Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Electric Light Orchestra
1 2 3
Supernaut
21.02.2004 19:29:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puolisattumalta lainasin kirjastosta A New World Record -nimisen levyn (1976), ja se yllätti erittäin positiivisesti. Luonnehtisin musiikkia The Beatlesin ja Queenin (taisi kyllä tulla vasta ELO:n jälkeen) sekoitukseksi, viuluilla höystettynä. Hyviä ja monentyylisiä kappaleita, tarttuvia melodioita ja tarpeeksi mahtipontisuutta. Eli vanhaa hyvää rock/pop-musiikkia.
 
Mitäs mieltä olette tästä yhtyeestä? Ei ole nimittäin hirveästi ollut täällä puhetta. Onko siinä edelleen jotain suurta, vai oliko se pelkkä 70-luvun kummajainen?
 
"Life sucks and then you fucking die!" - O. Osbourne
KTR
21.02.2004 20:49:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on pari kokoelmaa. Toinen keskittyy enemmän bändin uran alun tekeleisiin, jotka ovat vähän progempaa tavaraa. Pidän siitä luonnollisesti enemmän kuin siitä "tavallisesta" kokoelmasta.
 
inkognito
21.02.2004 23:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se loistava bändi. Itse omistan Out of blue -levyn sekä Zoom -livetallenteen.
 
L Angelo Misterioso
21.02.2004 23:31:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Do you know why ELO broke up?
 
- They ran out of Beatles riffs"
 
Ringo Starr
 
People are crazy and times are strange, I'm locked in tight, I'm out of range. I used to care but - things have changed. -Dylan
Janne19691
22.02.2004 09:48:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä tykkään vaikken niin kova fani olekkaan että olisin levyjä enemmän hankkinut. Nyt mulla on vain yksi kokoelma. Onhan ELOlla/Jeff Lynnellä oma soundi jonka erottaa heti.
 
Rule #1: There are no rules.
DeWilde
22.02.2004 12:29:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huippubändi.
 
ohoH
jPekka
22.02.2004 13:05:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luonnehtisin musiikkia The Beatlesin ja Queenin (taisi kyllä tulla vasta ELO:n jälkeen) sekoitukseksi, viuluilla höystettynä.
 
Kyllähän Queen ja ELO aika lailla aikalaisia olivat. Molempien ensimmäiset menestyslevyt (Sheer Heart Attack ja Eldorado) ilmestyivät 1974. Jeff Lynnehän kehitteli tosin ELOn perusajatuksia jo Idle Racessa ja Movessa.
 
Jostakin syystä nuo kaksi olivat minulle molemmat suuria teini-iän innostuksia ennen bluesia ja uutta aaltoa, joten kai niissä jotakin yhtäläistä on 8-) Queen käytti enemmän aineksia kabareemusiikista, ELO, kuten todettu, nojasi erittäin vahvasti Beatlesiin.
 
A New World Record on tosiaan ELOn huippuhetkiä Eldoradon ohella - itse pidän tuosta jälkimmäisestä ehkä enemmän, se osaa irvailla kieli poskessa omalle mahtipontisuudelleen ja koko "teema-albumi" -ajattelulle. Ja mukana on muutama aivan hillittömän upea biisi: Nobody's Child, Eldorado, Can't Get it Out of My Head...
 
No, tosin Tightrope on hienoimpia albuminaloituksia koskaan...
 
86 % tämän lauseen ensi kertaa lukeneista yrittää nuolaista omaa kyynärpäätään.
vantage
23.02.2004 01:56:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huippubändi.
 
Aivan.
Kun kuulin Ticket To The Moonin olin jo myyty!
 
"Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla." -M Nykänen
jawalami
04.03.2004 14:31:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeff Lynne on äänittäjien kuningas! Tykkään miehen studiosoundista eniten, vaikka mistään kovin luonnollisesta äänikuvastahan ei ole kysymys. Säveltäjänä ja laulajana mies on toki Beatlesin jäljillä, mutta sovitustapa orkestraatioineen on jo ihan omaa tyyliä. Eniten minua viehättää monikerroksisten taustalaujen soundi; ne ikään kuin leijuvat ilmassa päälaulun ollessa yleensä ihan kuulijan naamataulussa kiinni. Rummut kolisevat aina samaan tapaan, lienee sampletouhuakin osittain. Jeff Lynnen sooloalbumi Armchair Theatre kuuluu ehdottomasti meikäläisen top 10 -levylistalle. Asiasta kiinostuneet voivat tsekata levyarvion meikäläisen kotisivulta (www.jalowalamies.com).
 
Danny s
04.03.2004 20:29:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs biisi mahtaa olla se, millä Hanoi Rocks aloittaa keikkansa..siinä on juuri sellainen aavemainen hitaasti kasvava fiilis, jossa on just viuluja tai jotain. Ja sit kaikki loppuu ääneen "to the batmobile, let's go"..ei taida kuulua biisiin..Ja sit alkaa rock n' roll..
 
2541
09.03.2004 14:34:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

New World Record on suosikkini. Muiden ostoa olen vähän jarrutellut, odotellaan niitä remastereita (vauhtia Sony!). Eldorado on myös hieno, ehkä kuitenkin hieman mahtipontinen.
Kaksi ekaa hommasin EMIn uusina tuplaversioina ja vaikkei nuo bändin parhaita olekaan, niin mielenkiintoista kamaa sisältävät. Varsinkin 10538 Overturen video oli hauskaa katsottavaa. Roy Wood sahaamassa selloa joulupukin näköisenä!:)
 
Ja kannattaa ehdottomasti tutustua The Moveen ja The Idle Raceen. Esim. Queen on ottanut hyvinkin paljon vaikutteita kummaltakin ja vanhat Cheap Trickit ovat melkein suoraa Movea. Mielestäni paras Moven levy Message From The Country julkaistaan (toivottavasti) pian tuplaversiona EMIn toimesta, bonuksena kaikki loppuajan Harvest -singlet, esim. California Man, Tonight, Do Ya ja mitä vielä.
 
Joo, neroja ovat molemmat, Wood ja Lynne.
 
Risto Mustalisä
10.03.2004 11:58:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen diggailut jo pitkään Time -levystä vaikkei se muuten taida kovin suurta arvostusta nauttia.Mielestäni hienoja biisejä: Yours truly,Ticket to the moon,End of the world jne.
 
Born to be wild! - paitsi kotona..
jannu
10.03.2004 12:20:15 (muokattu 10.03.2004 12:20:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun korvaan ELO kuulostaa lähinnä tylsältä Queenilta. Eli kuuntelen Mercury&Co:ta mieluummin.
 
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
King Of England
11.02.2005 12:23:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mahrottoman upean kuulosta tavaraa! ELOlla on jokin aivan uniikki, erikoisen salaperäinen soundi....turn to stone on hyvä ralli! je!
 
Pikkarainen ottoo ja vuoloo lohijuustot jumalauta kusi mato pillunkarvat kärvää kekkuli perkule
Jackie
11.02.2005 15:17:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Armchair on tosi kova lätty.
 
Käsi ylös kuka tykkää rockmusiikista!
Artist
11.02.2005 15:20:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs biisi mahtaa olla se, millä Hanoi Rocks aloittaa keikkansa..siinä on juuri sellainen aavemainen hitaasti kasvava fiilis, jossa on just viuluja tai jotain. Ja sit kaikki loppuu ääneen "to the batmobile, let's go"..ei taida kuulua biisiin..Ja sit alkaa rock n' roll..
 
Tightrope. Loisto biisi.
 
Feggy
11.02.2005 15:36:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään eniten alkupään kamasta eli siitä kun Roy Wood oli vielä mukana ja sitten vähän sen jälkeen tulleesta eli Eldorado jne. aina New World Recordiin asti, jolloin alkoi vähän vierastuttaa. Sen jälkeen meni mun mielestä aika mössöksi. Parhaimmillaan hieno bändi kyllä!
 
Less is more.
sammi
16.03.2005 19:03:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti lemppareitani.Kukaan ei oo yhdistäny klassista ja rokkia yhtä tyylikkäästi ja taidolla.Kuunnelkaa vaikka "On the third day" albumilta piisi "In the hall of the mountain king".Griegin teoksesta rockversio.Bevanin rummutuksessa on jotain erilaista,heittihän ukko Sabbathin kaa rundia yhessä välissä.Lynnen kitarointi on niin tyylikästä.Berryn "Roll over Beethoven" on samaa Elolle kuin "Thunderstruck" AC/DC;lle.Ja jousisovitukset on tiätty bändin suola.
 
mikainen
17.03.2005 16:46:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti lemppareitani.Kukaan ei oo yhdistäny klassista ja rokkia yhtä tyylikkäästi ja taidolla.Kuunnelkaa vaikka "On the third day" albumilta piisi "In the hall of the mountain king".Griegin teoksesta rockversio.Bevanin rummutuksessa on jotain erilaista,heittihän ukko Sabbathin kaa rundia yhessä välissä.Lynnen kitarointi on niin tyylikästä.Berryn "Roll over Beethoven" on samaa Elolle kuin "Thunderstruck" AC/DC;lle.Ja jousisovitukset on tiätty bändin suola.
 
No olihan täällä joku edes maininnut On the third dayn. Kuuluu henk.koht top20 älppyihin ikinä.
 
2541
14.05.2006 20:56:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vihdoinkin...
http://www.ftmusic.com/news/elo_news_remaster1.html
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «