Aihe: Apogee Big Ben
1
myslique
05.02.2009 15:55:21

Posti tuo huomenna Apogeen AD16:n ja DA16:n ja nyt pitäisi kelata kellotukset uusiksi.

Audio interfacena on Fireface 800. Ajattelin käyttää masterina jompaa kumpaa Apogeeta. Mutta olisiko Big Benissä vielä tiukempi kello vai onko laitteen hyöty vain joustavammissa liitännöissä?
Miksi vaihtaa sointua kun ei se sointu vaihtamalla parane?
Säätäjä
05.02.2009 16:06:20
mun mielest nois on sama kello. korjatkaa jos oon väärässä. benissä tietysti liitäntöjä enemmän.
Täytäthän mun silmälasini. Mun studio
loosah
05.02.2009 16:48:02
Tsori topicista poikkeaminen, mutta kuulin blondista, joka oli käynyt studiossa ja poistunu kuitenki nopeasti, ku sille selvis, että Big Ben onkin pelkkä studiokello.
GIGO
theguru_
05.02.2009 17:26:53 (muokattu 05.02.2009 17:27:17)
Samaa teknologiaa, c777. Mä en itse ole kello-hypetyksen kannattaja, mutta jos sulla on laittaa tonni big beniin niin tsekkaa sit samalla http://www.antelopeaudio.com/en/index.html , sielläkin on "ihan hyviä" arvosteluita saaneita purnukoita.
I switched my output cables around and now when I turn the pan pot to the left, all the sound comes out of the right speaker. Is there a way I can save this as a preset?
koopop
05.02.2009 17:42:17 (muokattu 05.02.2009 17:43:54)

Mäkään en usko (enää) ulkoisiin kelloihin. Mulla oli ex-studiossa AD/DA16x:t ja kellon anto Rosendahlin nanoclock, äänikorttina oli RME:n digiface. Tonnin sijoitus Rosendahliin tuntui aivan järjettömältä saundin puolesta. AD/DA16x:n "saundi" ei siitä mun mielestä parantunut yhtään. Lumehommaa, sanon ma.

Kannattaa kuitenkin tutustua Rosendahliin vaihtoehtona!

Just oli pari numeroa sitten Tape op:issa juttua kellotuksesta. En nyt muista kuka, mutta joku kelloinsinööri joka niitä valmistaa, vastaili että laitteen oma kello on se paras kello. Varsinkin kun mennään jo näin pro-tasolla kuten Apogee. Täytyykin kaivaa juttu esiin, siellä oli aika hyviä pointteja!
hape
05.02.2009 18:40:12

Just oli pari numeroa sitten Tape op:issa juttua kellotuksesta. En nyt muista kuka, mutta joku kelloinsinööri joka niitä valmistaa, vastaili että laitteen oma kello on se paras kello. Varsinkin kun mennään jo näin pro-tasolla kuten Apogee. Täytyykin kaivaa juttu esiin, siellä oli aika hyviä pointteja!

Eikös se ollu se Lavryn tyyppi?
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
myslique
06.02.2009 15:22:51

Vastaukset toivat vahvistusta hankinnan järkevyydelle ja Big Ben jää ostamatta.
Olen taas tuhat euroa rikkaampi, kiitos m.netin ;-).
mhelin
06.02.2009 19:45:31
C777 on käytössä uudemmissa AD16-X ja DA16-X muuntimissa, ei noissa vanhoissa. Kannattaa varmaan kytkeä WC AD16:sta Firefaceen ja käyttää AD16:sta masterina. Firefacen tuloja ei kannata silloin käyttää kaikista kriittisemmän matskun äänittämiseen. Jos miksaa kokonaan muilta osin analogisesti niin silloin taas pitää valita DA:t mastereiksi, mutta vasta kun äänitykset on tehty. Jos miksaa analogisesti mutta äänittää samalla takaisin PC:lle niin AD masteriksi.
myslique
08.02.2009 14:30:23

Kiitoksia kytkentävinkeistä.
Onko mitään laatullista eroa WC:n ja ADAT:in tulevan kellon välillä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)