Aihe: VST-pluginit ja Sibelius
1
Tommi Tulivuo
05.02.2009 14:44:20
ilmaisia plukkareita tuskin löytyy mistään ja ne on ostettaessakin kalliita, jollet halua sortua piratismiin.
M_Rouge
05.02.2009 17:59:27
Sain infoa tällaisesta sivusta:
http://www.vstplanet.com/Instruments/VST_Drums.htm

Latasin ihan summassa SoFtDrum Synthin (freeware). Ohjelmalla pystyy lataamaan tuohon virtuaalikoneeseen sämplet kirjastosta ja muuttamaan niitä. Tallensin soundi/sämple -kokoelman, (ohjelman jokaisessa pedaalissa oma soundi), mutta Sibeliuksen Mikseri-ikkunassa ne eivät näy. Pystyn siis valitsemaan Sibeliuksessa mikseri-ikkunassa esim. rumpujen kohdalle SoftDrumin, (sen jälkeen kun olen aktivoinut kyseisen synthin Playback Devicen kautta, mutta alapuoleiseen instumenttivalikkoon ei ilmesty vaihtoehtoja.

Mitenhän saisin tallennettua yhden erillisen soundin ja lisättyä sen sämplekirjastoon, tai ylipäätään lisättyä rumpusoundeja tuonne Sibbeen, että sämplet ilmestyisivät mikserivaihtoehtoihin esim. tuolla SoftDrumSynthillä tai jollain muulla ohjelmalla? Kai nyt sellaisiakin on, jos nyt tuolla kyseisellä ohjelmalla se ei onnistu.

Sibeliuksen Playback Devices -valikon kautta avautuvan ikkunan välilehdellä Manual Sound Setissäkään tuo SoftDrum ei pysy. Ei pysy oikeastaan muut kun aikaisemmin asentamani B4Express (Kiipparisynth-systeemi) Ei siis vakioasetuksenakaan ollut Microsoft Wavetable.. jotain. Olisin kiitollinen jos joku näiden kanssa värkännyt valaisisi minua asiassa.
Tommi Tulivuo
05.02.2009 19:59:58
No sipelius on suht outo tosin joskus olen kokeillu. sellainen kun battery on vst plukkareiden samplaamis ohjelma tosin taas maksullinen, sillä olen aikoinaan tehnyt paljon rumpuraitoja ja toimii ainakin cubasessa hyvin on kyllä muitakin vastaavia joiden nimeä en enään muista kun nykyään samplaan synien kautta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)