tommiot 16.03.2009 10:17:33 | |
---|
Tollaselle olis tarvetta, eikä oo markkinoilta osunut silmään mitään valmista ratkaisua. Paitsi London Powerilla on jotain DIY-kittejä. Mutta olisko tollanen paha rakentaa itse? Yhtään vahvistinta en ole rakentanut, pedaalien kanssa on tullut vähän leikittyä. Ilmeisesti Marshallin kytkiksistä kopioiminen ei suoraan onnistu, vaan jonkinlainen ulostulon bufferointi tms pitäisi olla, kun noi kitarapäätteet (tässä tapauksessa Marshall 9005) tahtoo linjatasoista signaalia? How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
jPekka 16.03.2009 11:30:40 | |
---|
Hughes & Kettnerin Cream Machine on sinänsä aika lähellä Marshall-soundimaailmaa. Jos käytettynä sattuu kohdalle, suosittelen. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Kysy www.ax84.com -sivuston keskustelupalstalta osastosta Classic projects-> Hi-Octane. Vahvari on ikäänkuin steroidimarsu. Klippejä löytyy youtubesta. Hae: "Chris Hurley Hi octane" Tuossa etunen loppuu katodiseuraajaan ja sitä seuraavaan master/tonesctack -piiriin. Saattaa olla, että tuo ei tartte edes mitään erillistä puskurointia tuon katodiseuraajan lisäksi. EDIT: Tuo ei liene mahdoton rasti ekaksi projektiksi, jos kaikki menee putkeen. Jos tulee kämmejä, niin onhan tuossa jo jonkin verran muuttujia ongelma-ampumista ajatellen. Oma ensimmäiseni tulee olemaan toi, tai Trainwreck Express klooni pienitehoisena (tai no ensimmäinen ja ensimmäinen. Ga5:ttä olen modaillut ja paljon putkiteoriaa opiskellut, joten en ihan soitellen sotaan ole lähdössä). Bluetonen Harrilla on muistaakseni kokemusta Hi-Octanesta. If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
Hotlicks 17.03.2009 18:23:31 | |
---|
Ja sit on tietty se Soldano-klooni Musikdingiltä. Ei ihan ehkä justa marsu, mut kuitenkin. Hitto kun jaksais sen vielä laittaa ihan lopulliseen kuntoon... KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Tami 17.03.2009 20:03:08 | |
---|
Hotlicks: Ja sit on tietty se Soldano-klooni Musikdingiltä. Ei ihan ehkä justa marsu, mut kuitenkin. Hitto kun jaksais sen vielä laittaa ihan lopulliseen kuntoon... Heh!! Ihan sama vika.. Tuolla se möllöttelee pöydällä levällään. Ekat äänet on otettu, mutta jostain syystä muut prokkikset vaan menee sen ohi.. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Hotlicks 17.03.2009 20:24:12 | |
---|
Tami: Heh!! Ihan sama vika.. Tuolla se möllöttelee pöydällä levällään. Ekat äänet on otettu, mutta jostain syystä muut prokkikset vaan menee sen ohi.. Mulla on sentään kasassa ja käynyt keikallakin, mutta noita kahta ekaa kanaalia vaivaa vielä tuon Bright-kytkimen liian ärhäkkä toiminta. Samaten sen shape-kytkimen vois yrittää tiedustella suunnittelijalta. Sit syssymmällä kato! Eihän vuosi ole rakennusaika eikä mikään... KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
harryk 18.03.2009 20:29:54 | |
---|
Moridin: Tollaselle olis tarvetta, eikä oo markkinoilta osunut silmään mitään valmista ratkaisua. Paitsi London Powerilla on jotain DIY-kittejä. Mutta olisko tollanen paha rakentaa itse? Yhtään vahvistinta en ole rakentanut, pedaalien kanssa on tullut vähän leikittyä. Ilmeisesti Marshallin kytkiksistä kopioiminen ei suoraan onnistu, vaan jonkinlainen ulostulon bufferointi tms pitäisi olla, kun noi kitarapäätteet (tässä tapauksessa Marshall 9005) tahtoo linjatasoista signaalia? Kaikki on mahdollista aina periaatteessa, mutta ei usein käytännössä. Marsun etuasteen rakentamisessa hyvä leiska ja maadoitus ovat avainasemassa. Jos ei ole tehnyt tällaisia ns. "medium gain" koneita kuten marsut, voi törmätä oskillointeihin, hurinoihin ym. Jos et ole rakentanut yhtään täysputkivahvistinta, en suosittele tuollaista ensimmäiseksi projektiksi pelkän kytkiksen pohjalta. Mikähän marsumalli on muuten kyseessä? Teen halutunlaisen marsun etuasteen räkkikoteloon tarvittaessa mielestäni järkevillä hinnoilla kunhan tarve on selvinnyt ensin. Tekemiäni pelejä on näytillä täällä: www.bluetone.fi t. Harry |
tommiot 18.03.2009 21:18:27 | |
---|
harryk: Kaikki on mahdollista aina periaatteessa, mutta ei usein käytännössä. Marsun etuasteen rakentamisessa hyvä leiska ja maadoitus ovat avainasemassa. Jos ei ole tehnyt tällaisia ns. "medium gain" koneita kuten marsut, voi törmätä oskillointeihin, hurinoihin ym. Jos et ole rakentanut yhtään täysputkivahvistinta, en suosittele tuollaista ensimmäiseksi projektiksi pelkän kytkiksen pohjalta. Mikähän marsumalli on muuten kyseessä? Teen halutunlaisen marsun etuasteen räkkikoteloon tarvittaessa mielestäni järkevillä hinnoilla kunhan tarve on selvinnyt ensin. Tekemiäni pelejä on näytillä täällä: www.bluetone.fi t. Harry Eiköhän se joku tommonen plexi-tyyppinen, ihan simppeli yks kanava vaan. Osaatko heittää jotain karkeata hinta-arviota (voi laittaa pikaviestilläkin, ihan miten vaan)? How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
tommiot 23.03.2009 11:46:12 (muokattu 23.03.2009 15:22:44) | |
---|
Harkitsen edelleen tota itse rakentamista. Löysin tällaisen skeman: http://www.kbapps.com/audio/tubeamps/preamp.html Mun silmään näyttäis aika samalta kuin 1987X:n etuaste, paitsi toki yksikanavainen. Ei tarttis alkaa ite noita skemoja piirtelemään kun tekis vaan ton mukaan. Minkälainen verkkomuuntaja pitää olla, kun pitää saada toi +300VDC ? Ja miten toi kannattaa tehdä toi kytkentä, turreteilla? How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |