Aihe: Vox AC30CCH
1
SamPpaa
30.12.2008 12:57:55 (muokattu 30.12.2008 13:59:24)
Moi!

Noin kuukauden päästä olisi tarkoitus päivittää kitarakamoja. Tähän asti olen soitellut 5w putkikombolla. Siinä ei ole kuitenkaan potkua riittävästi, kun rumpali on kovakätinen. Muutenkin olisi kiva saada hieman lisää säätömahdollisuuksia.

No asiaan. Olen miettinyt Orangen tiny terroria ja marsun 1936 kaappia. Tiny terroria kävinkin testaamassa ja yllättävän kova pelihän se oli. Nyt silmiin osui kuitenkin tuo Voxin AC30CCH. En ole vielä päässyt testaamaan. Muutamalla lisä satasella tarjotaan aika paljon enemmän kuin tiny terrorissa. Olen kuitenkin lukenut hieman kriittisiä arvioitakin tästä, joten kysyisin nyt mnettiläisten mielepidettä, ennen kuin lähden testaamaan. Onko kokemuksia?

Lisäksi mietin, että onko tuo nuppi jo liian kovaääninen? Tykkään soitella sellaisella "säröytymisen rajoilla" soundilla.. Tuossahan saa valita 33w hot tai 22w warm säädön.

Lisäksi kaapin valinta menee uusiksi. En jaksa raahata 4x12 kaappia, joten valinta kohdistuu 2x12 kaappiin. Millaisia nuo voxin omat kaapit on? Halpoja ainakin, jos ei lasketa sitä Celestion blue.. kaappia. Lisäksi Voxin kaappi saa tyylipisteet :) 1936-kaappia tuli joskus testattua ja siihen olin silloin tyytyväinen. Mikä kaappi siis kaveriksi? Edit: toimisko fenkun super sonic 212?
Tekemällä oppis..
Janne19691
30.12.2008 14:03:45

Mulla on ollut AC30CC2 3 vuotta. Vahvistin soundaa tosi hyvältä mutta pari juttua kandee muistaa käyttöönotossa:

-vaihda tehdasputket parempiin jo pelkästään sen takia että tehdasputket rähjääntyy kuljetuksessa eikä ole välttämättä niin luotettavassa kunnossa ja toinen syy on soundin takia. Jotkut mieluisat etuputket ja JJ EL84:t pääteputkiksi (no tää päteen nykyään niin moneen muuhunkin uuteen vahvistimeen)
-vaihda tasasuuntausputki Weber Copper Capiksi (putket ei kestä kovin hyvin)

Riippuu täysin kaiuttimista (kaiuttimien herkkyys) onko 30 W sopivasti tai jotain muuta. Vahvistimessa on master vola joka on kai suht ok soundinen (itse pidän sen aina täysillä ja vola säätyy keinokuormasta)

Vox kaapista ei ole kokemusta. Combossa mulla nyt Celestion G12H30 Heritaget sisässä. Kaiuttimilla on erittäin suuri merkitys miltä vahvistin soundaa.
Rule #1: There are no rules.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)