Tuli hommattua tuollainen otsikon mukainen symbaali ride-käyttöön tuossa jokunen kuukausi sitten. On loistovehje muuten, mutta kuvun herkkyys ei ole ihan sillä tasolla kuin olisin kuvitellut. Kupua pitää takoa melko lujaa, että kupusample triggautuu normaalin ride-saundin sijaan. Esimerkiksi nopeita kuudestoistaosia on vaikea soittaa, kun iskujen pitää olla todella napakoita. Soittaminen vaatii aivan erilaisen tekniikan kuin akustisella symbaalilla. Rumpuaivon (TD-3) säätöjä on tullut väänneltyä, mutta hyvälle tasolle tuota herkkyyttä en ole saanut. Onko muilla symbaalin omistajilla samankaltaisia kokemuksia vai onko minulle sattunut jälleen kerran pikkuisen viallinen kappale? |
absentmind 23.11.2008 23:24:25 | |
---|
Sama homma on ihmetyttänyt myös mua ostettuani TD-9KX setin. Kupua pitää oikein tosissaan mällätä että oikea soundi tulee. |
29 24.11.2008 09:35:18 | |
---|
Tuo näyttäisi olevan padin yleinen ominaisuus. Jonkinlaista tee-se-itse modausta ovat tehneet. Ohjeet löytyvät tuolta: http://www.vdrums.com/forum/showthr … .php?t=37891&highlight=cy12+fix Tuo on muuten loistava sivusto sähkörummuttelijalle. Kannattaa rekisteröityä. Siellä voi etsiskellä ja kysellä kaikennäköistä. Avuliasta porukkaa yleensä... |
elukkatheanimal 24.11.2008 21:51:42 | |
---|
Kiitos vinkistä. Tuolla sivustolla on tullut joskus vierailtuakin. Joutunee tekemään symballille tuon modin. Vaikuttaa siltä, että sen avulla saa pienellä vaivalla symbaalista monin verroin paremman. Takuuhan siinä kyllä menee, mutta... ;-) |
kanninen 07.12.2008 12:52:18 | |
---|
Tuo ominaisuus riippuu yksilöstä. Mulla on 3 kpl CY12:ia ja niistä yhden kupu on juuri tällainen olan takaa taottava. Muista lähtee rimshotti vaikka kapulan kärjellä naputtaessa. Tosin niissäkin hiukan vaihtelee herkkyys sen mukaan mihin kohtaan kapula sattuu osumaan. |
paice60 10.12.2008 22:56:52 | |
---|
Sama juttu mullakin. Mä soitan siihen kupuun kapulan keskiosalla niin varmaan tulee ääni. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |