Aihe: Keskustelualueen sääntö #10 ei koske tm-palstalla kaikkia
1 2 3 4
isojussi
22.03.2009 16:19:50
"Muusikoiden.netissä jokainen muusikko on yhtä arvokas. Artistin tai kokoonpanon solvaaminen johtaa väliaikaiseen tai pysyvään kirjoituskieltoon. Perustellun mielipiteensä musiikista voi sanoa, mutta asiattomat hyökkäykset musiikin tekijöitä kohtaan ovat kokonaan kiellettyjä."

Tää näköjään toistuu jatkuvasti - viimeksi Hää- ja bilebändien hinnastoketjua on tietty sakki terrorisoinut systemaattisesti solvaamalla mun tapaani tehdä tätä duunia. Heistä korkeintaan yksi on nähnyt mun esiintyvän ikinä missään vallan jopa parin biisin verran.

Sohaisin (taas kerran) ilmeisesti ampiaispesää, kun uskalsin arvostella erään bändin markkinointia, kun mainostivat näkemykseni mukaan tekevänsä keikkoja liian halvalla. Sillähän näköjään ei ole mitään väliä, kunhan ei vaan minkäänlaisia sequja ym ei käytetä.

Moderaattoritkin tuntuvat olevan samaa mieltä asiasta, kun katsovat kerrasta toiseen läpi sormien kyseisein - oikein lihavoidulla präntätyn - säännön rikkomista tässä kohdin läpi sormien.

Tälläisiako ovat lopunperin mnetin hienot periaatteet? Pelkkää sanahelinää.

Tässä kohden pitää antaa nöyrin kiitos, hatunnosto ja halaus tällä palstalla pyöriville oikeille ammattimuusikoille, jotka ovat asiallisesti kommentoineet tekemisiäni, antaneet runsaasti arvokasta rakentavaa palautetta, neuvoja ja hyväksyneet mut "porukkaan".

Myönnän toki provosoituvani aiheesta, mutta sitä voi sitten kukin omalla kohdallaan miettiä, miten itse reagoisi vastaavaan paskaan.

Painan seuravaaksi itselleni varoitusta, toivotan moderaattorille syvällistä tuokiota peilin edessä sen jälkeen, kun on lukenut keskustelupalstan säännöt ja annan teitin mellastaa täällä keskenänne.

En mä täältä kokonaan häivy - on tossa muita hyödyllisempiäkin palstoja ja jos mulla sattuu olemaan lappu, jota joku tarttee, niin edelleen oon yhtä valmis auttamaan, kuin ennenkin.

Nonni - vetäkää ny liveenne niin paljon, kun lähtee - see if I care.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
Timi
22.03.2009 19:26:53
Saatana!Minä kirjoitin helkutinmoisen esseen Isojussille.Ko lähetin.Vaati kirjautumisen?
Se meni vanhaksi:)
Kuitenkin.Et helkutti jätä kirjoitelematta!
Kuin myöskään "vanhat parrat"
45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut
baron
22.03.2009 21:44:53

Musta se, joka yrittää musiikilla/soittamalla ansaita leivän perheelle ja lainanlyhennykset, myy sellaista tuotetta, jonka saa markkinoitua ja josta saa riittävän katteen.
Jos myy tuotetta, johon asiakkaat ei ole tyytyväisiä, äkkiä sana kiertää ja bisnes kusee.
Jos sitä tekee hobbyksi niin sitten voi kerätä tyylipisteitä ja nirsoilla.
En oo yhtään Jussin keikkaa kuullut, mutta oon saanut tutuilta palautetta että toimitus vastaa tilausta.
Livenä oon kuullut Jussin soittoa ja toimii.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
leprechaun
23.03.2009 02:03:33

Älä ota turhia pultteja, ihmiset ovat erilaisia ja joku tykkää jostakin ja joku toinen kustakin. Nettikäyttäytymisen tärkeitä pointteja on toisten mielipiteiden hyväksyminen vaikka on itse eri mieltä.

Tuossa kun olet tuonut esiin erilaisia bändejä esimerkkeinä on se hyvä asia. Soittojen tasosta voi sitten jokainen vetää omat johtopäätöksensä. Jopa ilmaista ne. Jos kaikilla on sama mielipide tarkoittaa se kukkahattutätimeininkiä jolloin vaan todetaan kuinka kiva aamu taas oli ja että nyt on mentävä keittämään aamukahvit. Tarkoitan että omien mielipiteiden ja näkemysten esittäminen on tärkeää. Siitä syntyy hyvää keskustelua josta jokainen saattaa saada virikkeitä.
Taas jonkun yksittäisen muusikon mauton mollaaminen on mautonta. Siihen et ole minun historiani aikana kertaakaan syyllistynyt.

Olen melko varma siitä että 100% asiakkaistasi on tyytyväisiä ja 95% muusikoista on eri mieltä kun minä siitä mikä on elävää musiikkia. Esitystapa taas ei liity keneenkään henkilöön vaan on yleistä keskustelua. Jos joku väittää jotain henkilöä erilaisilla nimikkeillä ja kohteena olen vaikkapa itse en siitä jaksa ottaa pultteja, olen tavannut riittävän paljon erilaisia ihmisiä tietääkseni että sellaisia ihmiset ovat. Ei haittaa.

Olet tuonut paljon haastellista luettavaa ja ajateltavaa tänne ja ainakin henkilökohtaisesti toivon että jatkat samaan malliin. Sellaisia ihmisiä tarvitaan kenellä on ruutia sanoa oma mielipiteensä. Nurkkaan kyyristyjät ovat luusereita.
jakeni
23.03.2009 12:31:16
Hyvä kirjoitus tuo edellinen.Mitäs sitä suotta valmiissa maailmassa pulttailee.Asiat ja ihmiset tulee ja menee....otetaan vaan löysin rantein,ei niin tosissaan vaan huumorilla etiäpäin!

Onhan täällä kiva huutaa ja huudattaa?
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
hvinnamo
23.03.2009 15:21:46
Niin, toiset saa haistatella toisille palstalaisille tai mitä vaan, sitten ollaan heti poraamassa kun joku sano vähän pahasti. En nyt sano mitään nimiä koska heti ollaan vasikoimassa Moderaattorille. Mulle saa aukoa päätään koska olen pyörittänyt tässä elämänkaarella muutakin kuin posetiiviä, ja tottunut saamaan paskaa niskaan. Mutta anteeksi voi pyytää ja saadakin. Mulle ei kyllä tulis ikinä mieleeni painaa mitään varotusnappia. Positiivista tosiaan kuten jo mainittukin on se että me kaikki olemme erilaisia ja kaikilla on omat juttunsa ja ajatuksensa. Jokainen yrittää mennä oman elämänsä läpi ja ratkaista siinä vastaan tulevat ongelmat parhaansa mukaan. Toisilla on paskempi elämä ja toisilla parempi.On ylä-ja alamäkiä. Hienoja hetkiä ja toisinaan kurjempaa.Mutta kaikenkaikkiaan erimielisyydet ovat tälläisten palstojen suola ja tunteiden kuumentuessa tulee herkästi ylilyöntejä ja kirjoiteltua sellaista jota ei pitäisi. Onneksi tämä ei ole pakollista. Hyvät päivänjatkot vaan sitten kaikille :)
Jami
23.03.2009 16:53:35

On helppo sanoa toiselle että ota huumorilla äläkä oo pikkumainen kun loukkaus ei itseä kosketa. Jokaisesta meistä kuitenkin se arka paikka löytyy. Herkemmällä korvalla voisimme yrittää kuunnella mikä toista keskustelijaa loukkaa. Ja sitten kunnioittaa loukkaamattomuutta. Tsemiä Jussille.
Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää.
jakeni
23.03.2009 20:01:39
Kyllä raavaan ison miähen täytyy kestää arvostelut ja vittuilut.
Elämä ottaa ja antaa.Eihän täällä ole pakko pyöriä,jos on niin saatanan herkkä hipiäinen.
Ei kai tää vaan ole mikään Ämmien pitsin nypläys palsta/osasto?
Toisinaan tulee helmiä kultasäteineen ja pian jo paskaa niskaan.
Kiitos ja poikki.
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
hvinnamo
23.03.2009 20:50:10
Jakelle plussa suorasta ja selkeestä lausunnosta!! Tollasen miehen sanomisille voi antaa arvoa kun on vähän enemmän keikkaa takana kuin monella muulla yhteensä.
tarmo
23.03.2009 21:07:32
hvinnamo: ...kun on vähän enemmän keikkaa takana kuin monella muulla yhteensä.

Pääasia, et on keskiviiva vilkkunut. Kilometrit merkkaa ja moottoritie on kuuma... Syvä katse silmissä kertoo kaiken, on nähty vähän enemmän. Aina on keikat hoidettu, koskaan ei oo jääny ykskään biisi soimaan. Tammihelmimaalihuhtitoukokesäheinä, elo ihmisen...

EI mitään henkilöönkäypää, nää klisheeeet saa vaan aina mielen hersymään.

Mulla menee ihan oolrait, moido.
Ihan sama.
Anonymous-jazz
23.03.2009 21:39:44

Ego voidaan jättää enemmän taka-alalle, niin pysyy hyvä henki päällä.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Jami
23.03.2009 22:03:38

Harva täältä pahaa mieltä hakee. Joillakin on tarve vissiin omaansa jakaa. Kokemuksesta tiedän kertoa ettei se helpota.

Ehkä voidaan ajatella että musiikki on taidetta. Jopa humpan vääntäminen. Jotenkin varmaan tunteiden kanssa tekemisissä ainakin. On erikoista että tunteiden tulkit, eli arvon muusikot, perää kovia arvoja.
Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää.
leprechaun
24.03.2009 00:51:09

hvinnamo: ..... Toisilla on paskempi elämä ja toisilla parempi.On ylä-ja alamäkiä. Hienoja hetkiä ja toisinaan kurjempaa....

Samoilla linjoilla muuten mutta "toisilla paskempi elämä ja toisilla parempi...." olisin kernaasti muuttanut muotoon "toisilla parempi elämä ja toisilla vielä parempi" koska mielestäni elämän paskimmatkin hetket ovat ihan kohtuullisia. En vaihtaisi tätä elämää edes uuteen autoon. Tai Paco De Lucian vanhaan kitaraan.
Kosmonautti
24.03.2009 02:51:36
Jami: On helppo sanoa toiselle että ota huumorilla äläkä oo pikkumainen kun loukkaus ei itseä kosketa. Jokaisesta meistä kuitenkin se arka paikka löytyy. Herkemmällä korvalla voisimme yrittää kuunnella mikä toista keskustelijaa loukkaa. Ja sitten kunnioittaa loukkaamattomuutta. Tsemiä Jussille.

Aika harvakseltaan käyn täällä lueskelemassa, mutta tämä pisti silmään. Hyvin laitettu / hienosti sanottu.
Hakusi - möllisty - ei vastaa yhtään sivua. Tarkoititko: Mallisto
hvinnamo
24.03.2009 03:38:54
leprechaun: No, jos sillä likalla joka oli siellä kellarissa isänsä raiskattavana oli(on) hyvä elämä niin...en tiedä.ja maailmasta löytyy miljoonia ihmisiä joiden elämässä ei ole mitään hyvää. Mutta jos tarkoitat rajata otannan vain meihin joita pyörii täällä tmnetissä niin ehkä täältä nyt ei niin äärimmäistä esimerkkiä löydy. mutta tämä menee jo vähän eri kategoriaan ja psykologian harrastajille löytyy varmaan omat sivut :D Välillä tulee muuten mieleen että onko esim.hitsareilla tai sairaanhoitajilla tälläisiä foorumeita jossa välillä puhutaan mikä miggi on paras ja välillä haukutaan toisia ym. en tiedä. Yksi esimerkkiryhmä on kyllä noi kuorma-autoilijat,jotka kyllä ovat niin kateellista porukkaa että jos esim. sovitaan hinta jonka alle ei ajeta niin joku ajaa kuitenkin. Sen vuoksi kuljettaminen on Suomessa niin halpaa kun rahtarit syövät toistensa selkänahkaa!! heh!
sudenmorsian
24.03.2009 08:14:57 (muokattu 24.03.2009 08:16:09)
isojussi: Tää näköjään toistuu jatkuvasti - viimeksi Hää- ja bilebändien hinnastoketjua on tietty sakki terrorisoinut systemaattisesti solvaamalla mun tapaani tehdä tätä duunia. Heistä korkeintaan yksi on nähnyt mun esiintyvän ikinä missään vallan jopa parin biisin verran.

Sohaisin (taas kerran) ilmeisesti ampiaispesää, kun uskalsin arvostella erään bändin markkinointia, kun mainostivat näkemykseni mukaan tekevänsä keikkoja liian halvalla.

Minkään yksittäisen bändin nostaminen esiin kritisoidessa hinnnoittelua tai mitä tahansa ns. ulkomusiikillista seikkaa rikkoo mielestäni tätä sääntöä yhtä lailla, eli tässä tapauksessa mielestäni Jussi kyllä itse provosoit toisia vähän kuittailemaan sulle.
Kylmä totuus on että aina löytyy harrastajasoittajia jotka on valmiita lähtemäään keikalle jopa omalla kustannuksella jos joku vaan ottaa.

500 euron sekstettien kohdalla kilpailu on jo suorastaan "veristä". Netistä löytyy kymmeniä tälläisiä pumppuja joiden tärkein markkinointiargumentti on:"Me emme tee tätä rahasta vaan rakkaudesta musiikkiin".

Itsekin paljon privakeikkaa heittävänä (ja bändiliiderinä) oon kyllä todennut että useimmat hää ym. parit vaatii nykyään musanäytteet etukäteen joten en henk. koht usko että yksikään tälläinen bändi vie yhtään keikkaa minulta pois. Pelkästään hintaa tuijottava asiakas olisi päätynyt johonkin toiseen ratkaisuun joka tapauksessa.
Epämuusikko
24.03.2009 14:16:08
Kosmonautti: Aika harvakseltaan käyn täällä lueskelemassa, mutta tämä pisti silmään. Hyvin laitettu / hienosti sanottu.

Ja vielä keneltä!
"Pay peanuts, get monkeys". Kesy animaali #1
Moderaattori
24.03.2009 17:50:00
Kyllä provosointia on ollut täällä puolin ja toisin. Varoituksen painamisen lisäksi voitte laittaa pikaviestiä moderaattorille, jos koette kovasti vääryyttä.

Ei moderaattori ehdi kaikkia ketjuja koko m.netissä lukea aina, eikä tiedä mikä on vain teidän tavallista kuittailuanne ja mikä taas loukkaavaa mielestänne.

Tällä tanssimusiikki-palstalla on kuitenkin pääasiallisesti oma porukkansa sekä jutuiltaan, että ikärakenteeltaan verrattuna muuhun m.nettiin, joten tämän palstan moderoinnissa pitää ottaa monta asiaa huomioon.
Timi
24.03.2009 21:10:58
Moderaattori: Kyllä provosointia on ollut täällä puolin ja toisin. Varoituksen painamisen lisäksi voitte laittaa pikaviestiä moderaattorille, jos koette kovasti vääryyttä.

Ei moderaattori ehdi kaikkia ketjuja koko m.netissä lukea aina, eikä tiedä mikä on vain teidän tavallista kuittailuanne ja mikä taas loukkaavaa mielestänne.

Tällä tanssimusiikki-palstalla on kuitenkin pääasiallisesti oma porukkansa sekä jutuiltaan, että ikärakenteeltaan verrattuna muuhun m.nettiin, joten tämän palstan moderoinnissa pitää ottaa monta asiaa huomioon.

Hyvä Mode!Mielestäni olet suhtaunut avoimin mielin ja ymmärtävästi tanssimuusikoiden palstan jutusteluun.Me välillä paijataan vastakarvaan.Mutta silitellään sitten.Useimmat meistä ovat kahlanneet keikkoja vuosien saatossa sentään jokusen.Niin täysammattilaiset kuin me puolinäsät.Aina kuitenkin löytyy jelppiä ja osanottoa.Oli tilanne sitten mitä tahansa.Vaikka äidin hautajaiset.Tai yllättävä bilekeikka!Tai jotain muuta.Missä toivoisi apua ja ymmärtämystä.Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.
Aroma on hyvä.Ja sitten,löysemmät jutut voi kirjoittaa sinne huoneen Aromaan.
Lämmin kiitos huomaavaisuudestasi meitä kohtaan!
45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)