charvette 07.03.2009 10:33:38 | |
---|
Kohta on lähtö markettiin ja vieressä on apoteekki josta voisin käydä hakemassa otelautaan (ruusupuu) ylläpitotököttiä. Eli mitä pyydän, oliko se sitruunaöljyä? |
kauhu-köös 07.03.2009 10:35:38 | |
---|
Kyllä, sitruuna-öljy on kyseessä. Tosin sitä saa aivan tavallisimmistakin musiikkikaupoista. |
Kumiankka 07.03.2009 10:39:23 | |
---|
Viimeksi taisin vetäistä manteliöljyä otelaudan pintaan, apteekista ostin kovaan hintaan pienen pullon. Jostain olin lukevinani että tuo on neutraali ja myrkytön eikä pitäisi härskiintyä |
Illu 07.03.2009 12:08:20 | |
---|
...apteekista ostin kovaan hintaan pienen pullon. Musiikkiliikkeestä saa halpaan hintaan esim. tämmöisen potun: http://www.thomann.de/fi/dunlop_lemon_oil.htm Erittäin kätevä käyttää pullossa olevan annostelusienen ansiosta ja on riittoisaa. |
gasser 07.03.2009 15:13:51 | |
---|
Ujutanpa tähän liippaavan kysymyksen, että mitä kaikkea (kitaranhuollossa) hyödyllisiä tököttejä apteekista oikein voi ostaa? Putsausaineita, öljyjä,..? -?- |
Credence 07.03.2009 18:40:41 | |
---|
Mitä vikaa siinä margariinissa on :D Kaikki keskustelut johtavat rölötykseen. |
jarmos 07.03.2009 18:55:15 | |
---|
Mä olen kaikki otelaudat öljynnyt lämmitetyllä rypsiöljyllä, ...mikä vitun sitruunaöljy, ikinä en ole käyttänyt enkä käytä........... Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Kumiankka 07.03.2009 19:29:21 | |
---|
Wikipediasta lainattua "Wood treatment - the traditional lemon oil used on the unsealed rosewood fingerboards of guitars and other stringed instruments is not made from lemons. It's a different product altogether, made from mineral oil and a solvent, usually naphtha, and got its name from its color and tart smell, and should not be confused with the corrosive oil of lemons." Jack Orman/AMZ http://www.muzique.com/schem/fret.htm Tuossa AMZ linkissä kerrotaan että tuo mineraalipohjainen on ok |
Kumiankka: Wikipediasta lainattua "Wood treatment - the traditional lemon oil used on the unsealed rosewood fingerboards of guitars and other stringed instruments is not made from lemons. It's a different product altogether, made from mineral oil and a solvent, usually naphtha, and got its name from its color and tart smell, and should not be confused with the corrosive oil of lemons." Jack Orman/AMZ http://www.muzique.com/schem/fret.htm Tuossa AMZ linkissä kerrotaan että tuo mineraalipohjainen on ok Tässä nyt puhuukin käytännössä koettu. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
ravensoul 08.03.2009 17:53:44 | |
---|
Kiinanpuuöljy on ollu ainakin omasta mielestäni hyvää. Jalopuille tarkoitettua syvälle tunkeutuvaa hoitoöljyä. Löytynee kaikista marketeista, jotka myy huonekalujen ym. puujuttujen huoltotuotteita. Perus pellavaöljykin toimii. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
msormune 08.03.2009 18:05:49 | |
---|
Muistaakseni Ceridal-nimistä ihoöljyä olen itse apoteekista ostanut tuohon tarkoitukseen. Toimii ja on hajutonta. |
absqua 09.03.2009 12:48:31 | |
---|
jarmos: Mä olen kaikki otelaudat öljynnyt lämmitetyllä rypsiöljyllä, ...mikä vitun sitruunaöljy, ikinä en ole käyttänyt enkä käytä........... sama homma. tosin ilman lämmitystä. kerran oli rypsiöljy loppu, joten vetäisin oliviiöljyä. sama vaikutus, eli hyvin pelasi. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |