JeKo 20.11.2008 13:54:13 | |
---|
Onko kellään kokemuksia? Siis laite kiinni suoraan pöytään, eikä mitään sen kummempia lisukkeita. Mun käsittääkseni aika monet bändit on sitä käyttänyt ja hyvältä on kuulostanut, mutta toki se soundi on loppupeleissä muustakin kiinni kun pelkästään Podista. |
merirosvokissa 20.11.2008 14:01:24 (muokattu 20.11.2008 14:01:54) | |
---|
Ymmärtääkseni Apulannan Toni käyttää podia ihan studiossakin, en nyt muista että mitä podia, ja millä levyillä. Miksei sitäkin saisi ihan hyvältä kuulostamaan, ei muuta kuin kokeilemaan, paljoahan tuossa ei voi hävitä. EDIT: Eiköhän se tärkein soundin tekijä ole soittajan sormissa. :) Avatarissani esiintyvä mieshenkilö on minun BFF. http://www.myspace.com/stonehimtodeath |
sepisti 20.11.2008 16:32:28 | |
---|
Mun mielestä ongelma noiden mallintavien kanssa ei ole suinkaan huonot soundit. Se on lähinnä se dynamiikan puute, joka noita vaivaa. Eli studio-oloissa saa varmasti hyvää soudia, jos jaksaa vain ruuvata. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
imppa86 20.11.2008 16:33:09 | |
---|
Wirtanen on käyttäny räkkipodia (pod pro) ainakin plastik,hiekka ja kiila albumeilla tietääkseni ja taitaapi herran keikkaräkistäkin kyseinen laite löytyä jo monen vuoden takaa. |
Eiköhän se tärkein soundin tekijä ole soittajan sormissa. :) Omalla tapaa tietysti, mutta ei silläkään kaikkea saa :) Joo, no hyvä tietää että jotkut on sitä levyllä käyttänyt, vaikka eipä tuo Apulanta itelle kolahdakaan. Pitää sitten vissiin rehata podi studioon mukaan ja toivoa parasta... |
Shredator 20.11.2008 20:26:08 | |
---|
Itse olen käyttänyt vanhaa Pod 2:sta monessakin nauhoitussessiossa. Lead-soundit siitä saa helposti, mutta kuten sanottua, suurin ongelma Podissa on juuri se dynamiikan puute :/ Ohmit on vaan numeroita... |
jumara 20.11.2008 20:33:25 (muokattu 20.11.2008 20:36:21) | |
---|
Mun mielestä ongelma noiden mallintavien kanssa ei ole suinkaan huonot soundit. Se on lähinnä se dynamiikan puute, joka noita vaivaa. Juurikin näin. Olin itse aiemmin kova POD-linjasoiton puolestapuhuja. Se on toki vieläkin erittäin käyttökelpoinen laite, ei siinä mitään. Parhaat POD-soundit olen mielestäni saanut yhä edelleen vanhasta 2.0 versiosta. Nykyään käyttäisin yksinomaan PODia lähinnä iskelmässä tai popissa, jossa kitara ei ole kovin tärkeässä roolissa. Sen sijaan kitaravetoiseen musiikkiin, jossa käytetään puhtaita ja puolisäröjä, käyttäisin mieluummin pääasiassa oikeita vahvistimia mikitettyinä. Juuri siitä mainitusta syystä, että pelkkien mallintavien käyttö johtaa hieman tasapaksuun ja dynamiikan puutteesta kärsivään lopputulokseen. Tuplauksiin, soolonpätkiin jne. ne käyvät mielestäni loistavasti, täydentämään oman vahvarin soundia. Havaitsin em. ilmiön viimeksi tänään, kun miksasin tuttavabändin nauhaa. Pojat olivat vetäneet kaikki kitarat suoraan linjaan - soundit olivat sinänsä hyviä, mutta lopputulos jotenkin eloton ja kliininen. Hyvän putkivahvistimen ja kaiuttimen moniulotteista ja kompleksista soundia ei vieläkään ole pystytty jäljittelemään perusteellisesti. Toinen perusmurhe noissa mallintavissa on mielestäni se, että ne hävittävät kitaran ja jopa soittajan omaa soundia aika lailla. Myöskään soittajan liverigiin kuuluvat efektit eivät pääse oikeuksiinsa mallinnusmyllyjen kanssa. Mutta niille on silti aikansa ja paikkansa. Makuasioitahan nämä... Ja jotta muistaisimme oleellisen, hyvää biisiä ne eivät pilaa! Musiikki on kuitenkin aina tärkeintä, ei pelit ja vehkeet. Allekirjoittaneenkin gramex-tulot lienevät syntyneet 90-prosenttisesti kipaleista, joissa soi POD...ja onhan se niin helppoa! ;-) GAS in the bottom, put it any way you want... |
Vicious 21.11.2008 01:32:27 | |
---|
Ite oon kyllä tykänny podilla soitella kämpillä, mutta en olis ihan valmis menemään studioon kun vetään jotain yksittäisiä leadeja tai kikkoja. Dynamiikkaa uupuu ja ennen kaikkea misä Feedback! In Grind We Crust |
jumara 21.11.2008 09:07:28 | |
---|
Dynamiikkaa uupuu ja ennen kaikkea misä Feedback! Feedback-murhe tuli joskus ratkaistua luovalla tavalla - POD linjaulostulosta kiinni äänityslaitteistoon ja phones-ulostulosta piuha huonoon aktiivikaiuttimeen (ns. tietokonepelikaiutin). Kun tarvittiin feedbackiä, vein skebaa kohti kaiutinta. Toimii, joskaan kierto ei ole niin "näpeissä" kuin oikean styrkkarin kanssa. Humppareilla ja isoilla särötasoilla pääsi kuitenkin aika hyviin tuloksiin. GAS in the bottom, put it any way you want... |