Aihe: Kaulan ohentamisesta..
1
matti_
14.11.2008 00:01:14

Noniin.

Kyseessä on vaahterakaula, paksu kuin ..ööh.. no paksu kuitenkin. Ideaalitilanne olisi jos tuota saisi suht. tasaisesti ohennettua aika reilusti. Mahdollisten ongelmien ilmetessä olen valmis kaulan vaikka uhraamaan.

Ihan höyläämällä tuota tuskin kannattaa lähteä tekemään. Morapuukon hankinta kävi jo mielessä, mutta en silti ihan vuoleskelulinjallekaan lähtisi..?! Entäs viila, tai hiekkapaperiosasto?! Lopputulos saa olla hyvinkin relikoidun näköinen, myös bodyn varalle on nimittäin suunnitelmia.
Juzzu
15.11.2008 09:09:09
Hiomapaperia sen verran pitkä pätkä, että saat sillä hiottua poikittain vetelemällä kaulan yli.

Tämä on helppoa eikä kovin kummoisia vahinkoja saa aikaan. Itse olen käyttänyt tässä ihan täysmittaistakin hiomapaprun palaa. Yllättävän sähäkästikin saa tällä kaulaa ohuemmaksi, kun käyttää karkeaa paperia ja voimaa. Samalla leveä paperi pitää muodotkin kuosissaan kun ottaa niin leveältä alueelta samaan aikaan.

Tuolla paperin "vetokulmalla" voi sitten samalla vaikuttaa vähän siihen, minkälaisen profiilin kaulaan haluaa ja mistä tavaraa ottaa.
http://img441.imageshack.us/img441/2769/kaulanhionta8bq.jpg

Heelin ja lavan puolelta pitää sitten hioa pienemmillä paloilla ja tarkemmin, siklikin on kova sana.

Jos ohennettavaa on paljon, viilalla voi lähteä hakemaan profiilia sinne päin ohentamalla satulan ja heelin päästä kaulaa ensin hollille ja poistamalla sitten näiden ohennustan välistä materiaalia vaikka höylällä. Mutta tuskin kai näin paljon tarvitsee kovin usein poistaa...

P.S. "Näin tarkkaa" ei homma ole, lue itse tehtävä huolellisesti ensi kerralla, kuten koulussa joskus opetettiin. Ja mulla ei oo mitään tarvetta eikä syytä pyytää nätisti.
takape
15.11.2008 16:08:19
leatherman on myös osoittautunut hyväksi sikliksi, morakin käy. Sillä siklaten terä pystysuorassa ja sitten 60 tai 80 hiekkapaperilla niin kuin edellä jo mainittiinkin ja siitä hienompaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)