Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tanssiorkesteri Markojuhani Rautavaara
1
Calliope
18.01.2009 12:01:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Tanssiorkesteri Markojuhani Rautavaarasta?
Yhtye esitti käsittääkseni suomenkielistä heavymusiikkia ja teki muutaman levyn 1970-luvun puolivälissä.
 
jPekka
18.01.2009 14:20:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhtye esitti käsittääkseni suomenkielistä heavymusiikkia ja teki muutaman levyn 1970-luvun puolivälissä.
 
Kahdeksankötluvun alussa, kahdeksankötluvun alussa!
http://www.rautavaara.org/records/records.php
 
(Ei, omakohtaista kokemusta ei kyllä ole.)
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Calliope
18.01.2009 14:35:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan muistin, että olis ollu 1970-luvun puoliväli, mutta pakko uskoa, että elettiin vuotta 1982 kun "Yliannostus" ilmestyi. Kylläpä tuo aeka kuluu...
 
Gardiner
18.01.2009 14:39:45 (muokattu 18.01.2009 14:51:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kobo laulo Suopossa seiskytluvun lopulla. Ile soitti kans sillon Suopossa. Jaa vai oliks Ile muutes Tanssiorkesterissa?
Se kitaristi joku Wisti oli aika hevitiluttaja ja rumpali jonka nimee en muista soitti muutes aika hyvin. Kelpo rokki kannuttaja.
Mut holisti Markojuhani tosiaan oli tuttu Suoposta.
Edit. siis joskus noita kuullu keikoilla, ja rumpali ol miusta oikkeinki hyvä. Vaan olin kännissä, voi olla et muistan väärin. :-)
Edit.2.
Suopo oli muutes aika kovassa kurssissa Lepakolla, bändi vaan hajos. Oli näköjään Tanssiorkesteri tehny eka singlelleen kipaleen "Sydän lyö", liekkö sama viisu joka oli Suopon keikkasuosikki Lepakon salissa?
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Bonham
18.01.2009 17:30:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tää oli Motörheadin eka lämppäri Hesan jäähallissa silloin 80-luvun alussa. Oli mulla se vinyylikin, jonka kansikuva oli just tuosta Hesan keikasta, sinä näkyy bomber lavan katossa... kyllä se mun mielestä silloin oli varsin toimivaa rockia.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Sperm Donor
20.01.2009 22:05:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi levy vieläkin. Alkoikohan se vähän sellaisella menobiisillä rock´n roll? En jaksa kävellä kellariin tarkistamaan.
 
Runar
29.01.2009 11:52:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=95&t=504&a=4392
 
pessomar
07.09.2010 12:33:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo mäkin muistan ton Motorheadin konsertin. Itse ihastuin tuolla
keikalla lähinnä kitaristin ammattitaitoon. Tank valtasi sitten lavan
ja lopulta pääesiintyjän keikan meinasi Einiö katkaista kun yleisö
alkoi valua yläkatsomoista permannolle jammailemaan. Valot päälle
ja vannotus paikalla seisomisesta sai keikan jatkumaan. Capricorn
meinasi puhkoa tärykalvot kun ei tulppia käyttänyt.
 
StJerky
07.09.2010 15:13:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän tämän erottaa heavyksi tuonaikaisesta punkista / uudesta-aallosta?
 
Atomic Cafe
08.09.2010 05:01:05 (muokattu 08.09.2010 17:16:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulu- ja soitinyhtye Lama ja Tanssiorkesteri Markojuhani Rautavaara kisailivat Hämeenlinnan Ämyrockissa (1982) siitä kumpi on päivän viimeinen esiintyjä. Lama hävisi ensimmäisen erän jäämällä toiseksi viimeiseksi mutta voitti koko pelin laittamalla PA-laitteet pillun päreiksi jo toisen tai kolmannen biisin jälkeen. Lama haistatti kaikille pitkät paskat ja poistui paikalta mimmit kainalossa. Tanssiorkesteri Markojuhani Rautavaara jäi silläkin kertaa näkemättä.
 
Tanssiorkesteri Marko Juhani Rautavaara taitaa olla niitä yhtyeitä joista aikalaiset muistavat lähinnä sen että orkesterin nimi vilahteli aina välillä jossain mutta harva on kuullut niiltä ensimmäistäkään biisiä, en minä ainakaan ole.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «