Aihe: VST-pluginit ja Sibelius
1
M_Rouge
05.02.2009 12:47:56
Laittelin tällaista kysymystä jo tuonne tietokoneet ja musiikkiohjelmat, mutta kun apua ei tullut niin ajattelinpa kirjoitella tännekin.

En ole juurikaan perehtynyt tietokonepuolen synth-systeemeihin, mitä nyt omalta koneeltani löytyy; Native Instruments Express Keyboard synth etc. Näiden ohjelmien VST-pluginithan toimii myös Sibelius-nuotinnusohjelman kanssa. Nyt olisikin kysymys teille kiippari-ihmiset, mistä löytyis ilmaisia hyviä instrumentteja, juurikin esim. Sibeliuksella tekemiin juttuihini? Erityisesti haussa olisi jotain rumpu plugineja, kun tuo perussetti ei oikeastaan tarjoa mitään erikoista. Niin siis oikeanlaisia patarumpusoundeja lähinnä metsästän.
M_Rouge
05.02.2009 17:59:27
Sain infoa tällaisesta sivusta:
http://www.vstplanet.com/Instruments/VST_Drums.htm

Latasin ihan summassa SoFtDrum Synthin (freeware). Ohjelmalla pystyy lataamaan tuohon virtuaalikoneeseen sämplet kirjastosta ja muuttamaan niitä. Tallensin soundi/sämple -kokoelman, (ohjelman jokaisessa pedaalissa oma soundi), mutta Sibeliuksen Mikseri-ikkunassa ne eivät näy. Pystyn siis valitsemaan Sibeliuksessa mikseri-ikkunassa esim. rumpujen kohdalle SoftDrumin, (sen jälkeen kun olen aktivoinut kyseisen synthin Playback Devicen kautta, mutta alapuoleiseen instumenttivalikkoon ei ilmesty vaihtoehtoja.

Mitenhän saisin tallennettua yhden erillisen soundin ja lisättyä sen sämplekirjastoon, tai ylipäätään lisättyä rumpusoundeja tuonne Sibbeen, että sämplet ilmestyisivät mikserivaihtoehtoihin esim. tuolla SoftDrumSynthillä tai jollain muulla ohjelmalla? Kai nyt sellaisiakin on, jos nyt tuolla kyseisellä ohjelmalla se ei onnistu.

Sibeliuksen Playback Devices -valikon kautta avautuvan ikkunan välilehdellä Manual Sound Setissäkään tuo SoftDrum ei pysy. Ei pysy oikeastaan muut kun aikaisemmin asentamani B4Express (Kiipparisynth-systeemi) Ei siis vakioasetuksenakaan ollut Microsoft Wavetable.. jotain. Olisin kiitollinen jos joku näiden kanssa värkännyt valaisisi minua asiassa.
Tommi Tulivuo
05.02.2009 19:59:58
No sipelius on suht outo tosin joskus olen kokeillu. sellainen kun battery on vst plukkareiden samplaamis ohjelma tosin taas maksullinen, sillä olen aikoinaan tehnyt paljon rumpuraitoja ja toimii ainakin cubasessa hyvin on kyllä muitakin vastaavia joiden nimeä en enään muista kun nykyään samplaan synien kautta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)