Progressor 09.02.2009 19:58:47 | |
---|
Mielestäni yksi hienoimmista filleistä löytyy Vilkkumaan "Ingalsin Laura" -biisistä kohdassa 2:50, mutta minä en puukorvana saa selvää miten se soitetaan? Auttakkee... :) Kaksi kahdeksasosatriolia peräkkäin, alkaa tahdin kolmannelta neljäsosalta. Virveli - pikkutomi - 4 x lattiatomi - crash. Käsijärjestys OVOVOVO. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
hollmi-5 09.02.2009 19:59:07 | |
---|
Mielestäni yksi hienoimmista filleistä löytyy Vilkkumaan "Ingalsin Laura" -biisistä kohdassa 2:50, mutta minä en puukorvana saa selvää miten se soitetaan? Auttakkee... :) http://www.youtube.com/watch?v=iAEX2WQOsGY Laske trioli: yy, kaa, koo, kaa, kaa, koo Soita: OVOVBB (oikea, vasen, oikea, vasen, jalka, jalka) rummut: sd, tt, ft, ft, bd, bd Näin sen kuulin ja näin sen itse soittaisin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ricce 09.02.2009 20:04:39 | |
---|
Näin sen kuulin ja näin sen itse soittaisin. tämä vaikuttais järkevältä, vaatinee treeniä :) |
Progressor 09.02.2009 20:17:12 | |
---|
Soita: OVOVBB (oikea, vasen, oikea, vasen, jalka, jalka) rummut: sd, tt, ft, ft, bd, bd Olen eri mieltä, mutta käyhän se noinkin. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
kimkorho 09.02.2009 20:21:27 | |
---|
Laske trioli: yy, kaa, koo, kaa, kaa, koo Soita: OVOVBB (oikea, vasen, oikea, vasen, jalka, jalka) rummut: sd, tt, ft, ft, bd, bd Näin sen kuulin ja näin sen itse soittaisin. Molemmat ylläolevista selityksistä ovat varmasti käyttökelpoisia tuon fillin tunnelman toteuttamiseen. Läppärin kaiuttimista on paha lähteä arvioimaan, missä kohtaa se FT vaihtuu BDksi. Mutta, tässä jälkimmäisessä versiossa herää kysymys siitä, onko rumpali tuplapedaali-/-bassarimiehiä? Fillin jälkeiselle ykköselle tulee kuitenkin myös bassari, eli niitä tulis kolme sarjaan tuossa ratkaisussa. Toki sen pystyy osaava kaveri tekemään noin yhdelläkin pedaalilla, mutta tuollainen kuvio ei välttämättä monenkaan luontevaan koukkuvalikoimaan kuulu. Siksi itse kallistuisin enemmän tuon käsillä soitetun puolelle - tai sitten jopa johonkin välimuotoon kuten: OVOVOB / B tai: OVOBOV / B / = tahtiviiva www.theindigo.fi |
Ricce 09.02.2009 20:26:24 (muokattu 09.02.2009 20:26:49) | |
---|
En ole kyllä Jan Pethmanilla nähnyt tuplapedaaleja... mukava huomata ettei tämä ollut ihan yksiselitteinen :) |
hollmi-5 09.02.2009 21:16:17 | |
---|
Toki sen pystyy osaava kaveri tekemään noin yhdelläkin pedaalilla, mutta tuollainen kuvio ei välttämättä monenkaan luontevaan koukkuvalikoimaan kuulu. Peruskamaa ja itse pystyn tekemään sen paljon nopeamminkin ja helpompaakin se on näin, kuin käsillä koko filli. . Soundit, piuhat ja kajarit. |
fish-eye 09.02.2009 21:19:58 | |
---|
Tai sitten vaikka vaan OVBOVB trioleina. Siis niin simppeliä tosiaan, kun vaan olla ja voi. :) "Itse ton avatarin nähdessäni skippaan ko. henkilön puheet automaagisesti. Parempi niin." |
hollmi-5 09.02.2009 21:33:43 | |
---|
Tai sitten vaikka vaan OVBOVB trioleina. Siis niin simppeliä tosiaan, kun vaan olla ja voi. :) Mielestäni tuo sei ole kuitenkaan. Helppoa kyllä Soundit, piuhat ja kajarit. |
fish-eye 09.02.2009 22:16:14 | |
---|
Mielestäni tuo sei ole kuitenkaan. Helppoa kyllä No okei, OVBOVO? Ei sillä nyt ole mitään merkitystä, kun tuon voi soittaa ihan millä tavalla vaan. "Itse ton avatarin nähdessäni skippaan ko. henkilön puheet automaagisesti. Parempi niin." |
markkuliini 09.02.2009 22:20:30 (muokattu 09.02.2009 22:27:55) | |
---|
Kaksi kahdeksasosatriolia peräkkäin, alkaa tahdin kolmannelta neljäsosalta. Virveli - pikkutomi - 4 x lattiatomi - crash. Käsijärjestys OVOVOVO. Juuri näin tuo filli menee. En edes laita tuohon "minun mielestäni", tuo on niin selvä juttu. Ehkä 5% todennäköisyydellä lopussa on kaksi lattiatomia eli virveli-pikkutomi-isotomi-isotomi-isompitomi-isompitomi. Tuossa on miksaustekninen tai soittotekninen kikka, millä 4 viimeistä lyöntiä ei kuullosta ihan tasaiselta, mutta olen täysin varma että tuossa ei ole bassaria ennen kuin komppi lähtee, ja lähes varma että 4 viim. iskua on samaan lattiatomiin. Kun kuuntelee bassarisoundia seuraavan tahdin alussa ja vertaa fillin soundiin niin on ihan eri planeetalta. Nyt jätkät korvat auki. Kuunelkaa filliä, älkääkä kuvitelko soittavanne sitä. Jos kuvittelee, niin siloin sen alkaa helposti kuulemaan miten haluaa. En ole kyllä kenenkään kuulut soittavan tuollaista filliä siten että siinä olisi 3 sinkkubassarin iskua peräkkäin, varsinkaan tuollaisella paikalla biisiä. Ei siinä etteikö se olisi mahdollista soittaa niin, mutta ei siinä ole mitään järkeä. Kuulostaa melkein samalta kuin simppelimpi vaihtoehto, mutta menee todennäköisesti reisille. Se mitä Pethmanin soittofilosofiaa tunnen, niin simppelimpi lähestymistapa on erittäin todenäköinen. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
markkuliini 09.02.2009 22:27:12 | |
---|
No okei, OVBOVO? Ei sillä nyt ole mitään merkitystä, kun tuon voi soittaa ihan millä tavalla vaan. Hä? Kaksi oikeaa peräkkäin, lopussa ja tahdin ykkösellä. Miksi noin simppelistä asiasta pitäis tehdä noin monimutkaista. Käsijärjestys on ihan selvä ovovov, ja jos tuonne sotkee bassareita sekaan esim. se ovbovb, niin kuullostaa ihan totaalisen eriltä (ja ainakin tuossa tempossa ovb-kuvion soittaminen just kohdilleen on aika haastavaa, mutta nuo vuorokädet ihan peace of cake). Tuolla fillillähän on sellainen räyhä-funktio, että tuosta fillillä turpaan ja kertsiä koneeseen. Sillä miten sen soittaa on mun mielestä ihan hitosti merkitystä, etenkin kun se on siinä ihan soolona. Mutta, niinhän sitä sanotaan että the art is in the details. Voithan sä soittaa sen vaikka tuplabasarilla BBBBBB, jos se on sun näkemys. Mutta älä tuu sanomaan ettei asialla ole mitään merkitystä. Kyllä sillä mulle ja monelle muullekin on! ;) Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
hollmi-5 09.02.2009 22:37:35 | |
---|
En ole kyllä kenenkään kuulut soittavan tuollaista filliä siten että siinä olisi 3 sinkkubassarin iskua peräkkäin, varsinkaan tuollaisella paikalla biisiä. Värisevällä äänellä: "Kyllä minä noin joskus teen ja ihan siksi, kun Jeff Porcarolta sen 90-luvun alussa blokkasin:" Kuuntelin läppärin kaiuttimista ja minulle tuli mielikuva OVOVBB:sta. Ihan kuulosti siltä, että virveliä, pikkutomia ja lattiatomia olisi seurannut bassorumpu, mutta sitä seuraavan tahdin ykköstä en kuunnellut. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ricce 09.02.2009 22:45:12 | |
---|
|
Värisevällä äänellä: "Kyllä minä noin joskus teen ja ihan siksi, kun Jeff Porcarolta sen 90-luvun alussa blokkasin:" Kuuntelin läppärin kaiuttimista ja minulle tuli mielikuva OVOVBB:sta. Ihan kuulosti siltä, että virveliä, pikkutomia ja lattiatomia olisi seurannut bassorumpu, mutta sitä seuraavan tahdin ykköstä en kuunnellut. Monesti kannattaa kuunnella ekaksi just se mitä fillissä ei ole. Eli tässä tapauksessa totuttaa korva bassariin, ja sitten kuunnella filli. Jos ei soundi matchaa, niin sitä ei tarvi sitten enää miettiä olisko sittenkin siellä jossain välissä bassaria. Sen jälkeen vaihtoehtoja onkin enää vähän. Mä olen kuullut Jeffin soittavan tuota OVOVBB paljon kanssa, mutta en ole blokannut mistään että se soittaisi fillin jälkeen vielä bassarin. Yleensä sinne on pamahtanut virveli. Jos sulla on vinkkiä missä kuulis tuon fillin just tuollain vedettynä OVOVBBB, niin laita ihmeessä tulemaan. Jeffiä kiinnostaa aina tutkiskella. :) Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
totomiettinen 09.02.2009 23:03:45 (muokattu 09.02.2009 23:04:51) | |
---|
En ole kyllä kenenkään kuulut soittavan tuollaista filliä siten että siinä olisi 3 sinkkubassarin iskua peräkkäin, varsinkaan tuollaisella paikalla biisiä. Ehkä ihan noin ei tuu vedettyä, mutta monet fillit päätän basarilla ja sit se ykkönen kans heti siihen perään. Paljon tulee soitettua myös niin, että oikea käsi vetää filleissä viimeiset lyönnit. Soundikysymyksiä. Ikinä en oo tykänny ajatella näitä juttuja logiikan pohjalta, se mikä soundaa parhaalta toimii mulla. Toki rudimenttien soitosta jäänyt myös noita "normaalejakin käsijärjestyksiä" haltuun. -I like my sugar with coffee and cream- |
markkuliini 09.02.2009 23:08:41 | |
---|
Ehkä ihan noin ei tuu vedettyä, mutta monet fillit päätän basarilla ja sit se ykkönen kans heti siihen perään. Paljon tulee soitettua myös niin, että oikea käsi vetää filleissä viimeiset lyönnit. Soundikysymyksiä. Ikinä en oo tykänny ajatella näitä juttuja logiikan pohjalta, se mikä soundaa parhaalta toimii mulla. Toki rudimenttien soitosta jäänyt myös noita "normaalejakin käsijärjestyksiä" haltuun. Jeps. Itsekin tulee soitettua monesti fillin viimeinen ja kompin eka bassarilla, mutta kolme iskua putkeen nopeasti kuulostaa helposti aika lussulta. Vedätkö siis filleissä siten että oikea käsi soittaa vaikka fillin viimeisen 16-osan, ja sieltä pomppaa tahdin ykkösellä crashiin, vaikka vasuri ehtis paremmin periaatteessa. Vai tarkoititko esim. näin Ovov Ovov Ovov Ovoo l V Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
totomiettinen 09.02.2009 23:15:55 | |
---|
Jeps. Itsekin tulee soitettua monesti fillin viimeinen ja kompin eka bassarilla, mutta kolme iskua putkeen nopeasti kuulostaa helposti aika lussulta. Tämä on kyllä totta. Ihan valonnopea ei omakaan bd-jalka ole. Vai tarkoititko esim. näin Ovov Ovov Ovov Ovoo l V Toi vastaa aika hyvin tarkoitustani. Tajusin juuri, että oikea jalka ja oikea käsi dominoi muutenkin vahvasti soittoani. Varmaan juontaa juurensa harrastuksen aloitusvuosiin, jolloin vasen käteni oli aivan paska ja esimerkiksi rollien saaminen kuulostamaan hyvältä oli/on työn takana. Sitten varmaan tuli vaan opeteltua juttuja oikealla puoliskolla ja tässä ollaan. Vasuri on nytkin oikeata kättä järkyttävän paljon huonompi. -I like my sugar with coffee and cream- |
Progressor 10.02.2009 07:42:28 | |
---|
Heh. Aika hyvä vääntö saatiin taas aikaan yksinkertaisesta kysymyksestä... Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
wavelength 10.02.2009 08:50:53 | |
---|
Heh. Aika hyvä vääntö saatiin taas aikaan yksinkertaisesta kysymyksestä... Tämä vääntö oli hyvin positiivinen poikkeama valtavirrasta: asioita oikeasti perustellaan, eikä kukaan ei ole vielä larssittanut, rölöttänyt, kettuillut tai linkittänyt arveluttavaa videomateriaalia. Sitä paitsi yksinkertaisimmat asiat ovat usein monimutkaisimpia... En tiedä mistä puhun.
Myytävänä 18" Masterwork Custom China |