Ukko 04.09.2006 20:34:15 | |
---|
Ookko sekottanut komppaamisen ja pumppaamisen...? Yks ja hailee kuhan vaan...... |
isojussi 04.09.2006 20:38:05 | |
---|
Aika moni muukin on täällä "toivonu" Loiria - eikä ihme. Mä komppasin toissavuonna Kanervan Ottoo ja se lauloi maukkaasti, mutta lauantaina kuulin sitä taas ja jösses kun nyt vasta laulu toimikin. Aivan erinomaista. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
oizo 04.09.2006 21:18:35 | |
---|
Aika moni muukin on täällä "toivonu" Loiria - eikä ihme. Loirilla on kyllä ihan uskomaton karisma. Pari kertaa käyny kattomassa ystävän laulut kiertuetta Oulun Madetojan salissa. Ei siinä oikein muuta voinut ku istua penkissä ja ajatella että "vitsi, siistiä!". :) Kylmiltä väreiltä ei voinut välttyä. Otsikkoon vastaan: Loiri ja Tiktakin Petra. Mut hei, ei se haittaa! |
isojussi 04.09.2006 23:52:30 | |
---|
...Ei siinä oikein muuta voinut ku istua penkissä ja ajatella että "vitsi, siistiä!". .... Mun on pakko tunnustaa, että enemmän, kuin pari kyyneltä tirahti poskelle vastaavassa konsertissa Tampereladossa. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Pistetäänkö tähän vastavetona että ketä laulajaa ette haluaisi ikinä kompata. 1. Eino Grön. 2. Anita Hirvonen. Kaikki muut käy. Huomenna on Kari Piironen. Miks´ mä oon täällä? |
isojussi 05.09.2006 00:04:11 | |
---|
... Anita Hirvonen.... Mikäs Anitassa on muuten vikana? La Stradan poikain kanssa lähtisin keikalle koska vaan. Heinos-Tapsa vainaata olis muuten ollu kans hieno kompata. Se osas kans tulkita. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
paice60 05.09.2006 00:15:01 | |
---|
Mikäs Anitassa on muuten vikana? La Stradan poikain kanssa lähtisin keikalle koska vaan. Heinos-Tapsa vainaata olis muuten ollu kans hieno kompata. Se osas kans tulkita. Vittumainen ämmä. Miks´ mä oon täällä? |
WanhaWetäjä 05.09.2006 01:16:21 | |
---|
Mikäs Anitassa on muuten vikana? La Stradan poikain kanssa lähtisin keikalle koska vaan Mä olen "melkein"kompannut Hirvoskaa...josku muinoin(87?)oltiin samalla keikalla,Anitan taustat oli jollain sen aikaisella vehkeellä,ja hän kelpuutti lauteille vain meidän haitaristin rekvisiitaksi heilumaan,Rissanen soitti rummut koneen kaa... On niin laidasta laitaan noita solisteja ja varsinkin lauluhölömöjä kompattu,että en enää haluais välttämättä ketään edes nähdä,HOHO! Taiteilijat on erikseen,Loiri olis mahtava,vaan on niin saatanan vaikeita biisejä sovitusten osalta,pakko nostaa kädet ylös ;-/ Haluaminen ja osaaminen kun ovat kaks AIVAN eri asiaa? Ostan Casion kun täytän 50v... |
R.Syke 05.09.2006 06:20:40 | |
---|
Aisaa piti tässä taannoin kompata, mutta se jäi, kun kumpikaan ei ollut siellä, missä komppauksen piti tapahtua :D Vastaan: Aisa. |
isojussi 05.09.2006 06:44:15 | |
---|
Vittumainen ämmä. Itte olet. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 05.09.2006 06:45:04 (muokattu 05.09.2006 07:09:29) | |
---|
Mä olen "melkein"kompannut Hirvoskaa...josku muinoin(87?)oltiin samalla keikalla,Anitan taustat oli jollain sen aikaisella vehkeellä,ja hän kelpuutti lauteille vain meidän haitaristin rekvisiitaksi heilumaan,Rissanen soitti rummut koneen kaa... No - La Strada on nyt kumminkin hyvä bändi. Sitäpaitti se on kerran kompannut mua. Taiteilijat on erikseen,Loiri olis mahtava,vaan on niin saatanan vaikeita biisejä sovitusten osalta,pakko nostaa kädet ylös ;-/ Haluaminen ja osaaminen kun ovat kaks AIVAN eri asiaa? Hmmm.... Mulla on molemmat Ystävän laulut - levyt ja oon kerran käynyt livenä kattomassa. Enemmänkin oivaltavaa, kuin vaikeeta. Onha siinä toki sen tason esat soittamassa, ettei mun sormilla taitu, mutta vaikka siellä hienoo ja vaikeeta tilua välillä tulikin, ei se kai oo ollu sovittajan itsetarkoitus? Hyvä sovittaja tekee suht' helposti soitettavan arrin, joka kuulostaa vaikeammalta, kuin onkaan. Jos vaikeeta haluat, voin hoitaa sulle jotain Linkola matskua. Noi Loirin jutut on enemmänkin sitä oivaltavaa puolta. Vai ollaanko tässä taas siinä tilanteessa, että kitaristit vittuilee, kun puhaltajat tarvii laput, mutta itte tippuu kartalta, kun ei vedetäkään kolmen soinnun rokkia tai 2-5-1:stä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
lukkari 05.09.2006 10:41:10 | |
---|
Mä olen "melkein"kompannut Hirvoskaa...josku muinoin(87?)oltiin samalla keikalla,Anitan taustat oli jollain sen aikaisella vehkeellä,ja hän kelpuutti lauteille vain meidän haitaristin rekvisiitaksi heilumaan,Rissanen soitti rummut koneen kaa...
Mä oon sitä kompannu 70-luvulla ja meininkiä riitti.Hyvä ettei lava hajonnu. |
iikkuli 05.09.2006 10:49:52 | |
---|
Solistit on solisteja, sehän tiedetään.. mutta joukkoon on vuosien mittaan eksynyt myös muutama ihan oikea osaajakin. Kenen kanssa olette halunnut olla keikalla? Itse voisin sanoa, jotta Laila Kinnunen, Pepe Willberg ja Seija Simola. Mites te? Eikö Sinikka Sokka???? SPEKULOISIN JOS... |
Fuzzy Boner 05.09.2006 10:53:38 | |
---|
Eikö Sinikka Sokka???? Kompattu!! Midge T |
baron 05.09.2006 11:00:02 | |
---|
Kompattu!! Mä oon kompannut Raija Orasta. Tosin se on kirjailija, lasketaanko mukaan? "Speaking about music is like dancing about architecture" |
uruttaja 05.09.2006 11:15:58 | |
---|
Mä oon sitä kompannu 70-luvulla ja meininkiä riitti.Hyvä ettei lava hajonnu. TiVelle terveisiä, minä olen kompannut tuota Hirvoskaa monta kertaa Höpölässä. |
jon lord 05.09.2006 12:30:07 | |
---|
Hmmm.... Mulla on molemmat Ystävän laulut - levyt ja oon kerran käynyt livenä kattomassa. Enemmänkin oivaltavaa, kuin vaikeeta. Onha siinä toki sen tason esat soittamassa, ettei mun sormilla taitu, mutta vaikka siellä hienoo ja vaikeeta tilua välillä tulikin, ei se kai oo ollu sovittajan itsetarkoitus? Hyvä sovittaja tekee suht' helposti soitettavan arrin, joka kuulostaa vaikeammalta, kuin onkaan. . Ahvenlahdet sovitukset oli ainakin mulle ne kaikkein parhaimmat. Kaikki oli harmoniassa ja soinnut kauniita. Silti se ei koskaan keikoilla esitellyt mitään tekniikkaa vaan kaikki oli pikemminkin kauneusarvoista rakennettu. Mutta sehän onkin saanut kirkkomuusikon koulutuksen, pieni piikki hah haaa.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
jjussila 05.09.2006 12:41:01 | |
---|
Mä oon sitä kompannu 70-luvulla ja meininkiä riitti.Hyvä ettei lava hajonnu. Kuin myös.... ... ja kyllä jämpti on näin!?.. |
lukkari 05.09.2006 12:51:10 | |
---|
Ahvenlahdet sovitukset oli ainakin mulle ne kaikkein parhaimmat. Kaikki oli harmoniassa ja soinnut kauniita. Silti se ei koskaan keikoilla esitellyt mitään tekniikkaa vaan kaikki oli pikemminkin kauneusarvoista rakennettu. Mutta sehän onkin saanut kirkkomuusikon koulutuksen, pieni piikki hah haaa. Joittekin soittajien on aina pakko näyttää, olla solisteja mutta kyllä KUNNON muusikko tekee musiikin ,musiikin ehdoilla.Se vaatii ammattitaitoa näkemystä nöyryyttä ym ja kyllähän se on niin kun joku osaa tehdä hyvän KOKONAISUUDEN ei mitään minä minä juttuja.Siitä pystyy kuulijakin nauttimaan. |
nonih@mymail.fi 05.09.2006 12:54:18 | |
---|
Ahvenlahdet sovitukset oli ainakin mulle ne kaikkein parhaimmat. Kaikki oli harmoniassa ja soinnut kauniita. Silti se ei koskaan keikoilla esitellyt mitään tekniikkaa vaan kaikki oli pikemminkin kauneusarvoista rakennettu. Mutta sehän onkin saanut kirkkomuusikon koulutuksen, pieni piikki hah haaa. Eikös Veikko Samulikin ole kanttori, urkupistettä kovasti viljeli joissakin biiseissä;-) |