Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
mickey76
14.12.2008 18:40:16
haukkis!

mickey76
mukava soundi, jänniä venytyksiä, kaikki jutut ei ihan tyyliin sopivia

Voisitko hieman määritellä, mitkä jutut eivät olleet tyyliin sopivia? No offence, though! Olenpa tässä niin alkutaipaleella bluesin tiellä, että mieluusti kuulisin, mitä pitäisi petrata. Kuitenkin näin reilut 10 vuotta lähinnä Ramonesin, Social Distortionin ja muun punkrockin viitoittamaa tietä kulkeneena on blues vielä aika "uusi" juttu, mitä nyt ehkä vuoden yrittänyt paneutua siihenkin, =)
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
J.Hollström
14.12.2008 18:49:54
Must ois ihhan kiva kuulla jokaiselta joka jätti sooloani äänestämättä, että miksi?

Musta sun soundi oli vähän ohut ja kiree, timepuolella oli pari jutskaa ja alkupuolella en diggaillut kun se toisti jotain samaa juttuu. Sit se oli vähän rupisesti soitettu, siis musta. En oo tän tyylilajin tuntija millään muotoa, joten arviot on aika pintapuolisia. Joku toinen joka ymmärtää genren päälle arvostanee eri tavalla.

Itse en halua jakaa mahdollisimman monelle yhtä pistettä per soolo, vaan etsiä selkeästi itseäni eniten miellyttävät soolot, ja antaa niille enemmän pisteitä. Näistä tän kerran sooloista aika moni edusti sitä samaa osastoa, joten otin niistä yhden joka oli mun korvaan kiintoisin, ja sit noi pari muuta jotka jollain muulla tapaa oli tosta setistä mulle parhaan kuuloisia.

Oma vetoni oli kerralla purkkiin vedetty huitaisu, mutta ihan kivasti toi on näemmä jengille uponnut. Kiitoksia vaan kommenteista. Olen myös itse samaa mieltä, että siinä on liian paljon tavaraa tommoseen taustaan nähden. Mut ku se vaan nyt sattu tolleen tulemaan. Telecasterilla soitettu tone puoliksi kiinni, lopussa tone avataan kokonaan. Soundi oli Line6 GuitarPortilla joku netistä ladattu jutska.
Orggis tuhkis.
BigPapa
14.12.2008 18:52:31 (muokattu 14.12.2008 19:06:58)

Musta sun soundi oli vähän ohut ja kiree, timepuolella oli pari jutskaa ja alkupuolella en diggaillut kun se toisti jotain samaa juttuu. Sit se oli vähän rupisesti soitettu, siis musta. En oo tän tyylilajin tuntija millään muotoa, joten arviot on aika pintapuolisia. Joku toinen joka ymmärtää genren päälle arvostanee eri tavalla.

Itse en halua jakaa mahdollisimman monelle yhtä pistettä per soolo, vaan etsiä selkeästi itseäni eniten miellyttävät soolot, ja antaa niille enemmän pisteitä. Näistä tän kerran sooloista aika moni edusti sitä samaa osastoa, joten otin niistä yhden joka oli mun korvaan kiintoisin, ja sit noi pari muuta jotka jollain muulla tapaa oli tosta setistä mulle parhaan kuuloisia.

Oma vetoni oli kerralla purkkiin vedetty huitaisu, mutta ihan kivasti toi on näemmä jengille uponnut. Kiitoksia vaan kommenteista. Olen myös itse samaa mieltä, että siinä on liian paljon tavaraa tommoseen taustaan nähden. Mut ku se vaan nyt sattu tolleen tulemaan. Telecasterilla soitettu tone puoliksi kiinni, lopussa tone avataan kokonaan. Soundi oli Line6 GuitarPortilla joku netistä ladattu jutska.

No tuåta, ne time jutut saattaa olla aiwan tarkoituksellisia, vaikee sanoo kun en tiedä mitä kohtia tarkoitat. Must Grönin Eikka on just timen mestari siinä mielessä. Nii joo, mitä tzoundiin tulee, niin siinä oli haettu sellasta vanhempaa...tollastahan se sillon oli....no ei se mitään, seuravassa skabassa taas lisää...8)
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
J.Hollström
14.12.2008 19:17:56
Must Grönin Eikka on just timen mestari siinä mielessä.

Onhan se mestari vetämään puoli tahtia bändin perässä kyllä, mutta mitään kauhean ylistävää ei noilta säestäviltä muusikoilta ole hänestä kuullut.
Orggis tuhkis.
BigPapa
14.12.2008 19:19:49 (muokattu 14.12.2008 19:29:50)

Onhan se mestari vetämään puoli tahtia bändin perässä kyllä, mutta mitään kauhean ylistävää ei noilta säestäviltä muusikoilta ole hänestä kuullut.

Vetää perässä ja sit nappaa kiinni....taito sekin...joo en mä oo ees jutellu sen bändin äijien kanssa..mitä nyt oon ite kuullut joskus jossain yhteyksissä...on siin se kääntöpuolikin..8)...mahtaisko se ylistää kauheesti bändiä jos ei ne pysy kuosissa...
Sitäpaitti mä tykkään sellasesta rytmillä leikittelystä noin solistisesti - omalta kannaltani katsoen itseeni päin. Oottakaas vaan saatte sellastakin kyllä...8DD
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
J.Hollström
14.12.2008 19:30:33
Vetää perässä ja sit nappaa kiinni....taito sekin...joo en mä oo ees jutellu sen bändin äijien kanssa..mitä nyt oon ite kuullut joskus jossain yhteyksissä...on siin se kääntöpuolikin..8)

Tuntuis olevan joo: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=5958226
Orggis tuhkis.
BigPapa
14.12.2008 19:34:22

Tuntuis olevan joo: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=5958226

Niin joo, no jos M.Netistä kysytään niin ei muakaan varmaan kovin moni haluais säestää...hehe....
BigPapa
14.12.2008 19:38:35

Niin joo, no jos M.Netistä kysytään niin ei muakaan varmaan kovin moni haluais säestää...hehe....

No tässä oli vähän toisenlainen kommentti tuolta Tanssimuusikkopalstalta:

Mjaah, tuolla keskusteltiin muualla Eino Görnistä, mikäs siitä tekee niin vaikean säestettävän?

Fraseeraus on sellanen, että kaikki ei pysy "jyvällä".

..veikkaan, että kohta tulee lisää kommenttia :)
BigPapa
14.12.2008 19:55:49 (muokattu 14.12.2008 20:03:54)

Ja lisää:

Mjaah, tuolla keskusteltiin muualla Eino Görnistä, mikäs siitä tekee niin vaikean säestettävän?

Kait se että täytyy pitää oman tonttinsa kasassa ja ei eläytyä laulun kuunteluun.

Mä tein Eikan kanssa yhen session pari vuotta sit. Viikko sit Eikka lauloi loppuun vikan fraasin. Suunnilleen tollanen analogiviive

Ei mikään. Mukava kai sitä oli kesällä kompata. Liekö Eikalla sitten ollut mukavaa.
BigPapa
14.12.2008 21:04:54 (muokattu 14.12.2008 21:08:14)

No voi prkl, Bues Newssikin on jotain laittanu sivuilleen:

BIG PAPA AUVINEN BLUES BAND

Kitaristi Ismo "Big Papa" Auvisen yhtyeessä soittivat 1990-luvulla eri vaiheissa mm. Pepe Ahlqvist, Sonny Boy Magnusson, Häkä Virtanen, Rami Eskelinen, Mikko Löytty, Sakari Löytty, Heikki Sandrén, Max Tabell, Pille Peltonen ja Leevi Leppänen.

> Big Papa Auvisen äänitteitä Mikseri.netissä: http://www2.mikseri.net/artists/bigpapa.54739.php

COUPÉ DE VILLE

Blues For Sale -kokoonpanon jäänteistä vuonna 1988 syntyneessä helsinkiläisyhtyeessä soittivat alkuvaiheissa perustajajäsenen Big Papa Auvisen ohella myös mm. Sakari Helle (huuliharppu) ja Albert Järvinen (kitara). Levytys- ja keikkakokoonpano vakiintui 1990-luvun alussa.

Micco "Moonshine" Milkowitz/Vuorio: laulu/kitara/koskettimet
BigPapa Auvinen: kitara
Pekka Helin: basso
Aimo "Aikka" Hakala: rummut (-1992)
Santtu Sandren: rummut (1992-)

Lehtiartikkeleita: Blues News 6/1993 (haastattelu)

Katso myös: Albert Järvinen / Sonny Boy Magnusson / Micco Vuorio

http://www.bluesnews.fi/suomiblues_1980.htm
blues guitar
14.12.2008 21:21:22 (muokattu 14.12.2008 21:24:34)

Eikö näitä viestejä voi kokonaan poistaa, kun laitoin vahingossa kahteen kertaan?
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
blues guitar
14.12.2008 21:23:22

6p, blues guitar

Omien laskujeni mukaan 7p
BigPapa
14.12.2008 21:24:28

Omien laskujeni mukaan 7p

Njamm maiskis? Pojot ei o tärkeitä?...8)
blues guitar
14.12.2008 21:26:25 (muokattu 14.12.2008 21:27:05)

Njamm maiskis? Pojot ei o tärkeitä?...8)

Samaa mieltä Papan kanssa. :)
stratomaster
14.12.2008 21:29:50

21p, voittaja Haukkis, töttöröö!

Paras veto voitti, onnittelut Haukkikselle!
BigPapa
14.12.2008 21:41:16

Pistetään viä tänneki..

Onnittelut Haukkikselle, hieno veto. Pojot meni ihan oikeisiin paikkoihin...
haukkis
14.12.2008 22:05:31
Kiitos kaikille veijareille, jotka antoi ääniä mulle ja tietysti kaikille muillekin!!

Täällä on nyt keskusteltu aika paljon siitä kuinka tärkeä tää kisa on.
Mulla on se tilanne että tää on nyt ainoa foorumi jossa soitan, eli se on ainakin nyt tärkeä, ei tosin kuolemanvakava. Täällä sooloilu on ainakin mulle ollut aika kehittävää, on otettu useita ottoja ja on täytynyt kuunnella tarkasti omaa soittoa mikä on yleensä ollut äärimmäisen vastenmielistä.

Mutta jos pisteitä ei tule, niin ei sitten mitään, sitten taas yritetään uudestaan. Ja pitää muistaa, että täällä ei tietääkseni ole mitään henk.koht. juttuja, ainoastaan oman maun mukaan annetaan pisteitä.

Täytyy vielä erikseen kiittää BigPapaa, joka on tämän kisan alkuun pannut. THANKS!

Sitten vaan uutta kisaa, yritetään huomenna.
Ain't nothing the blues can't cure...
nipatzki
14.12.2008 22:18:31

Joo kyl tää motivoi soittaa ku muut kuulee omaa soittoa ja kertovat sit mielipiteensä siitä. Tää kehittää omaa soittoa paljon.
Ride On Mules.
liljam
14.12.2008 22:30:34
onnittelut puolestani Haukkikselle!!. Kiitokset taasen palautteista soittoni suhteen. Kahden viimeskaban osalta vetoni ovat olleet kyllä varsin hätäisesti soitettuja. Ei ole ollut aikaa hioskella. Molempien skabasoitantojen kohdalla on korvat punottaen saanut kuunnella epävireiset ja epätarkat tulkintani. Täytyy jatkossa jättää skabaa väliin jos ei ehdi paneutua riittävästi. Itseäni ei haittaa vaikkei pisteitä tule ja jos tulee niin ihan kiva. Skabaamalla kehittyy se on varma se.

Hienoja vetoja taas kaikilta.
ei muuta ku eteenpäin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)