Aihe: Gibson Les Paul Custom '90 1 | |
---|---|
![]() 25.02.2009 15:16:45 | |
Mikähän kaulaprofiili tässä mahdollisesti on, ja onko nykyään joissain gibsoneissa käytössä tämä sama kaulaprofiili? Vaikka onkin ohuehko, niin ei oo kuitenkaa ihan samanlainen ku nuo nykyiset 60's slim taper kaulat, tää on hieman pyöreämpi. Kuitenkin kaukana 50's rounded kaulamallista. Lisäksi haluisin tietää pystyykö noita Bill Lawrence mikkejä (HB-R & HB-L) vahaupottamaan kun kiertää kovalla säröllä ja volumella niin paljon että kiertoa ei saa hallittua millään. Kiitos jo etukäteen. | |
![]() 25.02.2009 15:20:07 | |
Mixu88: Mikähän kaulaprofiili tässä mahdollisesti on, ja onko nykyään joissain gibsoneissa käytössä tämä sama kaulaprofiili? Vaikka onkin ohuehko, niin ei oo kuitenkaa ihan samanlainen ku nuo nykyiset 60's slim taper kaulat, tää on hieman pyöreämpi. Kuitenkin kaukana 50's rounded kaulamallista. Täysin villi veikkaus: Oiskohan se '59 profiililla? Lisäksi haluisin tietää pystyykö noita Bill Lawrence mikkejä (HB-R & HB-L) vahaupottamaan kun kiertää kovalla säröllä ja volumella niin paljon että kiertoa ei saa hallittua millään. Pystyyhän ne upottamaan, miksi ei? Mä luulen, että noissa mikaissä ei vahauksen puolesta ole mitään moitittavaa, ennemminkin pienentäisin volumea ja gainia ja kompit soittaisin kitaran volaa pudottamalla. Nää on ilmaisia neuvoja, jotka ei yleensä kelpaa, mutta suosittelen kokeilemaan. | |
![]() 25.02.2009 15:29:53 | |
hapan: Täysin villi veikkaus: Oiskohan se '59 profiililla? Pystyyhän ne upottamaan, miksi ei? Mä luulen, että noissa mikaissä ei vahauksen puolesta ole mitään moitittavaa, ennemminkin pienentäisin volumea ja gainia ja kompit soittaisin kitaran volaa pudottamalla. Nää on ilmaisia neuvoja, jotka ei yleensä kelpaa, mutta suosittelen kokeilemaan. Esim. Stratocaster Seymour Duncan SSL-1-mikeillä sekä myöskään Jackson Performer RR -kitara orkkismikeillä eivät kierrä samoilla vahvistimen asetuksilla. | |
![]() 25.02.2009 15:39:29 (muokattu 25.02.2009 15:40:52) | |
Mixu88: Esim. Stratocaster Seymour Duncan SSL-1-mikeillä sekä myöskään Jackson Performer RR -kitara orkkismikeillä eivät kierrä samoilla vahvistimen asetuksilla. No siinä tapauksessa mikit vahaukseen. Ohjeita löytyy netistä, jos ite haluaa tehdä, mutta ei se varmaan montaa kymppiä ole teettää ammattimiehellä. Onko ne muuten kuorelliset mikit? Jos on, niin onko ne kuoret laitettu mikkeihin jälkikäteen? Jos on, niin silloin saattaa hyvinkin olla, että vahaus on jäänyt tekemättä. | |
![]() 25.02.2009 16:06:10 | |
HB-R ja HB-L mikit ovat tosiaan Lawrencen käsialaa ja niissä oli kuoret valmiina. Itselläni oli pitkään LP Customissa (80-lukulainen) HB-R kaulamikkinä ja se toimi kyllä ihan hyvin ilman kiertoja ja häiriöitä, vaikka soitettiin kovaa death metallia. Mikit voi toki vahata, mutta en usko sen auttavan tässä tilanteessa paljoakaan. Upotus parafiiniin onpi nyt ainakin yksi konsti, jota olen itsekin käyttänyt muutamaan otteeseen joskus aikoinaan (halvemmat mikit vahasin uudestaan frendille kun niihin laitettiin jälkikäteen kuoret). Äiteen työpaikalla antavat parafiinihoitoa, niin sai heidän sulatuskipossaan dippailla :) Mie kanssa epäilen suurimmaksi syyksi soittajan positiota suhteessa vahvistimeen ja kaiutinelementteihin. Kun gain-tasot ovat riittävän korkealla, mikrofonit riittävän lähellä styrkkaria, ja pirusti volumea päälle, niin kiertoa ilmenee takuuvarmasti. Olen myös huomannut että kitaran muulla elektroniikalla ja käytettävillä instrumenttikaapeleilla on oma merkityksensä kiertoherkkyyteen ja häiriöttömyyteen. Toki jos tuo ulina ei lakkaa, niin suosittelen uusien mikkien ostamista. Ei niitä "piirilevy-Lawrenceja" kannata lähteä vahailemaan. Turhan työlästä suhteessa lopputulokseen. Eli paremman saldon saat kun laitat kerralla uudet, top-grade mikit LePaan. Soundiltaanhan HB-R ja L ovat varsin mainioita... http://fr.audiofanzine.com/img/prod … its/audiofanet/normal/9/3/93847.jpg http://i292.photobucket.com/albums/ … floorbottombuzzer/20052008197-1.jpg giddyup! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)