Aihe: finnvox studiot
1 2 3
Notefix
14.02.2004 20:19:46 (muokattu 14.02.2004 20:20:13)

mistä suomesta löytyy parempia tiskejä kuin voxin ssl:t

Petrax?

mistä tehokkaammat Pro Toolsit

Crystal?

ja parempi mikkivalikoima

Seawolf on aika hyvä...siel on se c12vr...

Nojoo...Finvox on kuitenkin oikea studio, piti siitä tai ei.

toivon etteivät kotinikkarit joille oma tehokas pc ja halpa ja hyvä äänikortti ovat märkien päiväunien kohde vaivaidu edes ottamaan kantaa.

Joskus tuntuu että monet tuollaisilla systeemeillä värkkäävät tekevät niinq parempaa musaa...mutta vaan joskus :) Pitäiski ostaa uusi äänikortti himaan...suosittelisko kukaan.
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
tikka
14.02.2004 20:32:01
mitä tommoset ssl tiskit maksaa? ajattelin vaan ku ei tommosia ihan joka studios nää
Jami
14.02.2004 21:07:18

Mä en noista muista ammattilaisista ja heidän vermeistään tiedä. Noten oon nähny miksaavan ja oon aika vakuuttunut. Oon nähny sen studionkin ja sekin vakuuttaa. Kaikenkaikkiaan oon kuitenkin sitä mieltä että ei vermeet tee nykyäänkään musaa. Sen tekee soittajat. Ja sen tellentaa heidän musaansa tajuava hyväkorvainen äänittäjä.

Digitaalitekniikka toi kadunmiehellekkin mahdollisuuden tallentaa musaa inhimilliseen hintaan. Kovalevylle. Oli se nyt sitten minkä tahansa laitteen kovalevy. Sinne saadaan jäämään kyllä soittimen saundi. Digitaalisuuden puitteissa. Lopputulos on hieno jos soittimien saundi on hieno ja soitanta taitavaa. No tietysti mikeissä ja soittotilassa on eroja. Huippumikit on vieläkin tolkuttoman hintaisia. Vai maksaako niissä pelkkä nimi?

Ratkaiseva ero tulee kun verrataan ammattilaista ja amatööriä. Ammattilaisistakaan kaikki eivät ole hyviä. Jokainen arvioikin lopputulosta omin korvin. Toivottavasti. Taas olis sokkotesteillä paikka. Monet haluaa rahastaa vanhoilla meriiteillä ja alan tunnustuksia saavuttaneilla palkinnoilla. No ammattilaiset tietysti sielläkin on takana.
Aharistaa. Tämä saatanan lakeus. Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä.
niko
14.02.2004 23:13:54
mitä tommoset ssl tiskit maksaa? ajattelin vaan ku ei tommosia ihan joka studios nää

Luokkaa omakotitalo ja enemmän ymmärtääkseni.
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
lardie
14.02.2004 23:45:21

Luokkaa omakotitalo ja enemmän ymmärtääkseni.

uutena niin, käytettynä hyvinkin alle 100000 eur :)=-
-extreme action metalcore- www.scorched.org
Neljä Ruuvia
15.02.2004 08:05:09
Petrax? Mikäs Amek siellä olikaan? En tiedä kun en oo ite edes käynyt koskaan

Crystal?
-Hinnat?
-Isotkin tilat?

-Ei mitään hajua...millanen mesta?

-Väärin... Finnvoxissa on 3 kpl oikeaa studiota,1 kpl Mixaus/päällesoitto studiota ja sanoisko 3 ja 1/2 masterointihuonetta :-)

Joskus tuntuu että monet tuollaisilla systeemeillä värkkäävät tekevät niinq parempaa musaa...mutta vaan joskus :) Pitäiski ostaa uusi äänikortti himaan...suosittelisko kukaan.
Osta: Hullunkuriset Musiikkilaitteiden Valmistaja Perheet Kortit by Harman International
Notefix
15.02.2004 10:08:21 (muokattu 15.02.2004 10:15:31)

uutena niin, käytettynä hyvinkin alle 100000 eur :)=-

Ei kai suomeen ole yhtän SSL:ää uutena ostettu?....emmä tiedä. Muistaakseni Takomoon tuli eka...ja sitten se lopettikin :)

Jami:
Noten oon nähny miksaavan ja oon aika vakuuttunut. Oon nähny sen studionkin ja sekin vakuuttaa.

Emmä osaa miksata...kyllä tuo äänitys ja miksauskin on mun mielestä ammattilaisten hommaa. Tosin nythän näyttää olevan trendinä ns. "moniosaaminen", jossa muusikko soittaa, äänittää miksaa ja laulaa ja tekee suunnilleen kaiken mahdollisen...kato säästyy rahaa.

Mun mielestä hyvän äänittäjän ammattitaitoa kandee aina käyttää hyväksi.

Digitaalisuuden puitteissa. Lopputulos on hieno jos soittimien saundi on hieno ja soitanta taitavaa.

...ja biisi on hyvä ja ennenkaikkea laulu toimii. Kyllähän se noista kuitenkin loppupeleissä on kiinni :)
Notefix
15.02.2004 10:11:19 (muokattu 15.02.2004 10:11:28)

Mikäs Amek siellä olikaan? En tiedä kun en oo ite edes käynyt koskaan

Hiano! Ja kivoja kompuroita. Äänittäjät ainaki tykkää.

-Ei mitään hajua...millanen mesta?

Heh....

-Väärin... Finnvoxissa on 3 kpl oikeaa studiota,1 kpl Mixaus/päällesoitto studiota ja sanoisko 3 ja 1/2 masterointihuonetta :-)

Saivartelija! :)
Mikael
15.02.2004 16:56:32

Juu Petrax mullekin tulee ensimmäisenä mieleen. Tarkkaamo on jo huoneena jotain ihan muuta kun noi finkkarin tarkkaamot. Tiski on Amek Galileo.

Kamat löytyy muuten täältä:
http://www.petrax.fi/equipment.htm
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
tikka
15.02.2004 18:24:49
ihan mukavaa jälkee tuolla petrax studiolla natsaa ku kuuntelee tota uutta suburban triben levyä
askomiko
15.02.2004 19:39:59
Sub-urban heimon uusi levy kyllä oli soundeiltaan jotain aivan miljoonaluokkaa, minkä radiosta kuulin. Pitäisi varmaan käydä ostamassa.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
johnnyho
19.02.2004 12:55:30
mistä suomesta löytyy parempia tiskejä kuin voxin ssl:t

Petrax?

mistä tehokkaammat Pro Toolsit

Crystal?

ja parempi mikkivalikoima

Kokonaisuus kunniaan. en voi mennä voxille duuniin seawolfin putkimikin ja crystalin pro tools-setin kera.

sitä paitsi seawolfin hyvä puoli on kyllä ympäristö, kamat on kyllä syvältä, katsoo itse jos ei usko firman nettisivuilta. mackie ei kuitenkaan ole tiskinä ihan samaa luokkaa kuin amekin galileo tai edes ne voxin mallia puola olevat ssl 4000:t :-)

Ssl:n tiskeistä vielä sen verran, että vaikka ikää on jo jonnin verran, on kunnossa oleva 4000:n laadullisesti ihan raskainta kamaa mitä härmästä löytyy. ainoa kilpailija on toi amekin galileo. muusta saman luokan vehkeestä tässä maassa ei ainakaan mulla ole tietoa. vitikan ssl:n toki tiedän, ja ylen vastaavat. ainoa asia josta aika on ajanut musta pahasti ohi ssl:n tapauksessa on automaatio, jota on todella vaikea käyttää. moottorifeiderit olisi kyllä kova juttu.

kertokaa mullekin tosta crystalista, mikä meininki, kalusto jne.
kivi
19.02.2004 13:47:50
sitä paitsi seawolfin hyvä puoli on kyllä ympäristö, kamat on kyllä syvältä, katsoo itse jos ei usko firman nettisivuilta. mackie ei kuitenkaan ole tiskinä ihan samaa luokkaa kuin amekin galileo tai edes ne voxin mallia puola olevat ssl 4000:t :-)

Käyttääkö ne Merisudessa edes tiskiä muuhun kuin kuuntelujen rakenteluun? Mulle on jäänyt kuva, että heillä on "irtopalikoita paikalle tarpeen mukaan" -linja...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Notefix
19.02.2004 15:40:35

Ei...eikä myöskään hinnaltaan. Tosin taitaa mennä koneessa miksaamiseks sielläkin nykyään useimmiten.

Tosin käyttäjästähän tuo loppujen lopuks riippuu. Sillä nyt ei oo mitään vitun väliä mitkä kamat on, jos musa ja sovitukset ei toimi ja äänittäjä ei tajuu vittuakaan mistään mitään...

Oon kuullu mackiellä ja 02r:llä helvetin paljon parempia miksauksia kun jollain sadan tonnin euron toollssilla ja SSL:llä väännettyjä juttuja...ja rehellisyyden nimessä täytyy sanoa että joskus omatkin jutut on onnistunut paremmin demomiksauksina kun helvetin kalliit lopulliset versiot.
M.i.k.key
19.02.2004 18:42:31
kertokaa mullekin tosta crystalista, mikä meininki, kalusto jne.

Tuo minuakin kovasti kiinnostaa. En tunne paikkaa enkä löytänyt netistäkään mitään konkreettista!
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Neljä Ruuvia
19.02.2004 20:57:59
Tuo minuakin kovasti kiinnostaa. En tunne paikkaa enkä löytänyt netistäkään mitään konkreettista!

Näin "sisäpiirin" kesken....shhh! Muna-Anan paja.
jPekka
20.02.2004 12:04:24

Käyttääkö ne Merisudessa edes tiskiä muuhun kuin kuuntelujen rakenteluun? Mulle on jäänyt kuva, että heillä on "irtopalikoita paikalle tarpeen mukaan" -linja...

On niillä kuulemma jossain murkassa analogiraiturikin, nykyään... mutta protools-pohjaista taitaa arkitoiminta pitkälti olla.
86 % tämän lauseen ensi kertaa lukeneista yrittää nuolaista omaa kyynärpäätään.
Mikael
20.02.2004 13:08:25 (muokattu 20.02.2004 15:12:03)

Tosin käyttäjästähän tuo loppujen lopuks riippuu. Sillä nyt ei oo mitään vitun väliä mitkä kamat on, jos musa ja sovitukset ei toimi ja äänittäjä ei tajuu vittuakaan mistään mitään...

Oon kuullu mackiellä ja 02r:llä helvetin paljon parempia miksauksia kun jollain sadan tonnin euron toollssilla ja SSL:llä väännettyjä juttuja...ja rehellisyyden nimessä täytyy sanoa että joskus omatkin jutut on onnistunut paremmin demomiksauksina kun helvetin kalliit lopulliset versiot.

Tuossa oli totuutta.

Tää nyt meni vähän tiskeistä keskusteluksi, mut ainakin mulle sillä ympäristöllä on erittäin iso merkitys näissä hommissa ja ehkäpä siksi mä olen kokenut finkkarin vähän silleen kun tässä olen antanut ymmärtää. Kokeumksethan on mulla varsin vähissä, mut kyllä mä pheeliksen puolesta liputan vaikka nyt sitten Petraxin puolesta. Siellä kun on sen amekin lisäksi aina siistiä ja hyvät safkat ja rauhallinen ympäristö ja todella mukavat majoitustilat ja sauna - puhumattakan Rappulan herrasväen superystävällisestä meiningistä. Muutenkin tollaset maalaismestat on meikäläisen mieleen... Toinen esimerkki vois olla toi Karillo (vaik siellä ei olekkaan "kun" vasta täysrempattu Harrison-tiski, millasella on muuten miksattu Billy Jean). Rojua ei ole niinkään valtaisasti, mut meininki on maanläheinen ja hyvä - mielummin mä menisin sinne äänityspuuhiin kuin finkkarille.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
meekz
27.02.2004 05:14:42 (muokattu 27.02.2004 05:18:39)
Niinpä ja samainen hemmo ei osannut käyttää analogitiskiä, joten mies voisi matkustaa vaikkapa Puolaan opettelemaan sellaisen käyttöä.

SSL:n 4000 sarjan tiski on jo sen verran laadukas laitos, ettei sitä tarvitse todellakaan hävetä. Varsinkaan jos talosta löytyy niitä 4 kappaletta...

...

en varmaan ois voinut paremmin itse sanoa....

on se ihme et kunnon studiota (ainakin suomen mittapuun mukaan) haukutaan asiasta enempää tietämättä....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)