Aihe: Tascam us-144
1
frank_z
16.02.2009 12:40:55
http://www.tascam.com/products/us-144.html

Tuommosen ajattelin hommata. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä laitteesta tai ehdotusta vastaavasta hintaluokassa 100-150€
kukkola
17.02.2009 10:19:39
http://www.tascam.com/products/us-144.html

Tuommosen ajattelin hommata. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä laitteesta tai ehdotusta vastaavasta hintaluokassa 100-150€

Minulla on käytössä yhtenä laitteena tuosta isompi versio US-428 ja toimii ihan hienosti. Nykyään käytän tuota vain kontrollerina enkä lainkaan DAWina.
Rautalanka Rulez
frank_z
23.02.2009 12:33:43
Jep, eli kyseinen laite lähti tilaukseen Saksasta.
Kirjoittelen sitten kokemuksia laitteesta kun olen kerennyt sitä kunnolla testailemaan.
frank_z
13.03.2009 12:41:07
Hyvin on laite hoitanut hommansa. Jostain olen lukenut, että kuuloke-ulostulon äänenvoimakkuus on vähän hiljainen.

Itselläni on tällainen "viritelmä":
Kitara/Basso -> Boss GT-8 -> (spdif) Tascam -> Logitech Z-2300 (-> kuulokkeet).

Kaikki äänet (pelit & windows) saa tulemaan Tascamista läpi kun muistaa poistaa integroidun äänikortin käytöstä.

Cubase LE 4 toimii hyvin ja latenssit pysyvät pieninä.

Laitten tilasin Thomannilta 3 vuoden takuun takia. (En kyllä suomalaisista liikkeistä netissä sitä löytänytkään). Hinta on näköjään noussut 155€ -> 169€, mutta omasta mielestäni olen kyllä saanut rahalle vastinetta, kun kaikki ylimääräiset surinat ja burinat ovat muisto vain.
ekikoo
26.03.2009 17:31:30 (muokattu 27.03.2009 21:02:16)
Saapui tännekin tämä laite, ja valitettavasti heti on ongelmaa.

Midi-touhuissa syö ihan sikana prossua. Eikö näiden ulkoisten laitteiden tulisi toimia päinvastoin? Cubase SX2sta on turha tämän kanssa käyttää, kun cpu pomppii kokoajan 40-50%. Sustainpedaalilla soitettaessa leikkaa melko pian kiinni.

Vaatimukset oli 1ghz/ 512 muisti ,tässä koneessani on AMD dual-core 1,8ghz, 2gb muistia, Vista 32bit. Eli tuossa mielessä pitäisi olla ok.

Controlpaneelista voi aika rajoittuneesti säätää latenssia, järkevimmät vaihtoehdot ovat karkeasti joko 7ms tai 17ms, jokatapauksessa tuo CPU-käyttö on järjettömän suuri, paremmin toimi ilman interfacea usbiin kytketty midi-ohjain asio4allilla.

Jos tuohon ei ole mitään kikkaa (ajurien ja firmwaren lisäksi, ei auttanu), niin hyvin todennäköisesti joudun lähettämään takaisin :(
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)