Aihe: Ra
1 2 3 4 57 8 9 10 11
aivokuolio
04.01.2009 16:07:26
Se on kyllä totta, että ikävästi näiden nuorten bändien takia on tuo hevi esillä, kauhee hevibuumi taas menossa. En tykkää siitä, ettei "hevareita" pidetä itseään viiltelevinä saatananpalvojina.

Jos sua häirittee että metalli on mainstreamia niin suosittelen näitä maan_pako_hommia.
Räbbänä
04.01.2009 16:11:36
Jos sua häirittee että metalli on mainstreamia niin suosittelen näitä maan_pako_hommia.

Minä taas JUOMA_HOMMIA.
Askorbiinihappo
04.01.2009 16:14:59

No kyllähän mua juum häiritsee kun sen tietää ettei tästä musasta oikeesti kukaan tykkää. Mutta pitäkää paska hevinne ja hevarinne sitten vaan. Höhö.

Ei tässä nyt viitti maasta vielä paeta.
Entinen pulseofthemaggots, Youtubesta mut löytää samalla nimimerkillä
Peltsi88
04.01.2009 20:03:54

Ja suako ei siis häiritse?

Mua häiritsee.
Metalliahan alettiin alunperin (Black Sabbath) tekemään juuri sen vuoksi, että haluttiin jotain valtavirrasta poikkeavaa, joka tuolloin oli hippien kukkaisrock-mikälie. Ja hevin piti olla jotain pelottavaa ja rankkaa. Musta tuosta ollaan ajauduttu jo aika kauas vrt. Arska Koivunen, RA, Lordi jne.

Oli pakko. Sori.
Henkka370
04.01.2009 20:11:28

Mua häiritsee.
Metalliahan alettiin alunperin (Black Sabbath) tekemään juuri sen vuoksi, että haluttiin jotain valtavirrasta poikkeavaa, joka tuolloin oli hippien kukkaisrock-mikälie. Ja hevin piti olla jotain pelottavaa ja rankkaa. Musta tuosta ollaan ajauduttu jo aika kauas vrt. Arska Koivunen, RA, Lordi jne.

Oli pakko. Sori.

YYYH NE VIE MEIDÄN HEVIN!!!
Simo78
04.01.2009 20:19:16
YYYH NE VIE MEIDÄN HEVIN!!!

Mulle nyt ihan yks lysti mitä vievät, mutta ainakin toi "mä tiedän"-biisi kuullostaa aika paljon Yöltä;-). Miksi vitussa nykyään kaiken edes pitää olla heviä? Ei toi nyt mitään susipaskaa ole, mutta en kyllä levystä paljoa yli euroa maksaisi...

Soittotaitoon kommentti! Eihän nykyään sillä ole levylle soittaessa merkitystä, kun on koneet keksitty. No toisaalta ennen soitti ne studiomuusikot;-)
Super-Jari
04.01.2009 20:19:32

Mua häiritsee.

Oli pakko. Sori.

Nimeä joku pelottava hevibändi?
hullu_ukko
04.01.2009 20:20:57 (muokattu 04.01.2009 20:23:57)
LOL! Onkohan nää kuullu koskaan metalli totuudesta ees? Hevii ei saa kuunnella jos ei oo kuullu metalli totuuden kutsua!

Esim metallica on aika HC ku niil on niitä pää kallon kuvia aina paidois ja muis jutuis ja sit se iron maidenin eddy ja bodomejen se reaper.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones
Quru
04.01.2009 20:34:46

Mua häiritsee.

Oli pakko. Sori.

Mua ei häiritse niin kauan kuin löydän itselleni hyvää kuunneltavaa musiikkia, ei välttämättä edes metallia. En tykkää Koivusen Arskasta, RA:sta enkä Lordista eikä kukaan pakota minua kuuntelemaan niitä.
Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D
Askorbiinihappo
04.01.2009 20:57:08

Täällä naureskelen yksikseni teijän vastauksille. Hoho, pelottavaa heviä. Hui!
Peltsi88
04.01.2009 21:04:03

Ööh no ei kyllä äkkiä tuu mieleen.

Mutta pointtini oli siis, että ollaan ajauduttu aika kauas siitä mistä on lähdetty liikkeelle.

Kyllähän 80-luvulla esmes Alice Cooper ja Twisted Sister oli sellaista musaa. Pelättiin, että lapsista tulee heti jotain satanisteja ja muita kivoja. Ozzyn eläinpureskelutkin herättivät varmasti moraalista keskustelua.

On muuten aika ärsyttävää ku porukka tarttuu heti yhteen sanaan ja alkaa taas perinteinen m.net huumori kukkimaan.
Super-Jari
04.01.2009 21:37:33
Ööh no ei kyllä äkkiä tuu mieleen.

Mutta pointtini oli siis, että ollaan ajauduttu aika kauas siitä mistä on lähdetty liikkeelle.

Kyllähän 80-luvulla esmes Alice Cooper ja Twisted Sister oli sellaista musaa. Pelättiin, että lapsista tulee heti jotain satanisteja ja muita kivoja. Ozzyn eläinpureskelutkin herättivät varmasti moraalista keskustelua.

On muuten aika ärsyttävää ku porukka tarttuu heti yhteen sanaan ja alkaa taas perinteinen m.net huumori kukkimaan.

Minä taas en ymmärrä että miksi se on joltain pois jos nuoret tekee heviä. En oikeasti ymmärrä ketä se haittaa. Eikö se pitäisi olla parempi että ne soittaa vaikka tuota iskelmää särökitaroilla kuin vaikka *lisää tähän nyt se mikä sattuukin olemaan out ja silleen tosi lapsellista ja huonoo*.

Alkaa vaan tuntumaan että onko hevarit todellakin juuri sellaista porukkaa millainen kuva niistä on noiden tavallisten ihmisten keskuudessa. Siis tyhmiä ja teini-ikään jumittuneita finninaamaisia liimanhaistelijoita joista ei tule koskaan mitään.

Tai sitten sitten se on vaan tämä internet.
Askorbiinihappo
04.01.2009 23:16:15

Alkaa vaan tuntumaan että onko hevarit todellakin juuri sellaista porukkaa millainen kuva niistä on noiden tavallisten ihmisten keskuudessa. Siis tyhmiä ja teini-ikään jumittuneita finninaamaisia liimanhaistelijoita joista ei tule koskaan mitään.

Juup. Kyllä vain.
Peltsi88
05.01.2009 00:00:14
Minä taas en ymmärrä että miksi se on joltain pois jos nuoret tekee heviä. En oikeasti ymmärrä ketä se haittaa. Eikö se pitäisi olla parempi että ne soittaa vaikka tuota iskelmää särökitaroilla kuin vaikka *lisää tähän nyt se mikä sattuukin olemaan out ja silleen tosi lapsellista ja huonoo*.

Ei muakaan kiinnosta loppupeleissä mitä nuo jannut tekee. Mua vain ottaa päähän tällaisten bändien "markkinointi" suurelle yleisölle jonain lapsi-hevi-ihmeenä. Ite bändiä vastaan mulla ei oo mitään, hyvin soittavat.

Minä vai?
Super-Jari
05.01.2009 10:10:17
Ei muakaan kiinnosta loppupeleissä mitä nuo jannut tekee. Mua vain ottaa päähän tällaisten bändien "markkinointi" suurelle yleisölle jonain lapsi-hevi-ihmeenä. Ite bändiä vastaan mulla ei oo mitään, hyvin soittavat.

Miksi se ottaa sinua päähän. Onko se sinun bändisi markkinoinnista pois vai?

Minä vai?

Tuntuiko pisto sydämessä? ;)
Punisher
05.01.2009 11:15:03

Miksi häirittis? Ei ne mun kuuntelemat metallibändit siitä mihinkään huonone ja tr00-pelleilyt on syytä skipata viimeistään siinä vaiheessa kun yläaste jää taakse.

Itse olen havainnut, että oma musiikkimakuni on kehittynyt sille tasolle, että esim. Arch Enemyn, In Flamesin ja Old Man's Childin kaltaiset jännitteettömät renkutukset eivät jaksa enää kiinnostaa kuin parin kappaleen kohdalla. Kyllä ne perusrallattelut vaan nykyisin lähinnä ärsyttävät, ne eivät tunnu tarjoavan enää mitään. On olemassa vain niin paljon parempaakin (mainstream-)metallia, jonka vertaiseksi vanhat ja kaavoihinsa kangistuneet jäärät eivät yllä edes tarkoitushakuisen uudistumisen kautta. Tr00-meininki on tosiaan jäänyt taakse jo ajat sitten, jokainen kuunnelkoon mitä huvittaa, eihän se keneltäkään ole pois. Se vähän ärsyttää, että Ra, Tracedawn ja Sturm und Drang eivät tarjoa kerta kaikkiaan yhtään mitään (uutta), josta tällainen vanhempi mötälliveteraani jaksaisi innostua. Siihen kaupan päälle vielä sellainen asia, että kun metallista ei oikein voida puhua näiden pändien kohdalla (poikkeuksena Tracedawn), ainakaan modernista sellaisesta. Toisaalta, nythän on vallalla se iljettävä kasaribuumi että kopioidaan vanhojen pändien soundi retroilumielessä, mutta tällainen peli ei onneksi ole markkinoilla kovinkaan pitkäkestoista. Enemmän kiehtoo yhtye, joka katsoo tulevaan ja osaa olla muuntautumiskykyinen vallalla olevan trendin pyörteissä menettämättä kuitenkaan sitä omaa tavaramerkkisoundiaan. Tällainen yhtye on esimerkiksi vaikkapa Opeth, joka on muokannut sointiaan uransa aikana jo kaksi kertaa onnistuneesti. Tällainen ei välttämättä ole mitään huoraamista, koska bändin kohdalla puhutaan lähinnä vain pienistä vivahteista. Vielä kymmenen vuodenkin jälkeen jokaista Opethin levyä odottaa innolla, kuinkahan käy näiden kaiken maailman raan, sturmundrangien ja treisdoonien kanssa? Vaikka kyllähän se Rasmuskin kasvoi teinipoikien hauskanpitobändistä vakavasti otettavaksi liikeyritykseksi kymmenessä vuodessa.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
Ziggy Bubba
05.01.2009 12:30:20 (muokattu 05.01.2009 12:30:36)

Vaikka kyllähän se Rasmuskin kasvoi teinipoikien hauskanpitobändistä vakavasti otettavaksi liikeyritykseksi kymmenessä vuodessa.

Sääli että liikeyritykseksi siirryttäessä bändin musasta katosi särmä, hauskuus, ilo ja spontaanius. Enpä ois uskonut että vanhaa Rasmusta näin lämmöllä muistelen :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Punisher
05.01.2009 12:31:47 (muokattu 05.01.2009 12:33:18)

Sääli että liikeyritykseksi siirryttäessä bändin musasta katosi särmä, hauskuus, ilo ja spontaanius. Enpä ois uskonut että vanhaa Rasmusta näin lämmöllä muistelen :)

Kyllä, samaa mieltä. Mitenkäs näille nappulahevin puoltajille, kun jo lähtöasetelma näissä hevilapsosissa on kaupallisuuden tavoittelu ja liikevoiton maksimointi? Hengettömyys ei taiteessa pitkälle kanna.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
Super-Jari
05.01.2009 13:02:28
Kyllä, samaa mieltä. Mitenkäs näille nappulahevin puoltajille, kun jo lähtöasetelma näissä hevilapsosissa on kaupallisuuden tavoittelu ja liikevoiton maksimointi? Hengettömyys ei taiteessa pitkälle kanna.

Ollaanhan silti iloisia noiden nappuliahevarien puolesta? Ne on nyt jo siellä missä me ei koskaan tulla olemaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)