Aihe: Mesa/Boogie Roadster
1 2 3 4
Detox
24.01.2009 08:45:14

Vahvistimen avaus paljasti, ettei potikat kuitenkaan ole CTS:n valmistamia, kuten mainoskuvat ja jutut antaisivat ymmärtää. Semmoinen pieni detalji.

Ai perhana, ikävä todeta tollasta faktaa. Pitääkin itse avata ja tutkia omat Mesat ja tarkistaa että mitä siellä oikein on sisällä. Toisaalta eikai se Smith nyt niin typerä ole että mainitsee käyttävänsä jotain ja todellisuudessa käyttääkin jotain ihan muuta. Yleensä yksi hänen pointeistaan on pyrkiä kestävyyteen ja huoltovapauteen vahvistimia suunnitellessaan jota siis pyritään edesauttamaan laadukkailla komponenteilla.
Mesa 4 Life!
Mitähän kitarismi tarkottaa???
sonata
24.01.2009 09:40:57

Onko pedaalissa irroitettava kaapeli? Saattaahan olla että siinä on kytkentä virhe. Sekä pedaalissa, että vahvistimessa liittimet ovat suoraan piirilevyillä, joten niissä kytkentävirhe on mahdoton.

Juu kylhän siinä irrotettava kaapeli on...epäilen vähän itsekkin että siinä se vika piilee...
heiii!
H.Corruption
24.01.2009 15:38:34
Tulin uudelleen avanneeksi Dual Recton ja potikoissa on Mesan koodi ja merkkinä T S W. S-kirjain on ympyrän sisällä ja muistuttaa sellaista Saksassa käytettyä kahden S-kirjaimen fonttia. Kooltaan ovat 16mm:iä.

Mikähän lienee valmistaja? Laadukkaan tuntuisia ovat silti, vaikkeivat olisi CTS:ä nähneetkään.
Marwel
27.01.2009 17:34:58 (muokattu 02.02.2009 08:16:16)
Mitäs tasuri eli rectifier putkia te ootte mesoihinne lykänneet? Miten paljo ne vaikuttaa noin yleis saundiin? Siis vs nuo tehtaalta tulevat.
Cocksucker!
sonata
30.01.2009 20:11:09

Minkäsmoisia asetuksia olette rectojen särökanavilla käyttänyt?
Olen saanut jo todella mahtavat liidit aikaan ja asialliset kompit mutta olisi mukava päästä muidenkin "soundeja" kokeilemaan...
no pjerkeles
msm40
31.01.2009 09:16:04
Minkäsmoisia asetuksia olette rectojen särökanavilla käyttänyt?
Olen saanut jo todella mahtavat liidit aikaan ja asialliset kompit mutta olisi mukava päästä muidenkin "soundeja" kokeilemaan...

Gain klo 10, basso klo 10, middle täysille, treble klo 11-12 (sinkut vs humpat), presence klo 9, volaaa...
All you really need is your imagination... And a Tele...
Marwel
02.02.2009 09:57:22
Joo. Tota en nopealla googlettamisella löytäny vastausta mutta eikös noissa mesoissa mene nuo pääte putkien parit niin että esim mulla triplessä ABCCBA Eli Keskimmäiseks eka pari. Ja jos haluaa tehoja pois noi reunimmaiset pois.. eli A----A Putket pois ja sitte olis 100W käytössä.
Cocksucker!
sonata
10.02.2009 19:35:29

Mielenkiintoinen kokeilu! ja hyvä että löytyi "toimivat" parit :)
Ite käytän Roadsteria Roadkingin 2x12 kaapin kautta...soundi on todella hyvä.
Tarpeeksi tukevuutta ja sopivan selkeä
no pjerkeles
Aazi
11.02.2009 00:02:57
Oikeastaan se tärkein tiukkuus on soittotatsissa joten sitä on siinnä mielessä turha vääntää että mistä lähtee tiukka soundi jos sitä tiukkuutta ei ole omassa soitossa. Täällä aina puhutaan niin paljon vahvistimen soundista ja haetaan klippejä netistä miksi ei voisi puhua siitä millainen se vahvistin on soittaa tuo ominaisuus on itselle ainakin tärkein. Loppu pelissä kun se vahvistin on vain piuhan perässä oleva kitaran jatke.

Komppia! Hyvin sanottu. Joskin onhan se selvä et eri vahvistimet vaan käyttäytyy eritavoin, mut sikälimikäli roadster lähelläkään on roadkingiä joka itselläni on, en kyl menisi löysäksi haukkumaan. kyllä helvetin tiukan ja ärhäkän soundin oon ainakin itse saanut tosta mesastani kaiveltua käyttämällä dioditasasuuntausta ja EL34 putkia.
Lähemmässä vertailussa Diezelin VH4:seen en kyllä mitään mullistavaa eroa herkkyydessä/soundin tiukkuudessa huomannut, sävyerot nyt on sit olennaiset.
Yhtä anteeksiantamattomia molemmat vahvistimet on soundiltaan soittajan suhteen, ja silloin se soittotatsi korostuu tietysti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)