Aihe: Paras soundisimmat hevilevyt?
1 2 3 4 5
Skebameizi
24.02.2009 19:47:27

Sellainen jota ei ole jo mainittu: Soilwork - Natural Born Chaos. Pirun potkivat soundit moterniin metalliin olematta liian kliiniset, joka suurinta osaa nykyhevilevyistä vaivaa.
www.neverend-hq.net www.myspace.com/neverendfinland
Gaines
24.02.2009 20:11:04
Def Leppardin Pyromania kolisi soundiensakin puolesta aikanaan ja tekee sitä vieläkin.

Tossa samalla kunnian osoitusta edesmenneelle, erinomaiselle Steve Clarkille:
http://www.youtube.com/watch?v=MS70QWFns8s

Judas Priestin Defenders of the Faith kuulosti nuoren sällin korviin tuoreeltaan hemmetin ISOLTA ja sitähän se olikin.
Sydän lyö ja parta kasvaa!
Punisher
24.02.2009 20:15:51

Näissä levyissä on onnistuttu tukemaan soundeilla musiikin tunnelmaa. Hyvä yleissoundi on nykyaikana käsitetty suhteellisen väärin, kun joka paikassa pitää olla kiilloitettua ja eroteltua maailmanluokan soundia. Jos musiikki on roskaisesti töräytettyä harmonisen molliasteikon tremolosahausta edestakaisin niin miksi siihen pitää saada selkeyttä? Seuraavasta listasta suurimmat suosikit saundimaailmoiltaan ovat Darkthrone, Dimmu Borgir ja Darkane.

1991 Death - Human / Suffocation - Effigy of the Forgotten
1994 Darkthrone - Panzerfaust
1999 Dimmu Borgir - Spiritual Black Dimensions
2002 Darkane - Expanding Senses
2006 The Faceless - Akeldama / Katatonia - The Great Cold Distance
2008 Opeth - Watershed
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
aalataur
24.02.2009 20:24:08 (muokattu 24.02.2009 20:29:54)

inkognito: Aika jännä, sillä minun mielestäni Countdown to Extinctionilla on todella ohkaiset ja "munattomat" soundit jos vertaa esimerkiksi vaikkapa Rust in Peaceen. Voisiko joku varmentaa havaintoni todeksi, sillä levyjen viimeisimmistä kuuntelukerroista on kuitenkin tovi aikaa?

Tästä huomaa että nämä ovat todella makuasioita :D Minusta juuri Countdownilla on sellaiset mukavan "ketterät" soundit ja Rust in Peacen soundeista taas en hirveämmin tykkää... :D Mutta turha tässä käydä väittelemään, hyviä levyjä molemmat.

E: Noin yleisesti, soiton tarkkuus ehkä jonkun verran vaikuttaa siihen miten mieltää soundit. Vaikka olisi hyvätkin soundit niin jos on soitettu epätarkasti niin ei sitä miellä hyväksi..
adretlan
24.02.2009 20:27:25
M_Rouge: Ja minä juurikin pidän erityisesti albumin rumpusoundeista :)

Sama täällä. Varsinkin basarisoundin on just eikä melkeen!
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
cerulean
24.02.2009 20:31:59
Uudella Napalm Deathin levyllä on omaa korvaa miellyttävät saundit. Myös Panteran Reinventing The Steelillä on huippusaundit. Led Zeppelinin nelosen saundit ovat myös omaa luokkaansa.
After Ruth left me, I've been ruthless
op76
24.02.2009 20:53:17
inkognito: Aika jännä, sillä minun mielestäni Countdown to Extinctionilla on todella ohkaiset ja "munattomat" soundit jos vertaa esimerkiksi vaikkapa Rust in Peaceen. Voisiko joku varmentaa havaintoni todeksi, sillä levyjen viimeisimmistä kuuntelukerroista on kuitenkin tovi aikaa?

Kyllä sanoisin että muistat väärin. Kummallakaan levyllä ei kitaroissa ole oikein "umppia", eikä muutenkaan botnea, mutta kyllä mun mielestä rip vetää siinä vähän pidemmän korren. Tykkään tosin kummistakin saundeista, eikä noiden remasteritkaan ole pahoja, lukuunottamatta paria ihan käsittämätöntä "virhettä". Alkuperäisessä countdownissa ärsyttää liian kilisevä komppipelti...muuten olis ehdottomasti top10 levy soundien puolesta...etenki se basso :p Jos vielä kitaroissa olis munaa enemmän, menis se jo top3:een.

Tosin nämä top-listat nyt on ihan turhia, ku sekin on (ainakin mulla) niin päivästä kiinni. Joskus kilinä ärsyttää enemmän ku toisena päivänä.
maelstorm
24.02.2009 21:05:54
The Nefilim - Zoon (1996)
Siivet.
Nazareth
24.02.2009 21:21:27 (muokattu 24.02.2009 21:23:23)
Sanoisin että Witchfinder General - Death Penalty
http://www.youtube.com/watch?v=JvxAjkKTge8
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
Stradlin
24.02.2009 22:40:12

Taitaa vaan se biisimatsku olla Countdownilla ohkaisempaa ja ehkä vähän munattomampaakin. Oma suosikki soundillisesti on kuitenkin Peace Sells ...But Who's Buying?
"He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder
Bullitt
24.02.2009 22:44:35
Munsta taas Slayerin Reign In Bloodilla on mainiot saundit. Kaikkien soittimien yksittäinen seuraaminen on helppoa, mutta silti musiikki kuulostaa yhtenäiseltä ja selkeältä, olematta kuitenkaan liian kliinistä tai "erottelevaa". Eli lyhyesti sanottuna, juuri sellaiset saundit kuin rässissä pitää ollakkin! (munsta juum)
OSTAKAA 15" 4x108-PULTTIJAOLLA OLEVAT HYVÄT ALUMIINIVANTEET!!!
marke-
24.02.2009 23:04:40 (muokattu 24.02.2009 23:04:54)
apua-mies: kuullostaa on ihan eri asia kuin kuulostaa.

ollen erittäin pahoilani.
Drink the Devil's Blood
Sälski
25.02.2009 00:13:50

Stonen no anaesthesialla ehkäpä täydelliset soundit.. Todella hyvät vähintään.
Q: Why does nobody know how to please a woman? - A: Because nobody has a dick made of chocolate which ejaculates money.
Veco
25.02.2009 00:40:23
Mulla parhaat soundit tarkoittaa aina parasta musiikkiin sopivaa soundia, esim. Emperorin ITNE :llä ja Anthemsilla on todella hyvät/parhaat soundit musiikkiin nähden kuin myös Behemothilla The Apostasyllä jne.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Sälski
25.02.2009 00:45:23

Suicitaristi: Mulla parhaat soundit tarkoittaa aina parasta musiikkiin sopivaa soundia, esim. Emperorin ITNE :llä ja Anthemsilla on todella hyvät/parhaat soundit musiikkiin nähden kuin myös Behemothilla The Apostasyllä jne.

Olet oikeassa. Miettikää minkälaista esim. miten Black Sabbathille sopisi esim. Stonen soundit taikka toisin päin. Raa'alle (bläkkis, Sabbath, Venom..) musiikille raa'at, rajut soundit ja teknisemmälle(Death, Atheist) erottelevat sekä tiukat soundit.
Q: Why does nobody know how to please a woman? - A: Because nobody has a dick made of chocolate which ejaculates money.
Simo78
25.02.2009 00:47:44
Sanotaan nyt vaikka Metallican ...and justice for all. Ja katotaan kestääkö jengin "kasetti":-D

Emmä mitään oikeeta vastausta osaa sanoa, mikä vois olla paras soundeiltaan. Jos Aarni lasketaan heviksi, niin ei ainakaan se, ja soitoltaankin se on ihan skeidaa...
Nazareth
25.02.2009 00:49:58
Simo78: Sanotaan nyt vaikka Metallican ...and justice for all. Ja katotaan kestääkö jengin "kasetti":-D

Emmä mitään oikeeta vastausta osaa sanoa, mikä vois olla paras soundeiltaan. Jos Aarni lasketaan heviksi, niin ei ainakaan se, ja soitoltaankin se on ihan skeidaa...

Mun mielestä tuo on aika hyväsaundinen levy vaikka porukka vitsailee siitä. Ko. levyllä on sellainen aika tavallaan ahdistava tunnelma.
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
Pluto
25.02.2009 07:35:48
Olenko ainoa lajissani, kun mun mielestäni Black ja Countdown to Extinction ovat aivan järkyttävän rasittavaa kuultavaa? Ylikliinistä, tylsää kakkaa, jossa ei ole henkeä nimeksikään. Sen sijaan Metallicalta Loadin soundit (naurakaa vaan) saa kusemaan hunajaa.

Mutta vedän ässän hihasta: Dickinsonin Chemical Wedding. Orgaaniset, hengittävät soundit, jossa on musta paikoin aika 70-lukuinen tunnelma.
Dillon, you son of a bitch!
op76
25.02.2009 08:23:50
Se on kyllä juurikin niin, että saundit pitää nimenomaan matchata tyyliin. Munkin mielestä Justicella on ihan tajuttoman hyvä soundi...ei ihan top10, mutta sopii niihin biiseihin. Ainut vaan, että olisivat siihen Onen akustiseen sooloon voineet virittää Kirkin kitaran :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)