu 23.03.2009 21:02:08)
oiva tumpeloinen: Ääh....toi sun allekirjoitus voi olla aika osuva.

Voisi ollakin, jos vaimon olisin erehtynyt ottamaan.

Edit. Tuo oli muuten jo toinen kerta, kun meikäläisen kerrotaan vastaavan allekirjoitustani. Täytynee vaihtaa se vaikka "Lähes täydellinen":een, niin saa seitsemän ja lisänumerot.
Toivoton tapaus.
Nazareth
24.03.2009 00:21:14
Tässä tapauksessa opitaan ns. kantapään kautta. Ei se mitään, kaikki tekee virheitä mutta huolellisuutta, huolellisuutta. Kyllä se siitä lähtee.
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)