Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä edullinen etuaste
1 2
Timo JM
13.01.2009 16:27:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkahan paljon täytyy pistää euroja, että saisi selvästi parempisoundisen yleisetusen kuin mitä löytyy nykyisestä Mackie 1402-VLZ mikseristä?
 
Mustanaamio on tietysti must mutta ekuja ja kompuroita en tarvitse. Niin ja hinta siis mahdollisimman edullinen. Onko suosituksia?
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
axelsson
13.01.2009 16:37:01 (muokattu 13.01.2009 16:37:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkahan paljon täytyy pistää euroja, että saisi selvästi parempisoundisen yleisetusen kuin mitä löytyy nykyisestä Mackie 1402-VLZ mikseristä?
 
Mustanaamio on tietysti must mutta ekuja ja kompuroita en tarvitse. Niin ja hinta siis mahdollisimman edullinen. Onko suosituksia?

 
Paremmasta en tiedä, mutta erilainen (joka ehkä riittää?) ja edullinen on SPL Goldmike (http://www.thomann.de/fi/spl_goldmike_9844.htm). Toimii pienellä putkijännitteellä ym. syntiä, mutta jos vain soundia ja monikäyttöisyyttä (flair- kytkin) ajattelee niin oikein hyvä. Ei myöskään niin hyvää laatua kuin kuvista voi päätellä, näitä on mennyt rikkikin.
 
Mikael
13.01.2009 17:00:58 (muokattu 13.01.2009 17:03:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FMR Audion RNP
http://www.fmraudio.com/RNP8380.htm
http://www.dv247.com/invt/12497/
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
kivi
13.01.2009 17:47:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GAP PRE-73, 259€ sis alv olis Suomen-hinta Joonalla, Noise for Fiction'illa Turuus.
 
Houkuttelisi kyllä. Vaikka noi mainostekstit onkin vähän silmänkääntöosastoa.
 
http://www.goldenagemusic.se/goldenageproject/uk/index.htm
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
uduwudu
13.01.2009 21:32:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GAP PRE-73, 259€ sis alv olis Suomen-hinta Joonalla, Noise for Fiction'illa Turuus.
Houkuttelisi kyllä. Vaikka noi mainostekstit onkin vähän silmänkääntöosastoa.

 
Onkos kukaan päässyt vielä testaamaan tota? Kun tosiaan ne mainokset on mainoksia. :)
Mikael
13.01.2009 21:47:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan päässyt vielä testaamaan tota? Kun tosiaan ne mainokset on mainoksia. :)
 
Samaa mietin... toi on vähänniinku liian hyvä tarjous :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
kivi
13.01.2009 21:56:14 (muokattu 13.01.2009 22:07:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan päässyt vielä testaamaan tota? Kun tosiaan ne mainokset on mainoksia. :)
 
Enpä ainakaan minä. Enkä mä sitä sokkona ajatellutkaan että edes voisi ostaa, kun saahan noi testiin jos tahtoo.
 
Kysyy vaan: http://www.joonalukala.com/
 
Pikkasen kyllä kannattaa katsoa, miten se testivertailu sitten hoidetaan (ei niin etten luottais Joonaan 110% edestä), mutta tuolla sivuilla on esimerkiksi joku asiakas innostunut putki- ja ribbonmikeistä, "kun ne on niin sävykkäitä C414:ään verrattuna" - hei, mikä tahansa on sävykäs C414:ään verraten, C414:n valtti on ainakin mulle just se ettei se juuri sävytä, et jos ei tiedä missä mennään niin saattaa kuulla ja kuunnella vähän vääriä asioita.
 
Just nyt ei kyllä oo varaa ostaa minkäännäköisiä etusia.
:-D
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
loosah
14.01.2009 00:16:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pohdin aikoinaan itse useinkin sitä, mitä hitto tekee kalliilla etuasteella, ku peeringerilläkin pystyi vahvistamaan signaalia niin, että se kelpaa äänityöasemalle.
 
Sitten hankin ensimmäisen kohtuullisen etuasteen ( Tais olla joku TL-audio). Ja sviddu... En ihmetellyt enää.
 
Itse oon ihan hemmetin vähän teknisesti orientoitunut ihminen. Vedän fiiliksellä. En ole kovin kiinnostunut siitä, onko jossain vermeessä joku hemmetin optinen multiband-analoginen taajuussuodatin tai kuinka sen muuntajat lisäävät harmoonista g-mollia. En oikein jaksa innostua mistään, ennen kuin olen itse kokeillut ja todennut, että joku on parempi tai huonompi kuin toinen. Jos en huomaa eroa, niin tunnustan, etten huomaa eroa. Enkä kehtaa edes hävetä. Mitä enemmän kuuntelee, sitä enemmän oppii kuulemaan. Näin uskon.
 
Noh...asiaan. Teimme tuossa joku aika sitten teimme työkaverin kanssa testin erilaisilla etuasteilla. Äänitimme miehen puhetta, akustista kitaraa ja särökitaraa. Etuasteina oli SSL g-sarjalainen, UA-6176 (EQ ja kompressori bypassilla), Mindprint DTC (EQ ja kompressori bypasilla), Yamahan 03D-mikserin etunen ja SPL goldmike. Mikkivalintoina oli senkun MD-421 särökitaralle, miehen äänelle ja akustiselle Neumann M-149.
 
Yllättävintä oli, että goldmike pärjäsi hyvin sokkotestissä varsinkin miehen äänen ja akustisen kanssa, kun kuuntelutimme ottoja toisillemme! Kyseessä on kuitenkin 5x halvempi laite kuin testin muut etuset. 03D kuulosti kaikillä näytteillä mitäänsanomattomalta ja ponnettomalta. Jopa tuhnulta. UA:ssa oli selkeästi vintage-henkistä korostumaa keskialueilla kaikissa näytteissä ( joku vois kutsua pöhinäksi). Akustinen ja miehen ääni kuulostivat UA:ssa lämpimältä, mutta särökitaralla ääni muuttui ehkä vähän muhjuksi. Jossain jutussa toimii, jossain ei. SSL oli kaikissa näytteissä erittäin selkeä ja avoin, joten toimii varmasti ainoana etusena ja mindprint taas aika hifin pehmeä ja eniten omaa korvaani miellyttävä.
 
No juu... Tosielämässä 80% yhdellä mikillä tehdyistä äänityksistä tulee tehtyä tuolla mindprintillä, koska nätin vahvistuksen lisäks sen hyväsaundinen EQ ja helppokäyttöinen kompura toimii loistavasti.
 
Alkuperäiseen kysymykseen voisin esittää vastakysymyksen: Miksi ostaa kallis PRS-kitara, kun landolallakin voi soittaa?
 
Euromäärä ei varmasti ole ihan suoraan verrannollinen laatuun, mutta luulisin, että jos muutaman saturaisen heität vaikka tuohon goldmikeen tai RNP:hen (jota kaikki tuntuvat kehuvan), niin tulet huomaamaan eron Mackieen.
 
GIGO
samic
14.01.2009 00:51:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkahan paljon täytyy pistää euroja, että saisi SELVÄSTI parempisoundisen yleisetusen kuin mitä löytyy nykyisestä Mackie 1402-VLZ mikseristä?
 
joku pari-kolme tonttua ni alkaa löytyy valinnanvaraa...
saman laitat vielä parinkanavan muuntimeen...ni ehkä huomaat jossainvaiheessa pienen eron...örgg..
 
Timo JM
14.01.2009 06:58:03 (muokattu 14.01.2009 07:50:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkuperäiseen kysymykseen voisin esittää vastakysymyksen: Miksi ostaa kallis PRS-kitara, kun landolallakin voi soittaa?
 
Niinpä, mutta mä en kysynytkään miksi pitäis ostaa kalliimpi etunen. Sitä paitsi Landola ei ole sähkis ;-)
 
joku pari-kolme tonttua ni alkaa löytyy valinnanvaraa...
saman laitat vielä parinkanavan muuntimeen...ni ehkä huomaat jossainvaiheessa pienen eron...örgg..

 
Höhöö, eiköhän me kaikki tiedetä tää.
 
Onkos tästä muuten kokemuksia:
 
JoeMeek THREE Q
http://www.dv247.com/invt/20525/
 
EDIT:
Mitenkäs noi USB-boxit, onko niistä mihinkään?
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
ejhfi
14.01.2009 08:51:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FMR Audion RNP
 
Tätä on kovasti hehkutettu ja kieltämättä laite herättää mielenkiintoa. Onko tästä etusesta jollakin ihan käytännön kokemusta ja jos, niin minkälaista? Eniten ehkä kiinnostaisi onko etunen niin neutraali, kuin siitä puhutaan?
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
ejhfi
14.01.2009 09:09:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tästä muuten kokemuksia:
 
JoeMeek THREE Q
http://www.dv247.com/invt/20525/

 
Mulla on käytössä pari JoeMeek-kanavaa ja kyllä ne toimivat paikassaan. Käytän niitä lähinnä silloin, kun haluan tietynlaista "räyhää" kuten esim. rokkiovareissa.
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
varakeef
14.01.2009 10:44:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä on kovasti hehkutettu ja kieltämättä laite herättää mielenkiintoa. Onko tästä etusesta jollakin ihan käytännön kokemusta ja jos, niin minkälaista? Eniten ehkä kiinnostaisi onko etunen niin neutraali, kuin siitä puhutaan?
 
Minul on. Ei ole pahaa sanottavaa, joten kai RNP on neutraali. Aika selkeältä ja luonnolliselta kaikki sen läpi vedettynä kuulostaa (ei mujua, sihinöitä, sirinöitä, säröjä, kompressoitumista tms.) Se jotenkin tuntuu* hyvältä. En ole kyllä käyttänyt enkä edes kokeillut 57/58 -osaston kanssa, konkilla on menty (ja instrulinjaan bassolla, hyvä siinäkin). Kuulemma toimii hienosti dynaamistenkin kanssa.
 
Toinen ns. neutraali etunen arsenaalissani on RME:n quadmic... en osaa sanoa miksi, mutta minusta se on vielä neutraalimpi. Ja halvempi, varsinkin per kanava. Mutta se ei tunnu* niin hyvältä kuin RNP. Aika hyvältä kuitenkin.
 
* juu, niinku fiilistasolla feels good. En ole näitä kaksoissokkotesti-ihmisiä.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
jPekka
14.01.2009 12:21:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on sekä RNP että ThreeQ. Edellinen tuntuu tosiaan mukavan neutraalilta - se on hyvä yleisetunen yleiskäyttöön. Ei pahemmin väritä, headroomia piisaa. Kaksikanavaisuus vielä laajentaa käyttömahdollisuuksia. Kuumenee melkoisesti, joten ilmatilaa pitää olla yllä.
 
ThreeQ taas perustuu toisenlaiseen ajatteluun. Se ei tosiaankaan ole neutraali, mutta on epäneutraali aika miellyttävällä tavalla. Jostakin syystä ensimmäinen sana joka sen soundia kuvaillessa tulee mieleen on "karvainen". (Siis ei karvas, vaan pikemminkin pörröinen ja lämpöinen 8-). Soundi sopii hyvin esimerkiksi lauluun - etenkin jos laulajalla on vähän ohkaisempi ääni - ja miksei joihinkin lyömäsoittimiinkin. Phantom-nappi on valitettavasti sijoitettu älyttömään paikkaan takapaneeliin ja kompuran merkkivalo on ylikirkas, ei muuta valittamista.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Johnson D
14.01.2009 12:34:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Phantom-nappi on valitettavasti sijoitettu älyttömään paikkaan takapaneeliin ja kompuran merkkivalo on ylikirkas, ei muuta valittamista.
 
Ahaa, tässä siis on phantom, specseissä sitä ei taidettu mainittu. Onko näissä etusissa yleensä phantom? Ku ei ole näiden kanssa koskaan pelaillut, niin ei voi tietää. Nyt olis parille tarvetta ja tuo Joemeek voisi olla passeli vaihtoehto.
 
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
Nitrodelay
14.01.2009 13:59:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Toinen ns. neutraali etunen arsenaalissani on RME:n quadmic... en osaa sanoa miksi, mutta minusta se on vielä neutraalimpi. Ja halvempi, varsinkin per kanava. Mutta se ei tunnu* niin hyvältä kuin RNP. Aika hyvältä kuitenkin.
 
* juu, niinku fiilistasolla feels good. En ole näitä kaksoissokkotesti-ihmisiä.

 
Mulla on toi RME Quadmic FF800:n kaverina, lähinnä rummuille. Pitää kokeilla muuhunkin äänittämiseen. Sen lisäksi löytyy GraceDesign 101 ja SummitAudio 2BA-221, joista Gracea tulee enemmän käytettyä helppouden takia.
 
RNP:n ostonappia olen montakertaa melkein painanut, mutta joku roti hankinnoissa.
 
...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon....
jPekka
14.01.2009 15:01:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko näissä etusissa yleensä phantom? Ku ei ole näiden kanssa koskaan pelaillut, niin ei voi tietää.
 
Kyllä erillisissä mikkietusissa melkein järjestään on phantom.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
ejhfi
14.01.2009 16:04:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minul on. Ei ole pahaa sanottavaa, joten kai RNP on neutraali. Aika selkeältä ja luonnolliselta kaikki sen läpi vedettynä kuulostaa (ei mujua, sihinöitä, sirinöitä, säröjä, kompressoitumista tms.) Se jotenkin tuntuu* hyvältä. En ole kyllä käyttänyt enkä edes kokeillut 57/58 -osaston kanssa, konkilla on menty (ja instrulinjaan bassolla, hyvä siinäkin). Kuulemma toimii hienosti dynaamistenkin kanssa.
 
Tommosen voisi vaikka ostoslistalle laittaa :)
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Conrad Lant
14.01.2009 17:28:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä on kovasti hehkutettu ja kieltämättä laite herättää mielenkiintoa. Onko tästä etusesta jollakin ihan käytännön kokemusta ja jos, niin minkälaista? Eniten ehkä kiinnostaisi onko etunen niin neutraali, kuin siitä puhutaan?
 
Ei pahaa sanottavaa. Käyttänyt olen lähinnä virvelin ja sähkökitaran kanssa (eli siis lähinnä 57/421 -osastoa), joskus myös huutajille. Neutraali on tässäkin käytössä varmaan se paras sana kuvaamaan laitteen käyttäytymistä.
 
No one prayed for Sodom
Ahma - Slothful & Vile (PTAH0701)
SoulDump - Abuse Me (PTAH0801)
luu
15.01.2009 10:35:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi RME Quadmic FF800:n kaverina, lähinnä rummuille. Pitää kokeilla muuhunkin äänittämiseen. Sen lisäksi löytyy GraceDesign 101 ja SummitAudio 2BA-221, joista Gracea tulee enemmän käytettyä helppouden takia.
 
Millainen tuo Summit Audion etunen on? Sitä on kovasti kehuttu netissä. Olen ollut monta kertaa melkein ostamassa kyseistä etusta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «