Aihe: Roland CY12 R/C -symbaali ja herkkyys
1
elukkatheanimal
23.11.2008 20:04:36
Tuli hommattua tuollainen otsikon mukainen symbaali ride-käyttöön tuossa jokunen kuukausi sitten. On loistovehje muuten, mutta kuvun herkkyys ei ole ihan sillä tasolla kuin olisin kuvitellut. Kupua pitää takoa melko lujaa, että kupusample triggautuu normaalin ride-saundin sijaan. Esimerkiksi nopeita kuudestoistaosia on vaikea soittaa, kun iskujen pitää olla todella napakoita. Soittaminen vaatii aivan erilaisen tekniikan kuin akustisella symbaalilla.

Rumpuaivon (TD-3) säätöjä on tullut väänneltyä, mutta hyvälle tasolle tuota herkkyyttä en ole saanut. Onko muilla symbaalin omistajilla samankaltaisia kokemuksia vai onko minulle sattunut jälleen kerran pikkuisen viallinen kappale?
29
24.11.2008 09:35:18
Tuo näyttäisi olevan padin yleinen ominaisuus. Jonkinlaista tee-se-itse modausta ovat tehneet. Ohjeet löytyvät tuolta: http://www.vdrums.com/forum/showthr … .php?t=37891&highlight=cy12+fix

Tuo on muuten loistava sivusto sähkörummuttelijalle. Kannattaa rekisteröityä. Siellä voi etsiskellä ja kysellä kaikennäköistä. Avuliasta porukkaa yleensä...
elukkatheanimal
24.11.2008 21:51:42
Kiitos vinkistä. Tuolla sivustolla on tullut joskus vierailtuakin.

Joutunee tekemään symballille tuon modin. Vaikuttaa siltä, että sen avulla saa pienellä vaivalla symbaalista monin verroin paremman. Takuuhan siinä kyllä menee, mutta... ;-)
kanninen
07.12.2008 12:52:18
Tuo ominaisuus riippuu yksilöstä. Mulla on 3 kpl CY12:ia ja niistä yhden kupu on juuri tällainen olan takaa taottava. Muista lähtee rimshotti vaikka kapulan kärjellä naputtaessa. Tosin niissäkin hiukan vaihtelee herkkyys sen mukaan mihin kohtaan kapula sattuu osumaan.
paice60
10.12.2008 22:56:52
Sama juttu mullakin. Mä soitan siihen kupuun kapulan keskiosalla niin varmaan tulee ääni.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)