Aihe: Gibson Les Paul Custom '90
1
Mixu88
25.02.2009 15:16:45

Mikähän kaulaprofiili tässä mahdollisesti on, ja onko nykyään joissain gibsoneissa käytössä tämä sama kaulaprofiili? Vaikka onkin ohuehko, niin ei oo kuitenkaa ihan samanlainen ku nuo nykyiset 60's slim taper kaulat, tää on hieman pyöreämpi. Kuitenkin kaukana 50's rounded kaulamallista.

Lisäksi haluisin tietää pystyykö noita Bill Lawrence mikkejä (HB-R & HB-L) vahaupottamaan kun kiertää kovalla säröllä ja volumella niin paljon että kiertoa ei saa hallittua millään.

Kiitos jo etukäteen.
hapan
25.02.2009 15:20:07
Mixu88: Mikähän kaulaprofiili tässä mahdollisesti on, ja onko nykyään joissain gibsoneissa käytössä tämä sama kaulaprofiili? Vaikka onkin ohuehko, niin ei oo kuitenkaa ihan samanlainen ku nuo nykyiset 60's slim taper kaulat, tää on hieman pyöreämpi. Kuitenkin kaukana 50's rounded kaulamallista.

Täysin villi veikkaus: Oiskohan se '59 profiililla?

Lisäksi haluisin tietää pystyykö noita Bill Lawrence mikkejä (HB-R & HB-L) vahaupottamaan kun kiertää kovalla säröllä ja volumella niin paljon että kiertoa ei saa hallittua millään.

Pystyyhän ne upottamaan, miksi ei? Mä luulen, että noissa mikaissä ei vahauksen puolesta ole mitään moitittavaa, ennemminkin pienentäisin volumea ja gainia ja kompit soittaisin kitaran volaa pudottamalla. Nää on ilmaisia neuvoja, jotka ei yleensä kelpaa, mutta suosittelen kokeilemaan.
Mixu88
25.02.2009 15:29:53

hapan: Täysin villi veikkaus: Oiskohan se '59 profiililla?

Pystyyhän ne upottamaan, miksi ei? Mä luulen, että noissa mikaissä ei vahauksen puolesta ole mitään moitittavaa, ennemminkin pienentäisin volumea ja gainia ja kompit soittaisin kitaran volaa pudottamalla. Nää on ilmaisia neuvoja, jotka ei yleensä kelpaa, mutta suosittelen kokeilemaan.

Esim. Stratocaster Seymour Duncan SSL-1-mikeillä sekä myöskään Jackson Performer RR -kitara orkkismikeillä eivät kierrä samoilla vahvistimen asetuksilla.
hapan
25.02.2009 15:39:29 (muokattu 25.02.2009 15:40:52)
Mixu88: Esim. Stratocaster Seymour Duncan SSL-1-mikeillä sekä myöskään Jackson Performer RR -kitara orkkismikeillä eivät kierrä samoilla vahvistimen asetuksilla.

No siinä tapauksessa mikit vahaukseen. Ohjeita löytyy netistä, jos ite haluaa tehdä, mutta ei se varmaan montaa kymppiä ole teettää ammattimiehellä.

Onko ne muuten kuorelliset mikit? Jos on, niin onko ne kuoret laitettu mikkeihin jälkikäteen? Jos on, niin silloin saattaa hyvinkin olla, että vahaus on jäänyt tekemättä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)