Aihe: JugiStyle
1 2 3 4 5 6 7 8
markkuliini
15.01.2009 22:39:36

Paljon tässä puhutaan PPP&Kallialan produktioista parjaten. Kuitenkin vielä Ylelle tehty Hymyhuulet on mun mielestä ihan mahtavan hyvä sarja. Toisessa threadissa jo mainitsinkin tästä, mutta siinä sarjassahan esiteltiin monia klassisia Pulttiboississa myöhemmin pilattua hahmoa, mutta vielä tuolloin hauskuuttamiseksi ei riittänyt pelkät hahmot, vaan käsikirjoituskin oli rautaa.

Sarjassa eli mm.seuraavat hahmot ja sketsit (wikipediasta kopsattuna):
* Aki ja Turo, Leena Rehumäki
* Saamelaiset Naema-Aslak ja Soikiapää ("Miulla on lophakossa kymppithonni juomthonta rahhaa"
* Romanimiehet Arvid ja Valtte
* Ryydman ja Chydenius (Batman ja Robin -parodia)
* Meteorologi Erkki Nysten
* Johannes ja Kyllikki Virolainen
* Maahanmuuttajat puhelimessa ("Kerro mulle Len")
* Kantri-Jyri ja Teukka
* Nuorisopastori Leo ja ystävänsä Marko
* Huutavat upseerit
* Viinaruutu ("Kyllä tästä huppu heilahtaa")
* Einstein
* Tommy Tabermann ja Edvin Laine poliisilaitoksella
* Turkki tutuksi
* Miss Iran
* Harri ja Marja-Liisa Kirvesniemi

Minun silmissä pelkkä Velipuolikuu riittää nostamaa PPP:n legenda-sarjaan. Myöhemmät Hymyhuulien jälkeen halvalla tehdyt kökköydet olen sivuuttanut jättämällä katsomatta parin jakson jälkeen.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Don Make
15.01.2009 22:55:49
Kyllä se on sillä tavalla että Kummelit nosti riman sen verran korkeelle ettei sinne ole asiaa oikeen kenelläkään. Schaibaa on tämä Jugistaili...niih.
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
lapio
15.01.2009 23:49:16

Kyllä se on sillä tavalla että Kummelit nosti riman sen verran korkeelle ettei sinne ole asiaa oikeen kenelläkään. Schaibaa on tämä Jugistaili...niih.

Hoho. Mun mielestä aika samaa sarjaa.
Markus sanoo: se ei lihoo joka pelkää ::henkselipaukku
markkuliini
15.01.2009 23:50:16 (muokattu 15.01.2009 23:54:41)

Hoho. Mun mielestä aika samaa sarjaa.

Kummelien pari ekaa kautta/vuotta on kyllä munsta aika asiallista kamaa. Mut se myöhempi kama todella syvältä.

Silloin kun kys. sarja alkoi, olin yläasteella, ja sarjan vaikutukset kautta oman ikäiseni nuorison olivat järisyttävät. Hokemat tarttuivat meihin kuin pasha junttilan tuvan seinään. Dodii!!!!!
Ehkä vain jälkeen päin katsoneena ja myöhäsempien kausien konttaukseen törmänneenä on sarjan ansioita vaikeaa nähdä, mutta sarjan alkuvaiheessa oli ihan maniaa havaittavissa. Suosio oli valtavaa. Ja mun mielestä ihan ansiosta.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Iso D
16.01.2009 13:15:56

Mistä muuten puhe Summasesta tässäkin ketjussa, kun ei tuossa sarjassa vilahdakaan?

Summanen on ohjannut ja osin käsikirjoittanut kys. sarjan.
Nestekaasukitara kun ois
Closure
16.01.2009 13:49:00
Älkää heti tuomitko jos ette ole palasina lattialla sketsien takia - pitää olla virittyneenä oikeeseen tunnelmaan kun komediaa katsoo eikä heti olla heristelemässä sormea kun joka letkautus ei naurata.

Mitä varten pitäisi olla väkisin nauramassa? Sen takia kun sarja on uusi? Hyvät näyttelijät? Ne vähäisetkin hyvät jutut vedetään yli jo alussa ja loput tuntuu samalta kuin myöhäisillan hassuttelut kavereiden kanssa.

Aikalailla tyhjiä hahmoja ja turhia juttuja. Ei näin.
Mä ainakin arvostan suuresti kovia tiedemiehiä, jotka ei tajua ihmissuhteista mitään, laittaa laastaria rillien väliin ja nauraa pelottavalla tavalla omille vitseilleen. -Hjunnila
myrtonen
16.01.2009 17:09:29
Aikalailla tyhjiä hahmoja ja turhia juttuja. Ei näin.

Eihän se toisaalta multa oo pois jos m.net-raati taas kertoo, miten komediaa pitää tehdä. Eikä varmaan muilta pois jos joku tuon sarjan parissa viihtyy. Hyviä hahmoja ja hauskoja juttuja siinä. Ei tietenkään kaikki jutut naurattanu, mutta niin ei oo käyny kyllä minkään sarjan kanssa.
En oo nähny yhtään tällaista tapausta. Oikeesti.
päänahka
16.01.2009 19:07:27
Eihän se toisaalta multa oo pois jos m.net-raati taas kertoo, miten komediaa pitää tehdä. Eikä varmaan muilta pois jos joku tuon sarjan parissa viihtyy. Hyviä hahmoja ja hauskoja juttuja siinä. Ei tietenkään kaikki jutut naurattanu, mutta niin ei oo käyny kyllä minkään sarjan kanssa.

En tiedä mistään raadista, mutta kävin eilen katsomassa netistä tuon jakson, ja olihan se melko paska. Näytti siltä, että jätkillä on ollut sketseihin lähtökohta mielessä, mutta ei sitten mitään hajua, miten sketsi vietäisiin loppuun hauskasti. Ja turhaan oli lisätty hassua puhetta joihinkin juttuihin.
Up and down, that's how energy stays alive.
Mohla
16.01.2009 19:42:24 (muokattu 16.01.2009 19:42:45)

Pakko se on myöntää, että aikamoinen pettymys tämä oli. Hietalahden mukana olo sai heti epäilykset heräämään, ja sieltä tuli just sitä pahinta mitä odotti.

Pari juttua oli ihan semihauskoja, mutta kertaakaan ei oikeasti naurattanut tai edes hymyilyttänyt. Ei vaan toimi.
Juho L. ja pari muuta on tässä ketjussa jo kiteyttänytkin hyvin kaikki syyt toimimattomuudelle.

Surullistahan tämä on.

"Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
BassLass
18.01.2009 13:43:35 (muokattu 18.01.2009 14:05:15)
Itsellenihän tämä upposi aikasen hyvin. Onnihan se mulle on että tuli uusi sarja jolle voi nauraa, eikä sen pitäs teille vittuilun aihe olla.

Vähä niinku musakamoissa lähtökohtana, tärkeintä että omaan korvaan kuulostaa hyvältä.
Kikolaa
18.01.2009 13:58:57
Itsellenihän tämä upposi aikasen hyvin. Onnihan se mulle on että tuli uusi sarja jolle voi nauraa, eikä sen pitäs teille vittuilun aihe olla.

Vähä niinku musakamoissa läjtökohtana, tärkeintä että omaan korvaan kuulostaa hyvältä.

Aha? virhejne
One O'Clock Jump
Mohla
18.01.2009 14:10:26

Itsellenihän tämä upposi aikasen huonosti. Onnetontahan se mulle on että tuli uusi sarja jolle ei voi nauraa, eikä sen pitäs teille vittuilun aihe olla.

Näinhän se menee, mitäs näistä jauhamaan ;)

"Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
LarsUlrich-95
18.01.2009 16:44:15
Vittu että hajosin ssille paska huudolle. Opettaja vähän ihmetteli koulussa kun kesken enkun tunnin kaveri huutaa täysiä paska! paska! oli vähän vaikee pitää pokkaaXD
M4ss3 m/
18.01.2009 19:28:54
Hyvä ohjelma, mutten tykkää siitä toisesta henkilöstä.
Zed
18.01.2009 22:00:33 (muokattu 18.01.2009 22:00:52)

Voi hyvä luoja, minä kun pidin Ketonen & Myllyrinne -viritelmää pahasti epäonnistuneena. No, kaikki tarpeellinen analyysi JugiStylesta on jo tässä ketjussa esitetty. En näe tarpeelliseksi lisätä mitään, enkä myöskään koe vaivan arvoiseksi osallistua keskusteluun sen syvällisemmin.
Siittiökin on ihminen.
M4ss3 m/
18.01.2009 22:05:24
Touko on liian aliarvostetussa asemassa tuossa ohjelmassa.
Aina vaan joku tylsä chatti lopussa. Vastaisi edes niihin kysymyksiin.
KTR
19.01.2009 00:59:15
Yllättäen pitää todeta, kun katoin noi pari jaksoa netistä, ettei ne nyt ihan umpisurkeita ollut. Yleisesti ottaen aika tylsää, mutta siellä oli kyllä aina muutama juttu jotka mua huvitti. Esimerkiksi isäntä-renki, töhrittyjen varotuskylttien ym. ihmettelijät ja jotain vielä. Eihän tuo mitenkään nerokasta tai mitään semmoista huumoria ole, mutta kyllä siellä jotain pieniä helmiä kuitenkin oli. No ehkä huomenna olen eri mieltä, mutta tänään taisi mielentila sitten olla oikealla tasolla tuon sarjan suhteen.
JCM
21.01.2009 13:13:07 (muokattu 21.01.2009 19:38:22)

Okei.

Olikohan toissapäivänä kun katsoin sunnuntain jakson, joka oli talletettuna kovalevylle.

Analyysi:

a) tässä tehdään ihan tarkoituksella paskinta paskaa mitä kyetään kuvittelemaan
b) kritiikki osoitetaan tuotantoyhtiöitä/televisiokanavia kohtaan sillä, että tuotantoyhtiöt ja kanavat täysin kyseenalaistamatta päästää tunnetut tv-kasvot ruutuun tekemään mitä lystää kun pelkkä nimi riittää siihen, että uusi sarja saadaan televisioon koko kansan pällisteltäväksi

a + b = piilovittuilua kaikille, paitsi tietysti niille jotka kyseenalaistavat aiheen joka on esitetty kohdassa b. Silti, vittuilua enemmistölle.

Haluaisin siis uskoa, että tämä on taidokasta ja säälimättömän suoraa mediakritiikkiä Summasen ja Rasilan toimesta.
Burn
23.01.2009 11:35:19

Ite en oikeastaan pettynyt lainkaan koska aattelin olla asettamatta mitään rimaa ko. ohjelmalle...Ettei meinaan olis käynyt ku Ketonen & Myllyrinteen tokalle tuotantokaudelle. Vittu hei se oli huono!
"I fisted a girl and I liked it..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)