Aihe: mikä olisi hyvä "brickwall" limitteri?
1 2 3 4
cozmo
07.12.2008 17:20:30

...Eikä studioteknikon homma soittaa kitarasooloa...
Aika usein on :P (sori, oli pakko..)
http://nikolaasonen.blogspot.com
Pop Corn
07.12.2008 17:58:41
Itsekin tuossa sanot, että myös se raa'an työnteon osuus on luovaa työtä, ei pelkästään inspiraatio.

- En sanonut, sanoin vain ne osaset mistä luovuus muodostuu. Kakku koostuu mm. jauhoista
ja munista. Sanotko syöväsi palan kakkua, kun aamiaisella vedät keitetyn munan
naamariin?

Asia on nimittäin niin, että kun luovuus katoaa, ensimmäisenä aletaan metsästämään
sitä inspiraatiota. Ja unohdetaan se kaikkein tärkein: työnteko.

Monesti olen huomannut, että inspiraatiota löytyisi, mutta ei vaan saakaan aikaiseksi sitä mitä haluaa.

- Hyvä! Työnteon osuus on enää 99 %.

Hmmm. Meniköhän tää nyt paikotellen hieman ohi aiheesta.

- Sanoisin että ollaan 99 % metsän puolella ;)
.
Värinä
07.12.2008 18:30:58
Aika usein on :P (sori, oli pakko..)

Tällöin studioteknikko lakkaa olemasta studioteknikko ja astuu kitaristin saappaaisiin. Bob Dylankin on signer/songwriter juuri siksi koska hoitaa kumpaakin hommaa. Ei kuitenkaan samaan aikaan. Näin minä sen ajattelisin.

PS. Mun mielestä vanhoissa tehdasrakennuksissa on hienoja tiiliseiniä. Esim. Tampereella Plevnan talo. Näin asiaan palatakseni.
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
Werihukka
07.12.2008 20:16:14 (muokattu 07.12.2008 20:16:53)

- Sanoisin että ollaan 99 % metsän puolella ;)

Ja metsästä saa inspiraatiota... Oikeesti.. Mitenkä elämä olisikaan helppoa jos kaiken voisi prosentteina ilmoittaa absoluuttisesti, kuten Pop Corn-herra tässä esittää? Nyt puhutaan elämää koskevista asioista, eikä mistään matemaattisista totuuksista. Jollekkin luovuus voi olla kovaa työtä, mutta toinen ei miellä sitä työksi laisinkaan. Ja tällöinkään itse asia ei muutu yhtään miksikään. Termien määritteleminen itselle on varmaan ihan hauskaa touhua, mutta mitään hyötyä siitä ei kyllä ole muille, että esittää niitä totuuksina.

Mun mielestä luovuus on paljon muutakin kun työtä ja inspiraatiota.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
Pop Corn
08.12.2008 16:09:03
Mitenkä elämä olisikaan helppoa jos kaiken voisi prosentteina ilmoittaa absoluuttisesti,...

- Googlaa "ironia". Tarkoissa prosenttiluvuissa on näissä yhteyksissä aina ripaus ironiaa mukana.

Mun mielestä luovuus on paljon muutakin kun työtä ja inspiraatiota.

- Toki, toki. Luovuus on yhtä kiistelty käsite kuin totuus, kauneus, rumuus, hyvyys, pahuus jne.

Voit hyvin keksiä oman luovuuden määritelmän ja toimia sen mukaisesti. Se miten toiset
asian näkevät on asia erikseen.

Termien määritteleminen itselle on varmaan ihan hauskaa touhua, mutta mitään hyötyä siitä ei kyllä ole muille, että esittää niitä totuuksina.

- Niinkö?

"Creativity is 99 % perspiration and 1 % inspiration" - on mm. mikrofonin ja hehkulampun
keksineen Thomas Edisonin "määritelmä" luovuudelle. Se on paras luovuuden määritelmä mitä
mä olen kuullut. Ja nöyryyttävin. Mulle siitä on ollut ja tulee olemaan aina hyötyä ;)
.
Werihukka
08.12.2008 16:16:53

- Googlaa "ironia". Tarkoissa prosenttiluvuissa on näissä yhteyksissä aina ripaus ironiaa mukana.

Jaa tää olikin huumoria, eikä vakavaa tekstiä. Eihän siinä sitten.

Hyvä jos tuosta määritelmästä on jollekkin hyötyä, mutta jos se on tarkoitettu huumoriksi, niin sillon huumorikin on minusta osa luovuutta. Ellei jopa 110% sellaista.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
Mohla
09.12.2008 11:56:24

Aika hyvin eksytty jo aiheesta tällä sivulla. :D

->Haenpas lisää popkorneja...

"Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)