Aihe: Millanen pianohaitari?
1
Mare552
15.12.2008 17:32:03
Nyt keksin että ois kiva alkaa soitella vähän haitarilla.

Ammattimuusikko ja soitonopettaja sanoi, ettei ite ottais venäläistä haitaria edes ilmaiseksi, koska niitä pitää pumpata pirusti, että kielet saa syttymään.
Eli ne on työläitä soittaa.

Kuitenkin kunnon hanuri taitaa maksaa miltei tonnin, on se aika sijoitus, jos into lopahtaakin eikä soitto maistu.
Saakohan rahansa yleensä takaisin jos sen myy taas pois?
Eikö ne ole aika iättömiä, jos ei riko ja on vireessä?

Tuntus kyllä että satasen parin, vaikka venäläiselläkin pääsisi jo jyvälle soittamisessa, ja jos alkaa maistua, ostaa paremman.

Tuota kitaraa kun on tullut rämpyteltyä muutama vuosi, on niitäkin jo nurkissä yksi nauhaton basso, sähköbasso, Fenkun strato, Ibanezin puoliakustinen, sekä Ibanezin elektroakustinen, sekä ekaksi ostettu yamahan C40 nylonkieli, jolla on kiva soitella joulualauluja, sekä muutenkin krapulassa, siinä kun on niin makean surumielinen ääni.

Eli mistä ja millanen paianohaitari kannattais ostaa?
Siis nimenomaan vain pianohaitari, koska olen kosketinsoitinta sen verran räpeltänyt, että soolopuoli varmaan alkaa soimaan aika helposti, sekä ei kai tuo bassopuolikaan mitään mystiikkaa ole, vaan vaikuttaa aika loogiselta, mitä oon asiaan perehtynyt.

Eli olen ajatellut, että tuskin haitarin soitto välillä, ei syö tilaa laulamiselta eikä kitaroinnilta, vaan että vaihtelu piristää, ja pitää musiikissa tiiviimmin kiinni.
Ai tähänks riville?
moder
15.12.2008 21:58:56
Niitä venäläisiä pelejä kun on täysin kelvottomasta välttävään, ja sellasella välttävällä pääsis just ja just alkuun. Mut suosittelen kattelemaan käytettynä jotain italialaista (ei casottoa) , vaikka ei nekään halvimmat kovin häävejä ole. Alotteluun kävis myös ns. nuorisomalli, eli vähän täysikokoista pienempi, ne on edullisempia. Ei tietenkään mitään lasten vehjettä.

Laadukkaasta haitarista saa käytettynäkin maksaa sen 5000 euroa, melodiabassoista vieläkin enemmän. Ne on sit niitä mitkä kestää isältä pojalle, eivät toki tietenkään ilman huoltoa ja viritystä nekään.
rintapek
16.12.2008 01:33:14

Nyt keksin että ois kiva alkaa soitella vähän haitarilla.

Hyvä keksintö. Sano ny rokkenrollfetissit mitä vaan, mut haittarinsoitto on yksinomaan a)hemmetin b)hauskaa

soitonopettaja sanoi, ettei ite ottais venäläistä haitaria edes ilmaiseksi, koska niitä pitää pumpata pirusti, että kielet saa syttymään.
Eli ne on työläitä soittaa.

Venäjänmaalla on myös tehty aivan hemmetin hyviä haitareita. Siis ihan maailmanluakan soittimia. Oletan kumminkin, että tossa tarkoitetaan noita matkamuistohanureita, joita musanetin tuttuun tapaan voi naulata seinälle tai käyttää verkonpainona (huonoja, kelluvat perhanat) tai juhannuskokossa.

Kuitenkin kunnon hanuri taitaa maksaa miltei tonnin, on se aika sijoitus, jos into lopahtaakin eikä soitto maistu.
Saakohan rahansa yleensä takaisin jos sen myy taas pois?
Eikö ne ole aika iättömiä, jos ei riko ja on vireessä?

Yleensä homma on semmoinen, että mistä tahansa asialliseta vekottimesta saa kohtuutappiolla omansa takaisin.

Tuntus kyllä että satasen parin, vaikka venäläiselläkin pääsisi jo jyvälle soittamisessa, ja jos alkaa maistua, ostaa paremman.

Sanon suaraan, että meikäläisen muksut tossa aloittelevat soittoharrastuksiaan, siis ne, keitä homma huvittaa. Taloudellisesti on kirpassu jo useastikin, mut en leluja tai näköispainoksia hyväksy. Jos soittotunnille mennään, ni soittimen ny ei tartte olla niin state- of- the- art, mut sen tulee olla ihan oikea soitin.

Noi matkamuistohanurit ei semmoisia ole. Siis ne mitä matkamuistohanurin termillä ymmärretään.

Eli mistä ja millanen paianohaitari kannattais ostaa?

Jos nimenomaan pianohanuria mettastät, niin odottele tuuria. Tää ny on erittäin mutua, mut mitä olen haittareita torilta kattellu, niin houkuttelevia yksilöitä ois monasti irronnu pilkkahintaan... pianoversioina...

Siis nimenomaan vain pianohaitari, koska olen kosketinsoitinta sen verran räpeltänyt, että soolopuoli varmaan alkaa soimaan aika helposti, sekä ei kai tuo bassopuolikaan mitään mystiikkaa ole, vaan vaikuttaa aika loogiselta, mitä oon asiaan perehtynyt.

Jos tuo haittarin bassopuoli "vaikuttaa loogiselta" , ni näppäinhaittarin diskanttipuali se vasta on erittäin looginen. Tuskin ny tarttee pelätä, että se pianokoskettimiston osaaminen johonkin katoais?

Eli olen ajatellut, että tuskin haitarin soitto välillä, ei syö tilaa laulamiselta eikä kitaroinnilta, vaan että vaihtelu piristää, ja pitää musiikissa tiiviimmin kiinni.

Hmmmm... minust jokaisen tarttis osata soittaa haittaria... nii ja sähkörunpuja...
One kind of music only - the good kind
Mare552
16.12.2008 10:19:33
Hmmmm... minust jokaisen tarttis osata soittaa haittaria... nii ja sähkörunpuja...

Ne sähkörumpuset on ollut mielessä jo pitkään. Ei vaan taho kämppään enää mahtua.
Mulla on hiano urkuharmooni, johon tein 600 egun rempan. On vireessä ja uuvet nahat palkeissa. Kuulemma yksi opettaja virkauransa aikana polki harmoonin huoltokuntoon, seuraava ope taas uuteen huoltoon.

Jonain päivänä vielä on urkuharmoonitkin vielä arvossaan, kunhan ne on ensin melki kaikki kuskattu kaatopaikalle.
Omastakin Kangasalan urkutehtaan pelistä maksoin 80 egua, eli ei ollut hinnan kiroissa.

Se urkupeli tarvis saaha hyvään kotiin hoitoon niin sais sähkörumpuloille tilaa.
Tuo rytmien tuntemuksen puute haittaa kitaransoitossakin, joten sähkörummut ei varmaan tekis pahaa, kun niissä on niitä opetusmalleja ja vaikka mitä.
Sekä luurit päässä vois mätkiä kerrostalossa ihan vapaasti. Paitti ei yöllä sentäs.
Yksiä Rolandin käytettyjä rumpuja kävin joskus kattomassakin, se tilan puute vaan haittaa.

Ja kiitoksia vinkeistä. Täytyy huutonetistä ja keltasesta pörssistä ja täältä torilta katella.
Ai tähänks riville?
jajuhani
23.12.2008 15:00:23 (muokattu 23.12.2008 15:00:58)
Minä mainostan näppäinpeliä. Ei senkään diskantti niin vaikea ole. Sanoisin, että helpompi soittaa kuin pianopelillä. Kolmisoinnut, nelisoinnut, septimit sun muut on äärettömän helppoja. Bassohan on sama molemmissa, eikä senkään perusoppiminen vaikeaa ole. Hanki vain huutonetistä tai liikkeestä edullinen näppäinpeli. Uhraa 500-700 euroa ja tutki, josko homma alkaisi pelata. Omasi saat varmasti pois. On kokemusta tuolta huutonetistä. Olen ostanut ja myynyt, enkä ole katunut.
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
Mare552
24.12.2008 13:15:08
Voi rähmä. nyt on mun joulu pilalla ja eukon ja lankopojan joulu pelastettu.

Eihän se matkahuolto ollut tänään auki. Iso munalukko oven päällä ja haitari ehkä oven takana. Silti itkenyt mä en.

Pitää vaan sitten rämpytellä kitaraa ja urkuharmoonilla polkea tonttu laulua, kaikki koppelit ulkona.

Oikkein hyvvee Joulua ja Onnellista Uutta vuotta kaikille.
Ai tähänks riville?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)