Oon tässä miettynyt, josko hommais EMulator x2:sen. Oon kuitenkin kuullut, että Vistan kanssa se ei välttämättä toimi. Onko kokemuksia; hyviä, huonoja. Toinen vaihtoehto ois Kontakt 2 ja siihen päivitys kolmoseen jossain vaiheessa. Mitäs muita on tarjolla? Onko suositeltavia. En löytänyt tuoretta keskustelua, joten perustin uuden. Tää sopis kyllä budjetille hyvin http://www.thomann.de/fi/emu_emulator_x2_mit_midi_interface.htm |
jPekka 15.02.2009 13:20:47 | |
---|
Itselläni on Kontakt. Kolmonen: tulin ostaneeksi kakkosen juuri kun kolmonen oli ilmestymäisillään ja NI suostui lähettämään kolmosen ilmaispäivityksenä. (Mikä kertoo firmasta hyvää.) Olen ollut valintaan vallan tyytyväinen. Aikaisempaa kokemusta on lähinnä GigaStudio kakkosesta, joka oli vähän töyssyinen käytettävä. Kontakt on tuntunut selkeämmältä, vaikka olen tosin toistaiseksi tehnyt varsin vähän omia soundeja. EMUn softista olen käyttänyt lähinnä äänikortin mukana tullutta samplesoitinversio Proteus X LE:tä, joka lienee käyttöliittymältään Emulatoria lähellä. Ihan ookoo, mutta siinä vaiheessa Emulatoriin siirtyminen olisi merkinnyt sitoutumista EMUn äänikorttiin, mitä en halunnut tehdä: GS:n kohdalla oli tietenkin ollut (kakkosversion GSIF-ajurivaatimusten takia) vähän sama tilanne, ja siitä juuri halusin päästä eroon. Siksi Kontakt. Asiapelejähän nuo ovat kaikki, joten ratkaisun avain lienee siinä miten hyvin tulee toimeen käyttöliittymien kanssa ja miten hyvin itsellä jo olevat ja itseä kiinnostavat soundipankit ovat siirrettävissä valittuun formaattiin. (EMU:n Planet Earth X -kirjastoa en ole vieläkään onnistunut siirtämään. Pöh.) "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
hanipai 15.02.2009 15:06:57 | |
---|
Kontakt 2:sen sais suht halvalla Ebaystä. Mites kakonen eroo kolmosesta? |
jPekka 15.02.2009 15:34:03 (muokattu 15.02.2009 15:41:53) | |
---|
Kontakt 2:sen sais suht halvalla Ebaystä. Mites kakonen eroo kolmosesta? http://www.native-instruments.com/i … new&L=1&ftu=f7200c52757a3fa Vähän enemmän ominaisuuksua ja muokkausmahdollisuuksia. Sekä tuplaten isompi soundikirjasto (30 gigaa). EDIT: Tajusin vasta, että voinhan minä itsekin myydä tuon kakkosversion. Turhaan se tuolla hyllyssä pyörii, kun minulla kerran on kolmonen käytössä. Pistä privaa ja tarjoa, jos kiinnostaa. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Kalmo 15.02.2009 21:25:36 | |
---|
Ihan uteliaisuudesta: Kontaktin saa siis myydä ja rekisteröinnin siirtää uudelle omistajalle? Siinähän on muistaakseni challenge/response varmistus, joten se toimii vain yhdessä koneessa? Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
jPekka 16.02.2009 10:41:53 | |
---|
Ihan uteliaisuudesta: Kontaktin saa siis myydä ja rekisteröinnin siirtää uudelle omistajalle? Siinähän on muistaakseni challenge/response varmistus, joten se toimii vain yhdessä koneessa? Toimii kahdessa koneessa, itse asiassa. Ja on challenge/response-varmistus. Kyllä ainakin NI:n sivuilla oli ohje tuotteen myymisen vaatimiin toimenpiteisiin. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |