Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Disneyland After Dark
1 2
Gaines
30.03.2003 22:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaivelinpas pitkästä aikaa levyhyllystäni tämän orkesterin levyn No Fuel Left For The Pilgrims ja ihan hyvä fiilis tuosta jäi päällimmäisenä mieleen. Itselläni tuli paikoitellen mieleen, että kummasti löytyy yhteneväisyyksiä juuttien ja nykypäivän HIMien sun muiden musassa. Biisit on vain ahdettu niin pirun täyteen sanoja, että vähemmälläkin olisivat pärjänneet.
 
Ihan kuunneltava levy, kun riittävän harvoin sitä pyörittää. Samat sanat pätevät Riskin it All:iin - Call of the Wild olisi saanut jäädä kokonaan tekemättä. Nämä kolme tuotosta löytyy, muita en ole sitten kuullutkaan. Mitä ajatuksia bändistä, onko enää "hengissä"?
 
- Fly High, Free Bird -
Blue Moon
30.03.2003 23:04:09 (muokattu 31.03.2003 17:19:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Call of the Wild":in (-86) kantrivaikutteinen rokkihan on lajissaan mitä mainiointa ja meno senkuin parani "Draws A Circle"-levyllä (-87). Eritoten hituri "I'd Rather Live Than Die" oli kohokohta myös keikoilla, joita tuli nähtyä useampia 80-luvun loppupuolella. Hyvä ja eritoten hauska livebändi ainakin silloin. "Velholakit", anybody? :-)
 
"No Fuel Left....":llä bändi siirtyi ikävä kyllä hard rockmaisempaan tyyliin ja menetti roppakaupalla kahden ensimmäisen levyn tuoreutta ja omaperäisyyttään, vaikka "No Fuel Left..." ihan hyvä levy onkin. "Riskin' It All" ei oikein enää jaksanut ihmeemmin innostaa, mukiinmenevä kuitenkin. Seuraavalla levyllä - jonka nimeä en muista - yhtye alkoi kuulostaa entistä enemmän persoonattomalta hard rock-yhtyeeltä ja mielenkiintoni lopahti siihen.
 
EDIT: Juuri kuuntelen "Call of the Wild":ia pitkästä aikaa. Aivan mainio levy! Ehkä jopa parempi kuin "Draws A Circle".
 
Blue Moon
31.03.2003 17:21:28 (muokattu 31.03.2003 17:22:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisit on vain ahdettu niin pirun täyteen sanoja, että vähemmälläkin olisivat pärjänneet.
 
Tanskalaispoikien versio englannin kielestä ja kieliopista on muuten välillä melkoisen omaperäistä, kun noita tekstejä tarkemmin tutkii. :-) Eipä se menoa haittaa, ei sen puoleen.
 
Dirty Hero
15.11.2008 19:03:41 (muokattu 15.11.2008 19:06:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Huom! Olet kirjoittamassa yli 2056 päivää vanhaan ketjuun!"
 
->Täällä ei oo keskusteltu D-A-D:stä viiteen vuoteen?!?! Vai enkö vain löytänyt tuoreempaa ketjua?
 
No anyway.. Onko kukaan kuunnellut tuota keskiviikkona julkaistua "Monster Philosophy" -levyä? Bändin MySpace-sivuilla voi näköjään kuunnella neljä kokonaista biisiä tuolta uudelta levyltä. Mä tykkään. Taas tuttua hyvää D-A-D:tä, ja hyvä niin :) Varsinkin "Nightmares In The Daytime" toimii pirun hyvin
 
http://profile.myspace.com/index.cf … =user.viewprofile&friendID=72215743
 
Silvio Dante
15.11.2008 19:43:09 (muokattu 15.11.2008 19:43:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Huom! Olet kirjoittamassa yli 2056 päivää vanhaan ketjuun!"
 
->Täällä ei oo keskusteltu D-A-D:stä viiteen vuoteen?!?! Vai enkö vain löytänyt tuoreempaa ketjua?
 
No anyway.. Onko kukaan kuunnellut tuota keskiviikkona julkaistua "Monster Philosophy" -levyä? Bändin MySpace-sivuilla voi näköjään kuunnella neljä kokonaista biisiä tuolta uudelta levyltä. Mä tykkään. Taas tuttua hyvää D-A-D:tä, ja hyvä niin :) Varsinkin "Nightmares In The Daytime" toimii pirun hyvin
 
http://profile.myspace.com/index.cf … =user.viewprofile&friendID=72215743

 
Ostin levyn. On kova. Hienoa on myös se että tulevat suomeen keikoille.
 
Well, with the first Saturn V, "the question wasn't whether the Saturn went up, but if Florida went down!"
Dirty Hero
16.11.2008 12:24:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin levyn. On kova. Hienoa on myös se että tulevat suomeen keikoille.
 
Keikat ovat kaikki K18, se ei ole niin hienoa.. :(
 
tauranen
16.11.2008 16:19:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan ok:lta vaikuttaa noi uuden levyn biisit. Pari viimeistä studio levyä kyllä mennyt ohi korvien. No Fuel Left for hte Pilgrims pysynee kuitenkin omana suosikkina, vaikkakin löytyy muiltakin levyiltä aika ässä-biisejä.
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
Hynkel
16.11.2008 19:17:59 (muokattu 16.11.2008 19:20:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi lempiorkestereistani, ehdottomasti.
 
Itselläni tämän yhtyeen tarina lähti liikkeelle ihan noista Call Of The Wild-ajoista, muistelen erään ystäväni luona olleeni tapani mukaan leikkimässä Legoilla, kun isoveljensä toi huoneeseen musiikkia. Counting The Cattle oli biisi joka todellakin jäi soimaan päässä. Erinomainen kappale, erinomainen levy. En kuitenkaan tuolloin hoksannut Disneyland After Darkista sen enempiä, olin kuitenkin aika junnu. Isoveljen tarkoitus ilmeisesti oli näyttää että ei Lego ole ainut tanskalainen vientiartikkeli, seikka jonka Ulrichin Lasse on myöhemmin murheellisesti todistanut.
 
Paljon myöhemmin, kulkiessani erään paikallisen ystäväni kanssa pitkin Tukholman katuja bongasin erään levykaupan hyllystä No Fuel Left For The Pilgrims-levyn, jolla oli tutun kuuloinen esittäjä - D:A:D. Anders sitten kertoi kyseessä olevan bändin taustoista lisää, ja osasinkin välittömästi yhdistää ajatukset tuohon lapsuudessani kovan vaikutuksen tehneeseen Disney-orkesteriin. Olihan levy hommattava. Varsinkin sen jälkeen kun Anders kertoi eräästä Tukholman-keikasta, jonka jälkeen yleisö oli kieltäytynyt poistumasta paikalta, ennen kuin D:A:D heittää setin uudelleen. Käsittämättömän kovasta live-aktista on mitä ilmeisimmin silloin joskus ollut kyse. Toki olisi nykykuntokin kiva tsekata.
 
No Fuel... ja Riskin' It All löytyvät uudemman Scare Yourselfin lisäksi hyllystä, ja kaksi ensin mainittua ovat kyllä minulle ne parhaat D:A:D:t. Hard rockia, kyllä, mutta entä sitten? Tunnistettavaa, omaperäistä kuitenkin, heti Sleeping My Day Awayn pärähtäessä kajareista alkaa puntti vispaamaan ja tippa valumaan. Se on hyvä merkki, ja seuraavana kuultava Jihad lähentelee universumin täydellisintä rock-biisiä. Eikä niistä sanoista kannata välittää, asenne on tärkeintä. Minäpä en edes hirveästi musiikissa sanoihin kiinnitä muutenkaan huomiota, joten olen kai päässyt helpolla.
 
Tänään viimeksi hypistelin levymessuilla D:A:D:tä, en ostanut koska olen havainnut tason laskeneen levytyksien osalta viime vuosia lähestyttäessä...
 
Voi Kiesussssss että tämä Jihad muuten onkin KOVA BIISI!!!
 
"One has tried, one has failed, one can do no more." -Bertram Wilberforce Wooster
Mika Kangas
18.11.2008 12:08:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi Kiesussssss että tämä Jihad muuten onkin KOVA BIISI!!!
 
Komppaan 100%.Toi koko levy on todella kova.En ole vähään aikaan kaivanut levyhyllystä mutta asian voi korjata vaikkapa...nyt.
 
Zakk
18.11.2008 13:08:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lippu keikalle ostettu :)
 
Hynkel
18.11.2008 17:03:17 (muokattu 18.11.2008 17:05:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lippu keikalle ostettu :)
 
...keikalle...?
 
EDIT. Jaa, Teatrialla näyttäisivät soittavan. Enpä taida jaksaa Kotkasta lähteä ajamaan Ouluun asti, onpa muuttokin samana päivänä. Miten tämä on mennyt multa ohi???
 
"One has tried, one has failed, one can do no more." -Bertram Wilberforce Wooster
joukov
19.11.2008 13:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...keikalle...?
 
EDIT. Jaa, Teatrialla näyttäisivät soittavan. Enpä taida jaksaa Kotkasta lähteä ajamaan Ouluun asti, onpa muuttokin samana päivänä. Miten tämä on mennyt multa ohi???

 
Eiköhän Tavastia olisi lähempänä? :)
 
Paul Stanley - One Live KISS
Hynkel
19.11.2008 21:49:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän Tavastia olisi lähempänä? :)
 
Olisi, ja nyt on lippukin. KIITOS!!!
 
"One has tried, one has failed, one can do no more." -Bertram Wilberforce Wooster
Zakk
20.11.2008 15:47:44 (muokattu 20.11.2008 15:49:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...keikalle...?
 
EDIT. Jaa, Teatrialla näyttäisivät soittavan. Enpä taida jaksaa Kotkasta lähteä ajamaan Ouluun asti, onpa muuttokin samana päivänä. Miten tämä on mennyt multa ohi???

 
Ke 25.2. _
D-A-D (DK)
Tavastiaklubi, Helsinki _
K-18
 
To 26.2. _
D-A-D (DK)
Klubi, Turku _
K-18
 
Pe 27.2. _
D-A-D (DK)
Klubi, Tampere _
K-18
 
La 28.2. _
D-A-D (DK)
Club Teatria, Oulu
 
Jasoniitti
17.03.2009 03:57:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävinpä Oulun keikalla ja oli loistava meno! Vaikka olen kovasti D-A-D:ä digannut eka levystä asti, niin bändi on ollut mulla aivan satunnassoitossa vuosikausia. Nyt kun selvisi, että tulevat Ouluun, niin liput piti hankkia jo ennakkoon ja kuume alkoi taas nousta. Keikan jälkeen kävin ostamassa uusimman Monster Philosophy -levyn ja on se vaan loistava tuotos kokonaisuudessaan!
 
RHirvela
17.03.2009 17:25:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noni. Nythän on kyseessä loistobändi. Ei tarvi kauaa miettiä mistä tuo mun nicki on keksitty joskus yläasteella :)
 
Kaks kertaa on tullu nyt nähtyä bändi livenä. Persehomma ku ei ehtiny lippua saamaan viimekeikoille. Kivenlahteen kai sitä sitte joutaa mennä kattomaan.
 
annie mall on ihan kiva bändi.
rheinone
17.03.2009 18:21:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

evil_twin: Noni. Nythän on kyseessä loistobändi. Ei tarvi kauaa miettiä mistä tuo mun nicki on keksitty joskus yläasteella :)
 
Kaks kertaa on tullu nyt nähtyä bändi livenä. Persehomma ku ei ehtiny lippua saamaan viimekeikoille. Kivenlahteen kai sitä sitte joutaa mennä kattomaan.

 
Oho oho, Epsoon perukoille oikein, hienoa!
 
Mahtavan kova veto oli Tavastialla. "Mualimmanluokan meininkiä", hyvää ystävääni siteeraten.
 
Jasoniitti
18.03.2009 10:21:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

evil_twin: Noni. Nythän on kyseessä loistobändi. Ei tarvi kauaa miettiä mistä tuo mun nicki on keksitty joskus yläasteella :)
 
Kaks kertaa on tullu nyt nähtyä bändi livenä. Persehomma ku ei ehtiny lippua saamaan viimekeikoille. Kivenlahteen kai sitä sitte joutaa mennä kattomaan.

 
Loistava tieto hei! Siellä olisi Backyard Babies, Kotiteollisuus ja MajKarma myös, että olis se sitten rokin rytkettä koko rahalla!
 
Mechanizm
13.07.2009 12:38:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan nähnyt viime vuoden lopulla ilmestynyttä True Beliver -dokumenttia?
Olen missannut koko jutun ja pakkohan tuo on nähdä.
 
http://www.d-a-d.com/video/63/true_believer_trailer
 
scarletmara
13.07.2009 13:13:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on minun vuoden hypetetyin yhtye. Vuosi sitten ei ollut tietoakaan ko. bändistä mm. Last.fm-listoillani.
 
Joskus penskana kai kuulin Sleeping My Day Awayn jossain ja soihan tuota aina välillä rokkiradioissakin yhä. On muuten perkeleen täydellinen rockkappale, jos minulta kysytään. Joka tapauksessa en kiinnittänyt huomiota suuremmin musiikkiin muutenkaan, paitsi sitten näin Scare Yourselfin videon. Ajattelin, että kiva bändi, pitäisi tutustua. Sitten olin jotain 17-vuotias ja silloin kävin Helsingissä päin, kun en lähellä asunut, mutta kappas keikka oli k-18 ja en uskaltautunut paikalle. Unohdin bändin.
 
Viime syksynä Scare Yourself iski kappaleena taas. Sanoitukset on muuten siinä kappaleessa ainakin kunnossa, pidän todella paljon. Scare yourself on how you live your life... Today is the worst day of your life... Niinpä, toimii huonona päivänä. Sitten huomasin tyyppien tulevan Suomeen ja ajattelin melkein "läpällä" ostaa sen 30 euron hintaisen lipunkin Tavastialle.
 
Venasin sitten sitä keikkaa innostuneena ja arvoituksellisena ja satuin pääsemään keskelle eturiviin. The Milestones oli lämppärinä hieno, mutta ihan klubikeikan tasolla D-A-D Tavastialla räjäytti tajuntani. Harvassa ovat minun mieleeni vaikuttaneet keikkakokemukset, mutta tuo oli minulle henkilökohtaisesti vain niin mahtava. Jäänyt vieläkin se hypetys päälle. Pakko oli myös lähteä Kivenlahti Rockiinkin katsomaan melkein asuinpaikan nurkille, mutta ei ollut niin pitkä ja hyvä keikka, mutta encore toimi tuossa kohti ja yleisöä oli taivaan alla kiitettävästi.
 
Seuraava projekti on omistaa yhtyeen kaikki levyt, koska tästähän tämä fanitus minulla alkoi.
 
You've called the tune, but maybe soon, Someone must pay for the piper.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «