Aihe: Levyä pukkaa..!
1 2
L.Ruoska
27.01.2004 21:30:41

Onko tolla katakana-tekstillä jotain virkaakin tossa, siinä lukee "hirarinamoi * hinikachimoni nimimaichi". Se ei meinaa japaniksi mitään mutta kuitenkin japsimerkeillä kirjotettu? =D
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
sormunen
27.01.2004 21:31:11
Hyvin ne toimivat, ja multa taas tulee kiitoksen sana, etteivät olleet Flashilla.

No pelkästään tekstipohjainen selausvaihtoehto pitäisikin olla olemassa aina jos nimittäin haluaa, että sivuja voisi selata myös kännykällä tai että näkövammaiset voivat käyttää sivuja. Näkövammaiset odottavat myös silmät kiiluen äänikäyttöliittymiä. Huomatkaa epäkorrekti vitsi: bannia!

Mutta sen ohella mä olen vakaasti sitä mieltä, että Flash ja .pdf ovat ainakin tällä haavaa ainoat relevantit tavat levittää informaatiota niin, että se on ikäänkuin netin luonteista.

Tässä tapauksessa esimerkiksi etusivulla (keksikää sille muuten nimi, index ei oo kovin omaperäinen) on painoa justa vajat 60 kiloa ja se tarkoittaa karkeasti puolta minuuttia 56 kilon modeemilla. Lisäksi kaikki tekstitkin ovat kuvia eikä yhtään alt -tekstiä -> näkövammaiset eivät tätä sivua käytä. Ainakin omaan silmääni pistävät myös nämä gifanimaatiot, en tiedä, voi johtua siitä, että itse pelaan koko ajan liikkuvan kuvan kanssa.

Edelleen tässä tapauksessa oli käytetty javascriptiä joka on jotakuinkin samanlainen ohjelmointikieli kuin Flashin action scriptikin. Flashilla tehden olisi vain saanut asiat kompaktiin ja myös turvalliseen muotoon. Ainoa iso ero on sitten se, että Microsoft ei ole kaupallisista syistä katsonut voivansa automaattisesti tukea Macromedian systeemejä. Eli tämä plug in.

No iso kysymys on sitten tietysti käyttöliittymiä suunnitellessa se, että tarvitseeko kaiken olla kaikille avointa. Eihän Tarkovskin elokuviakaan kaikkien tarvitse bonjata. Mun mielestäni ei tarvitse, tää myytti Pihtiputaan mummosta on dorka. Erilaiset käyttöliittymät voivat olla hyviä ja toimivia erilaisille yleisöille. Esimerkiksi Koneiston sivut ovat varmaan sun, Kivi, mielestä pöljät, mutta mä oon aivan varma, että Koneiston yleisölle ne ovat just passelit.

Täähän meni aivan offtopiciksi: bannia!
Mikael
28.01.2004 11:38:41

Onko tolla katakana-tekstillä jotain virkaakin tossa, siinä lukee "hirarinamoi * hinikachimoni nimimaichi". Se ei meinaa japaniksi mitään mutta kuitenkin japsimerkeillä kirjotettu? =D

Se on salainen viesti, jonka koodin purkamiseen vaadittava avain seuraa neljännen plätyn jälkeen tulevan kokoelmalevyn pienemmässä extra-painoksessa (jossa on mukana myös harvinaisempaa live- ja demomatzkua).
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Mikael
28.01.2004 11:40:33

Kiitos vaan sormunen palautteesta. Pitää laittaa kotisivujen tekijälle linkki tänne, koska itse ymmärrän aiheesta yhtä paljon kuin sika satelliitista.
Jabe
28.01.2004 12:52:42

Se on salainen viesti, jonka koodin purkamiseen vaadittava avain seuraa neljännen plätyn jälkeen tulevan kokoelmalevyn pienemmässä extra-painoksessa (jossa on mukana myös harvinaisempaa live- ja demomatzkua).

Oih! Tuskin maltan odottaa.
kivi
28.01.2004 14:47:27
Edelleen tässä tapauksessa oli käytetty javascriptiä joka on jotakuinkin samanlainen ohjelmointikieli kuin

Ai? Ei mulla oo jaava-tukeakaan. Pitikö jonkin liikkua?
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Mikael
29.01.2004 11:11:37

Pitikö jonkin liikkua? :-D
jalan piti vispata musan tahdissa...
Mikael
04.02.2004 16:03:32 (muokattu 04.02.2004 16:04:27)

Levyn julkaisupäivä muuttuikin muutamaa päivää aikaisemmaksi (nyt 25.2.), kun ÄKT on sitä mieltä, että levyt tässä maassa julkaistaan keskiviikkona.

Levynjulkkarikeikka on siis 18.2. Semifinalissa.
Mikael
20.02.2004 12:56:34

Nostan tän nyt. Tuli hyvä fiilis. Elastista.

juuh! kiitosta vaan. mukavaa et olit eksynyt paikalle. olikohan siel ketään muita mnettiläisiä? hyvät oli keikat ja kotiinkin oli pästy taksikuitin mukaan tossa vähän kuuden jälkeen... vieläkään olo ei ole oikeen normalisoitunut. muistakaahan ihmiset mennä ensi viikolla levykauppaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)