Aihe: Otelautaan öljyä tms. apteekista?
1
charvette
07.03.2009 10:33:38
Kohta on lähtö markettiin ja vieressä on apoteekki josta voisin käydä hakemassa otelautaan (ruusupuu) ylläpitotököttiä. Eli mitä pyydän, oliko se sitruunaöljyä?
kauhu-köös
07.03.2009 10:35:38
Kyllä, sitruuna-öljy on kyseessä. Tosin sitä saa aivan tavallisimmistakin musiikkikaupoista.
Kumiankka
07.03.2009 10:39:23
Viimeksi taisin vetäistä manteliöljyä otelaudan pintaan, apteekista ostin kovaan hintaan pienen pullon. Jostain olin lukevinani että tuo on neutraali ja myrkytön eikä pitäisi härskiintyä
Illu
07.03.2009 12:08:20
...apteekista ostin kovaan hintaan pienen pullon.

Musiikkiliikkeestä saa halpaan hintaan esim. tämmöisen potun:

http://www.thomann.de/fi/dunlop_lemon_oil.htm

Erittäin kätevä käyttää pullossa olevan annostelusienen ansiosta ja on riittoisaa.
gasser
07.03.2009 15:13:51
Ujutanpa tähän liippaavan kysymyksen, että mitä kaikkea (kitaranhuollossa) hyödyllisiä tököttejä apteekista oikein voi ostaa? Putsausaineita, öljyjä,..?
-?-
Credence
07.03.2009 18:40:41
Mitä vikaa siinä margariinissa on :D
Kaikki keskustelut johtavat rölötykseen.
jarmos
07.03.2009 18:55:15
Mä olen kaikki otelaudat öljynnyt lämmitetyllä rypsiöljyllä, ...mikä vitun sitruunaöljy, ikinä en ole käyttänyt enkä käytä...........
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
Kumiankka
07.03.2009 19:29:21
Wikipediasta lainattua

"Wood treatment - the traditional lemon oil used on the unsealed rosewood fingerboards of guitars and other stringed instruments is not made from lemons. It's a different product altogether, made from mineral oil and a solvent, usually naphtha, and got its name from its color and tart smell, and should not be confused with the corrosive oil of lemons."

Jack Orman/AMZ http://www.muzique.com/schem/fret.htm

Tuossa AMZ linkissä kerrotaan että tuo mineraalipohjainen on ok
jarmos
07.03.2009 20:31:40
Kumiankka: Wikipediasta lainattua

"Wood treatment - the traditional lemon oil used on the unsealed rosewood fingerboards of guitars and other stringed instruments is not made from lemons. It's a different product altogether, made from mineral oil and a solvent, usually naphtha, and got its name from its color and tart smell, and should not be confused with the corrosive oil of lemons."

Jack Orman/AMZ http://www.muzique.com/schem/fret.htm

Tuossa AMZ linkissä kerrotaan että tuo mineraalipohjainen on ok

Tässä nyt puhuukin käytännössä koettu.
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
ravensoul
08.03.2009 17:53:44
Kiinanpuuöljy on ollu ainakin omasta mielestäni hyvää. Jalopuille tarkoitettua syvälle tunkeutuvaa hoitoöljyä. Löytynee kaikista marketeista, jotka myy huonekalujen ym. puujuttujen huoltotuotteita. Perus pellavaöljykin toimii.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
msormune
08.03.2009 18:05:49
Muistaakseni Ceridal-nimistä ihoöljyä olen itse apoteekista ostanut tuohon tarkoitukseen. Toimii ja on hajutonta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)