Aihe: VST rumpulähde joka olis mahd. jokapaikan höylä?
1 2
Lenoldinho
16.12.2008 15:55:09

Ja superiorissa niitä sekoitteluja pystyy tekemään.
Aivokalvo
17.12.2008 12:21:56
Ei voi. Seteissä on rummuille yleensä 2-4 vaihtoehtoa, virveleille useampiakin, mutta settien väleillä ei voi vaihdella.

Pystyy sikäli että ottaa tylysti kaksi instrumenttia auki ja niistä sitten mutelle ne mitkä tulee toisesta ja niin etiäppäin.
Whack Follol De Rah!
JPQ
17.12.2008 22:07:21

Taidanpa tietää mitä teen jos toi tuntuu rajoitukselta liikaa. ps. patarumpuasiaan pitää laittaa tarkennus joka auttaa ehkä ymmärtämään sen mitä ajoin takaa.
Kukkis 77
17.12.2008 22:15:42

Latasin tuon Addictive Drumsin demoversion. Helvetin pätevältä vaikuttaa kyllä. Ja nimensä mukainen, jäin koukkuun..

Täytyy ehkä isona ostaa kokoversio.
"Näin ollen päästään siihen lopputulokseen, että kitaristin taito on hänen nopeudessaan ja siinä liksien ja nuottien (en nyt tarkoita satunnaisia vaan musiikin teoriaa mukailevia) määrässä" -kruise
Timo JM
17.12.2008 22:34:13

EZdrummerin suurin vika on siinä, että sen tunnistaa nykyään joka toisesta demosta jossa ei ole oikea rumpali.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
johanssen
17.12.2008 23:43:18

EZdrummerin suurin vika on siinä, että sen tunnistaa nykyään joka toisesta demosta jossa ei ole oikea rumpali.

Totta. Ja se on ärsyttävää.

Mutta asialle on myös onneksi tehtävissä jotain, jos nimittäin haluaa nähdä pikkuisen vaivaa eli säätää ja hakea muutakin kuin sitä valmista perussoundia.
asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat
JPQ
18.12.2008 09:38:32 (muokattu 18.12.2008 09:53:07)

Mietin miten native instrumentsin kontakt 3 selviäis siinä kun ois muutakin...... demot okoon kuuloisia mutta tunnetustihan ne saadaan usein kuulostamaan paremmalta kuin keskiverto käyttäjä saa tuotteen kuulostamaan.
jPekka
18.12.2008 09:53:23

Mietin miten native instrumentsin kontakt 3 selviäis siinä kun ois muutakin......

Itselläni on Kontakt 3 ja olen ollut siihen vallan tyytyväinen. Se on tietysti puhtaasti sampleri eikä mukana ole mitään valmiita komppeja/grooveja tms., ne täytyy joko importeerata midinä jostakin muualta tai (kauhistus!) tehdä/soittaa itse.

Itse olen käyttänyt yhdistelmätekniikkaa ja muokannut Band in a Boxin komppeja Sonarissa (groove-kvantisointi rulettaa) sekä soitellut sitten padeilla sekaan lisää. Tai sitten audiona esimerkiksi tuota djembeä.

Kontaktin mukana tulee kohtuullisen hyvä perussoundivalikoima. Rumpusetteihin en ollut itse erityisen tyytyväinen, mutta kohtuuhinnalla löytyy Kontaktin formaatin soundeja kyllä maailmalta. Niistä pinosin sitten neljän eri päällekäisen rumpusetin yhdistelmän, joka kuulostaa minun mielestäni ihan passelilta.
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
moscowian
18.12.2008 12:16:00

Itselläni on Kontakt 3 ja olen ollut siihen vallan tyytyväinen. Se on tietysti puhtaasti sampleri eikä mukana ole mitään valmiita komppeja/grooveja tms., ne täytyy joko importeerata midinä jostakin muualta tai (kauhistus!) tehdä/soittaa itse.

Itse olen käyttänyt yhdistelmätekniikkaa ja muokannut Band in a Boxin komppeja Sonarissa (groove-kvantisointi rulettaa) sekä soitellut sitten padeilla sekaan lisää. Tai sitten audiona esimerkiksi tuota djembeä.

Kontaktin mukana tulee kohtuullisen hyvä perussoundivalikoima. Rumpusetteihin en ollut itse erityisen tyytyväinen, mutta kohtuuhinnalla löytyy Kontaktin formaatin soundeja kyllä maailmalta. Niistä pinosin sitten neljän eri päällekäisen rumpusetin yhdistelmän, joka kuulostaa minun mielestäni ihan passelilta.

Itse asiassa Kontakt3:n mukana tulevista seteistä löytyy myös looppeja. Löytyvät sieltä merkatun asteikon "yläpäästä"..

Kyllähän useimmilla soundeilla saa hyvää jälkeä aikaan, kun ei oleta, että se yhden napsauksen takaa löytyvä oletusasetus hoitaa kaiken. Itse hoidan rumpupuolen yleisimmin ihan käsipelillä "mallintamalla", ei ole kummoinen homma, kun sekkarissa sitten vielä looppaa niitä ja varioi vähän siellä täällä ja lisäilee fillejä..
"It´s going to be legen.. wait for it... dary!!" Sekalaista sähellystä: http://www.mikseri.net/artists/deadmanshand.49299.php
jPekka
18.12.2008 12:32:00

Itse asiassa Kontakt3:n mukana tulevista seteistä löytyy myös looppeja.

Ihan totta. En vain käytä valmiita looppeja koskaan.
Siinä olet myös oikeassa että ensikuulemalta vähän vaisustakin rumpusoundisetistä saa hyvää jälkeä ulos sillä että tekee sille hyvän midi-sekvenssin.
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
JPQ
18.12.2008 12:52:44 (muokattu 18.12.2008 13:00:26)

Ihan totta. En vain käytä valmiita looppeja koskaan.
Siinä olet myös oikeassa että ensikuulemalta vähän vaisustakin rumpusoundisetistä saa hyvää jälkeä ulos sillä että tekee sille hyvän midi-sekvenssin.

minä taas en myöskään paitsi ehkä ethniset soittimet poikkeuksena.

ps. toki se mitä soundeilla soitetaan merkkaa paljon mutta esim. total workstation 2 haitsut ja basarit on kuin huonosta rautaromplerista jos vertaa moneen muuhun juttuun. noh jotenkin eivät sillain kirkkaita nuo haitsut ja basarit taas liian kops... ps. tietty "satunnaisuus" pitää olla jos ihmisen soittaman kuuloista aikoo. ja fillit jne tärkeä juttu myös tietysti. mutta samanlaista materiaalia parillekkin jutulle syöttäneenä sanon kyllä soundit on tärkeä asia vaikka tiedän kyllä kaupallistakin musaa jota ei soundit pelasta vaikka siistit onkin. mutta onko teillä vinkkejä mistä perus rock/jazz/valssi/blues yms "kevyt" musiikki rummuksia vois opetella... tässä linkki jos ootte addictive drumsin käyttäjiä en tiedä oletteko nähneet...
http://www.xlnaudio.com/?page=downloads&d_page=freepaks
Chaosborn
26.12.2008 22:51:47
Mulla on tämä Toontracksin EZDrummer ja ihan hyvä muuten mutta siihen on melkeimpä välttämättömyys jonkinsortin lisäohjelma, jotta sillä pystyis tekeen tietynmusiikin jutskat.
sarkjan
30.12.2008 12:28:01
AddictiveDrums ollut nyt käytössä reilun vuoden verran biisidemotuksissa ja aikomus olisi käyttää sitä ihan "oikeassakin" tuotannossa tulevaisuudessa.

Sanoisin, että omaan korvaani todella monipuolinen softa, jolla hoituu rummut melkeempä genreen kuin genreen kiitos monipuolisten säätömahdollisuuksien.

Rummuistahan saa luonnollisemman kuuloiset naputtelemalla ne käsin koneeseen. Ei hiirellä vaan ns. kosketusherkällä koskettimistolla tai jollain vastaavilla pädeillä. Fixailee ja varmistaa vielä velocity-arvot jälkikäteen kuntoon mukaillen luonnollista tatsia, niin on jo paljon parempi.
Can we have everything louder than everything else?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)