Aihe: Noloja tilanteita keikalla
1 2 3 4 517 18 19 20 21 22 23
Kirk_Hammett
28.12.2008 15:05:57
Ei tässä mitään kovin suurta ole onneksi tapahtunut. Piuhan irtoaminen kitarasta ja sitten kanavanvaihtopedaalin toiminnan loppuminen juuri kun pitäisi alkaa soittaa sooloa niin ovat suurimmat.

Mutta olen kyllä saanut muutamat kunnon repeämiset tässä ketjussa! Kiitos teille ketkä ovat röytäneet ja antaneet minulle naurut. Palkitsen vahingoniloni plussalla
You know it's sad but true...
Räbbänä
28.12.2008 15:26:33
Ei tässä mitään kovin suurta ole onneksi tapahtunut. Piuhan irtoaminen kitarasta ja sitten kanavanvaihtopedaalin toiminnan loppuminen juuri kun pitäisi alkaa soittaa sooloa niin ovat suurimmat.

Mutta olen kyllä saanut muutamat kunnon repeämiset tässä ketjussa! Kiitos teille ketkä ovat röytäneet ja antaneet minulle naurut. Palkitsen vahingoniloni plussalla

Kyllä se wahin käyttö itsessään on aika nolo tilanne keikalla.
rintapek
28.12.2008 15:41:33

Ei semmoinen ole noloa, jos kokemattomuuttaan kerran tai kaksi möhlää. Se on sitten noloa, jos noista ei ota opikseen, eikä laita tikkua ristiin asian korjaamiseksi.
Se yks kerta on sitä sattumaa, toinen kerta on sitä yhteensattumaa, kolmas kertaa taas jo alkaa olla häiriköintiä.
One kind of music only - the good kind
Kirk_Hammett
28.12.2008 16:24:11
Kyllä se wahin käyttö itsessään on aika nolo tilanne keikalla.

Jaa, oletkos sitten itse käyttäny wahia? Koska ite en ainakaan oo koskaan keikalla tarvinnut wahia missään vaiheessa.
Räbbänä
28.12.2008 16:32:43
Jaa, oletkos sitten itse käyttäny wahia? Koska ite en ainakaan oo koskaan keikalla tarvinnut wahia missään vaiheessa.

Viittasin heitolla nimimerkkiisi. Rölölöö.
Kirk_Hammett
28.12.2008 16:36:25
Viittasin heitolla nimimerkkiisi. Rölölöö.

Aivanko totta? Enpä olisikaan itse tajunnut! Ihmeellinen tämä maailma...
BassLass
29.12.2008 20:40:35
Aivanko totta? Enpä olisikaan itse tajunnut! Ihmeellinen tämä maailma...

Minun sarkasmimittari meni ainakin ihan sekasi.
TheEsa
05.01.2009 18:23:41
No mentiin viime perjantaina keikalle ja huomattiin olevamme viikkoa etuajassa... epäselväksi jäi oliko virhe meidän vai järjestäjän, mutta soitettiin silti. Lehtimainokset ja julisteet oli sitten laittamatta, mutta olihan sielä porukkaa siltikin.
Näinkin voi käydä... :D
http://www.freewebs.com/rock-ugly
_kuntsi_
27.01.2009 15:28:24
Noniin. Parempaa ketjua en tälle tarinalleni löydä niin lisäämpäs tänne.

Eli, meillä on kavereiden kanssa bändi ja ollaan nyt reenattu puolisen vuotta, ollaan tehty demo ja aateltiin että ois kiva saada jo keikkaakin. Noh tottakai kun siirryin peruskoulusta amikseen ja mainostin tietenkin bändiämme, tuli koulun opo ja kysyi meitä keikalle koulun tapahtumaan. Mehän oltiin kavereiden kanssa innokkaita, että päästään soittamaan paikkaan missä on meidän ikäisiämme kuuntelijoita paljon, monia satoja siis. Ja siinä sitten sovittiin asia.

Sitten alkoivat järjestelyt keikkaa varten. Opon kanssa juteltiin ja saatiin naapurikoulusta PA ja mikseri lainaksi keikkaa varten. Koulun autokuskin oli takoitus hakea soittokamamme jokaisen kotoa keikkaa edeltävänä päivänä. Sitten kun vielä mainittiin että alueen lehti oli tulossa tekemään tapahtumasta juttua, alkoi fiilikset nousta kattoon.

Sitten jotain ihmeellistä tapahtui. En tiedä mitä. 6 Päivää ennen keikkaa laulaja-soolokitaristimme soittaa ja kertoo että hänellä on kurkunpääntulehdus. Mahdollista on ettei laulamisesta tule mitään. Samana päivänä kaverit ilmoittivan toisen kitaristin lähtevän bändistä, mahdollisesti jo ennen keikkaa.

Eihän siinä mitään. Meinasi vaan toivo jo kadota.

Otettiin sitten opon kanssa palaveria keikasta. Hän siinä kohteliaasti ilmoitti, että te soitatte 2 x 4-7 minuuttia. Ja lavalle ette pääse, sinne ei mahdu. Jouduimme siis tyytymään salin nurkassa soittamiseen.

Pari päivää ennen keikkaa tuotiin reeneistä hirveä kasa tavaraa kotiin, odottamaan kyytiä koululle. Kuski sitten lupasikin hakea ne toisen bändin rumpalin kotoa, eikä kerennyt muualle. No taas hirveä roudaaminen paikasta toiseen.

Kitaristi onneksi päätti pysyä bändissä ja laulajakin parani keikkaa edeltävään päivään sopivasti. Kamat haettiin aamulla klo10, mutta PA saatiin vasta puoli kolmelta. Ei siinäkään mitään. Siinä odoteltiin ja rentouduttiin muiden harjoitellessa esityksiään. Sitten kun oli aika hakea ne PA:t toiselta koululta, tulee opo ja sanoo että en minä lähde niitä kamoja hakemaan, etsikää kuski koululta ja pyytäkkä sitä. No ei siinäkään mitään. Koulussamme vaan on 5vai 6 erillistä rakennusta ja nekin sokkeloisia kuin mitkä. Ja meillä ei edes ollut kaverin numeroa.

PA:t kuitenkin saatiin koululle. Muut olivat jo lähteneet kotiin, me jäimme bändin kanssa koululle. Ja sitten taas väsääminen, soundchekit ym. Ja heti eräs henkilö taas juoksee medän luoksemme ja huutaa ettei näin kovaa saa soittaa. Volyymi sentään saatiin lopuksi neuvoteltua.

Keikkapäivä sitten olikin jo odottelua ja fiilistelyä. Monelta taholta tuli tsemppiä keikkaa varten. Kun keikka sitten alkoi kaikki meni hyvin! Porukkaa oli paljon ja soitimme 2 biisiä (omatekemiä). Ekan biisin jälkeen kuulin jopa aplodeja ja huudon:" tää on paljon parempi kun se edellinen bändi!". Ja tunnelma oli hyvä.

Siinä sitten taas odoteltiin että muut alat saivat näytöksensä valmiiksi, muotinäytöksen ym. ja kun oli meidän vuoromme soittaa viimeinen biisimme, joka tietysti oli se meidän "hittimme", tulee juontaja ja sanoo hienosti: " Joo kiitoksia yleisölle, oli hienoa nähdä teidät täällä. Nyt saa lähteä kotiin! Moi kaikille! Ainiin vielä tulee yksi biisi...." Ja kaikki lähtivät, tottakai kun koulussa ollaan väkipakolla ja sitten annetaan lupa poistua.

Paikalle jäi parin sadan sijaan muutama opettaja ja parikymmentä faniamme. (Kiitokset heille suorakoon)

Kyllähän siinä sitten oltiin tuohtuneita asiasta, mutta alettiin nöyrästi roudaamaan kamoja pois. Muut menivät kotiin huilimaan, sillä aikaa kun me kannoimme kalustoa hartiavoimin viereiseen rakennukseen, koska kyytiä kamoille ( eikä roudausapua jota jostain osattiin jopa odottaa) loppujenlopuksi tullutkaan. Kuski oli meinaan Helsingissä.

Lopputuloksena hirveästi töitä, yleisö jota ei kiinnostanut ( en tarkoita kaikkia), nolo tilanne bändille yleisön lähtiessä pois. Saatoin ehkä kuulla jopa kiitokset soitosta jostakin suunnasta, mutta en ole varma. Saattoi olla harha.

Että semmosta, eikä vituta yhtään!

Kiitos ja anteeksi! - @92-@
Google won't search for Chuck Norris because it knows you don't find Chuck Norris, he finds you.
Antti1
27.01.2009 15:49:51
Että semmosta, eikä vituta yhtään!

Kiitos ja anteeksi! - @92-@

Kuule sä saat vielä kokea lukemattomia vastaavia tilanteita ja spektaakkeleita muusikonurallasi, jos keikkailua meinaat jatkaa. Ei kannata itkeä ihan vielä. :)
_kuntsi_
27.01.2009 15:57:13
Kuule sä saat vielä kokea lukemattomia vastaavia tilanteita ja spektaakkeleita muusikonurallasi, jos keikkailua meinaat jatkaa. Ei kannata itkeä ihan vielä. :)

Joo enmä ihan vielä itkekkään ;)
Jotenkin vaan kun "vastuullinen" aikuinen hoitaa hommat, toivoisi että ne jotenki ees onnistuu. Mutta joo musiikkia ei lopeteta tähän!

Rock on!
Google won't search for Chuck Norris because it knows you don't find Chuck Norris, he finds you.
Lennu
27.01.2009 16:56:27

Joo enmä ihan vielä itkekkään ;)
Jotenkin vaan kun "vastuullinen" aikuinen hoitaa hommat, toivoisi että ne jotenki ees onnistuu. Mutta joo musiikkia ei lopeteta tähän!

Rock on!

Näinpä juuri. Ei pidä pienistä lannistuman, varsinkaan noin pienistä. Muistakaa vaan tästä eteenpäin, että alkuvaiheessa kaiken, ihan kaiken, joutuu loppujenlopuksi ite hoitamaan. Tai ainakin siihen kannattaa varautua.

Ite oon ollut viimeisillä vuosittaisilla keikoillani jo sen verran onnekas, että ei tarvii ku raahaa omat kamat ja perse paikalle ja käydä ehkä soundcheckissä. Kaikki muut hoidetaan, eikä edes saa pyöriä jaloissa. Se on kyllä kieltämättä kivaa.

Mutta saa niitä laatikoitakin työnnellä kyllä toisinaan, se on aika kakkaa.
rintapek
27.01.2009 23:09:02

Näinpä juuri. Ei pidä pienistä lannistuman, varsinkaan noin pienistä. Muistakaa vaan tästä eteenpäin, että

Komppikitaralla säestää hän. Nam, slurp jne... Ei pidä lannistua!
One kind of music only - the good kind
_kuntsi_
28.01.2009 19:00:25 (muokattu 28.01.2009 19:01:33)
Näinpä juuri. Ei pidä pienistä lannistuman, varsinkaan noin pienistä. Muistakaa vaan tästä eteenpäin, että alkuvaiheessa kaiken, ihan kaiken, joutuu loppujenlopuksi ite hoitamaan. Tai ainakin siihen kannattaa varautua.

Ite oon ollut viimeisillä vuosittaisilla keikoillani jo sen verran onnekas, että ei tarvii ku raahaa omat kamat ja perse paikalle ja käydä ehkä soundcheckissä. Kaikki muut hoidetaan, eikä edes saa pyöriä jaloissa. Se on kyllä kieltämättä kivaa.

Hehee! Kivaa olis kieltämättä :)

Mutta saa niitä laatikoitakin työnnellä kyllä toisinaan, se on aika kakkaa.

Mutta siis, en tarkoittanutkaan, että mua olis niinkään se ite roudaaminen risonut, vaan asioiden huono järjestäminen. Meidäthän oli "houkuteltu" tonne soittamaan siltä pohjalta, että roudaus olis helppoa. Tiedettiin kyllä etukäteen, että oppilaat nyt ei oo ihan sitä parasta yleisöä. Harvemmin niitä siellä kiinnostaa muu kuin kotiin pääsy, ite tiedän vastaavissa tilanteissa olleena. O_o

Mutta joo, enköhän jätä tän selittelyn sikseen ja odottele seuraavaa keikkaa, jos saisin jotain kommelluksia aikaan. ;)
JaS
01.02.2009 02:08:18
Jaha...

Kieli katkee, hihna irtoo, kaatuu lavalle, näyttävä hyppy päätyy nolosti, eka keikka koulussa... Kyllä noita on sattunu. Eipä jaksa muistaa.

Kerran oltiin sillosen cover-bändin kanssa keikalla ja olin pyytäny yhden hyvän ystävän roudaamaan. Muut jätkät oli sitä mieltä, ettei ois välttämättä edes tarvinnu, mut ite ajattelin pääseväni vähemmällä. Kaikki meni ihan hyvin keikan loppuun asti, mut kun päästiin takahuoneeseen... Ekaks huomattiin, että meidän bändikaljat oli kadonnut parempiin suihin. No ei siinä mitään, päätin mennä vessaan. Kaveri oli ilmeisesti juonut meidän kaljojen lisäksi punkkua ja paljon ja vessa oli sen mukasessa kunnossa, lattiasta kattoon sellasta ihanaa pinkkiä roisketta. No oli sillä ollut sen verran järkeä päässä, että se oli liuennut paikalta, eli saatiin roudata ite. Sain bändikavereilta sellasia katseita, et ei tarvii tuoda enää roudareita keikalle.

Toisella bändillä oltiin sovittu keikka meidän silloseen vakkaribaariin. Palkkaa ei tippunut, mutta kaljahanojen piti olla auki koko illan. No oltiin sitten ajoissa roudaamassa ja roudauksen ja soundcheckien päälle päätettiin sitten vetää yhdet huurteiset. Oltiin toisia hakemassa, kun paikan omistaja oli tullut paikalle. Sehän sitten totesi, että juomaa ei tipu ennen kun on soitettu. Oli kuulemma huonoja kokemuksia humalaisista bändeistä. Päätettiin sitten suutusPÄISSÄMME näyttää, että kyllä se hevi irtoaa pienessä kaltevassakin. Mentiin lähikaupan ja alkon kautta viereiseen puistoon nostattamaan fiiliksiä. No keikan alussa oltiinkin sitten jo aika tukevassa. Vedettiin eka biisi. Meni ihan jees, ehkä hiukan hapuillen. Sitten laulaja spiikkaa väliin, että "Nyt on soitettu ja bändi ottaa sopimuksen mukaan kaljaa!" No siinä sitten paikan omistaja valuttaa naama punasena kaljaa, ku kattellaan muun bändin kanssa, et mitä tehdään. Taisin tokasta siihen, että "Pseudojatsia C:stä..." Oli siinä yleisöllä ihmettelemistä, ku kesken hevikeikan bändi rupee rämpii semmosta melkosen friitä jatsia.
Tällä keikalla oli jopa yks kaatuminenki. Kitaristi otti ja kaatu kesken soolon rumpujen päälle. Kukaan ei oo moksiskaan ja soitto jatkuu. Siinä kohtaa mä soittelin sellasia pitkiä ääniä, joten ajattelin, että autanpa kitaristin ylös. Napautin bassosta äänen ja tarjosin kättä kitaristille, joka soittaa sooloa silmät kiinni lattiatomin päältä. Napautin seuraavan äänen ja tarjosin kättä jne... Lopulta kun biisin osa vaihtu ja mun piti ruveta soittamaan vähän enemmän, niin totesin, että ei se taida sieltä nousta.
Nolotti se koheltaminen, mutta sit kuulin keikan jälkeen broidiltani kommentit: "Joo hiton hyvin soitettu, kaikkien silmät vaan seiso tosi pahasti... Ja ainii... Se jatsijuttu oli ihan mahtava!"
käsi
18.02.2009 05:33:20

sohelsin itse viimekeikalla aika paljon. Kovalla kuumeella ja oksennustaudilla oli osuutta asiaan.

1. älä kaada toiste rumpalin rummuille vesilasia (puolenlitran tuoppi). jos ovat sähkörummut se hieman haittaa kun vettä pääsee kalvojen ja iskuntunnistimien väliin.
2. vesilasin pitäminen lattialla aiheuttaa melkovarmasti sen että kohta seisot vesilätäkössä.
3. jos on mahatauti ota vahvistimen taakse vaikka ämpäri, jos tulee kiire tyhjennykselle. (onneksi en setin aikana suorittanut tyhjennystä, mutta kiire tuli kun soitto loppu rynnätä yleisön läpi wc:hen vain huomatakseen että se on tupaten täynnä.)
Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni
Jzci
18.02.2009 07:54:26

Tuossa viime lauantaina räjähtivät sähköt kesken keikan. Tietenkään niitä ei saatu takaisin ajoissa kun piti päästää itse starat (backyard babies) lavalle. Maaginen hetki kun neljännen biisin lopetusiskulla katkeaa kitarasta kieli ja koko lava pimenee.
Volle
18.02.2009 11:41:05

2. vesilasin pitäminen lattialla aiheuttaa melkovarmasti sen että kohta seisot vesilätäkössä.

Mä olen epähuomiossa kaljapäissäni polkaissut lattialla olleen puolillaan olevan kaljatuopin paskaksi lavalle. Tai siis enhän mä huomannut koko hajoamista kuin vasta biisin loputtua, kun ihmettelin mihin kalja on kadonnut ja miksi lavalla on lasinsiruja ja miksi lava on märkä. Keikkahan itessään oli yksi sen bändin parhaita.
puusormi
18.02.2009 12:02:48

Minulla oli 2 kappaletta lasisia tuoppeja vettä täynnä lavan etulaidalla. Rock-musiikista (ja vähän muustakin) päihtynyt mieshenkilö rojahti selälleen niiden päälle ja tuopit tuusan paskaksi. Melko fakiiri se kyllä oli, ilman isompia haavoja selvisi ja jatkoi joraamistaan.
Saapiko lähettää terveisiä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)