Ozzyneito 29.10.2008 17:03:06 | |
---|
Mulla pyörii Rimmisen Pussikaljaromaani, josta jatkan suoraan saman kirjailjan Pölkkyyn. Lisäksi tuossa on useampi runokirja sivussa (Plath, Rimminen, Corso) ja Rikos ja rangaistus ikuisuusprojektina. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
Anri8000 30.10.2008 10:23:50 | |
---|
Matti Rönkän Mies rajan takaa on luvussa. Oikein mainiota meininkiä. "Symppisrikollinen" Viktor Kärppä seikkailee venäläisten, virolaisten ja suomalaisten kollegoidensa pyörteissä. Paralleeli projekti on Pekka Virkamäen Arka ja ahdas ismi. Kaveri kertoo vuosistaa hare krishna-liikkeessä. Aika raadollinen, ja ilmeisen todellinen kuva tästä mystisestä "hippi-liikkeestä". Valaiseva opus. Will confusion be my epitaph? |
Ozzyneito 30.10.2008 23:26:59 | |
---|
Mulla pyörii Rimmisen Pussikaljaromaani, josta jatkan suoraan saman kirjailjan Pölkkyyn. Pussikaljaromaani oli ehkä parasta ikinä/todella pitkään aikaan. Mitään ei tapahdu. Ilotulituksenomaista kuvausta, joka jotenkin iski hyvin syvälle. Pölkkyä luettu 35 sivua, päähenkilö päässyt ulos Steissiltä. Vakuuttaa myös äärimmäisen kovaa. Tekisi mieli lukea hitaasti puoliääneen ja nauttia jokaisesta Rimmisen lauseesta. Taisin löytää uuden suosikkikirjailijan. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
tsugaru 31.10.2008 07:17:32 (muokattu 01.11.2008 06:50:17) | |
---|
Pölkkyä luettu 35 sivua, päähenkilö päässyt ulos Steissiltä. Rimmisen Pöllkky on pöllämystyttävä kirja. Kaisaniemen työmaaparakki, onko tolkuttomampaa tapahtumien kiinnekohtaa. "Mutta miltä kannalta asiaa nyt sitten katsottaneenkin niin onkiminen pitää jättää." Tove Jansson |
Toveri 03.11.2008 18:13:57 | |
---|
Sairaanhoidon teknologia, toimittanut Sora et al. Ammattiaineistoa, siis. Paljon tietoa ja paljon kaikkea. Innostaa vähän. matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta. |
jPekka 03.11.2008 22:11:38 | |
---|
Ursula K. LeGuin: Unlocking the Air Kokoelma LeGuinin novelleja, jotka eivät ole scifiä eivätkä fantsua. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Juhat Itkosen Huolimattomia unelmia aloitin tuossa juuri. |
author 06.11.2008 20:16:35 | |
---|
Rauli Mickelson - Suomen puolueet - Historia, muutos ja nykypäivä Tenttikirjana tuon luin, mutta sopii mielestäni jokaisen henkilön yleissivistykseen. Ensinnäkin kirja oli todella mielenkiintoinen ja valotti hyvin suomalaisten puolueiden kehitystä ajan eri tendessien ja ideologioiden tahdissa. Samalla pohditaan puolueiden nykytilaa ja tulevaisuutta politiikan areenoiden muuttuessa mediavaltaisemmiksi ja individualismin hajottaessa entisajan luokkapuolueiden yhtenäisyyttä. Myös kansainvälisyys ja globalisaatio tulevat vaikuttamaan kansalliseen päätöksentekoon ja vallan pienenemiseen. "So there you go. You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel!! Congratulations!" |
tsugaru 07.11.2008 07:57:48 (muokattu 07.11.2008 11:45:02) | |
---|
Richard Fordin Maan laulu -teosta. Konkreettista amerikkalaisen elämänmenon havainnointia. Eletään aikaa ennen Bushin valintaa presidentiksi tapahtumien polkaistessa liikkeelle kouluammunnan uutisoinnista. Kolmeen päivään mahdutetut tapahtumat odottavat kulminoitumistaan kiitospäivänä, jonka viettämiseen kirjoittaja kehottaa suhtautumaan kuin aikaerorasitukseen. "Mutta miltä kannalta asiaa nyt sitten katsottaneenkin niin onkiminen pitää jättää." Tove Jansson |
Diablero 07.11.2008 08:17:20 (muokattu 07.11.2008 08:18:24) | |
---|
Luen samaan aikaan Sharon Lawrencen Jimi Hendrix-kirjaa ja journalisti Pekka Ervastin Irak Gatea, joka kertoo Jäätteenmäen eroon johtaneista tapahtumista. E: Niin ja myös Portugalin kieltä (Brasilialaisittain) |
Tunttone 07.11.2008 12:37:24 | |
---|
Arthur C. Clarke: 2010- Odyssey Two. Ensimmaisen osan nerokkuudesta (eteenkin elokuvana) mykistyneena piti ottaa tamakin lukuun. Hyvaa settia tuntuu ihan alun perusteella olevan. Pahoittelen pisteitten puuttumista a-kirjainten paalta. PIMEÄÄ ENERGIAA |
Deep Shadow 07.11.2008 19:09:30 | |
---|
Franz Kafkan Oikeusjuttu on tällä hetkellä menossa. Leuka maassa kohti uusia murheita |
papitsu 07.11.2008 23:33:34 | |
---|
Henning Mankellin Kasvoton kuolema pitäisi kouluun lukea, vapaaehtoisesti taas lueskelen Peter Pania alkuperäiskielellä. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Jenka 08.11.2008 16:43:45 (muokattu 08.11.2008 16:43:57) | |
---|
John Steinbeck - Vihan hedelmät (kiitos vinkistä... : P) Ei todellakaan kestä. Vaikuttava lukuelämys. |
NHR 08.11.2008 23:12:56 | |
---|
Franz Kafkan Oikeusjuttu on tällä hetkellä menossa. Mulla ois tommonen novelli ku Muodonmuutos enkunkielisenä äänikirjana koneella, tarttis vaan jaksaa kuunnellakki joskus. Maanantaina vois mp3-soittimelle sen ladata messiin, ku pitää taas lähtee kotona käymään, kuluis bussimatka varmaan ainaki vähä mukavammin. Kafkaa en oo pahemmin kyllä lukenu, paitti Linnan joskus aikoja sitte, enkä siitäkään enää mitään muista... :( Nyt alotin lukemaan Simon Singhin kirjaa Big Bang, suomentanu Veli-Pekka Ketola. Ekan luvun vasta lukenu, mut ainaki se tuntu hyvinki mukaansatempaavalta, vaikka oonki samat tarinat (tieteellisen maailmankuvan kehityksen historiasta ja suurmiehistä, aina jostain muinaisista luomismyyteistä ja kreikkalaisista filosofeista lähtien) varmaan ziljoonaan kertaan jo lukenu muitten kirjottamina, mut ihan toimivalta tuntuu silti. Omaperäinen yksityiskohta on jokasen luvun loppuun käsin tekstattu tiivistelmä luvun tärkeimmistä tapahtumista; tuo semmosta vähä "koulukirjamaista" fiiwistä, muttei mitenkään pahassa mielessä silti. Kyl tääki varmaan ihan hyvä kirja on. Porilaiset jahtaavat ontuvaa koiraa makkaralla |
kiriminni 09.11.2008 22:03:44 | |
---|
No nyt vähän kauhua vaihteeksi, Clive Barkerin:Veren vangit. |
baron 09.11.2008 22:48:46 | |
---|
Mulla ois tommonen novelli ku Muodonmuutos enkunkielisenä äänikirjana koneella Novelli? Mä oon lukenut sen suomeksi. Musta se oli romaani. Pätkiikö sulla tuo englanninkieli? Novel = romaani Short story = novelli |
NHR 10.11.2008 04:19:51 (muokattu 10.11.2008 04:23:05) | |
---|
Novelli? Mä oon lukenut sen suomeksi. Musta se oli romaani. Pätkiikö sulla tuo englanninkieli? Novel = romaani Short story = novelli Tiedän ton kyllä, eli ei pätki ainakaan mun enkku, mut ehkä sun muisti sitte? Ton mukaan se on ainaki novelli (sen äänikirjan kesto on ehkä n. 2 ja puol tuntia, että kohtuullisen pitkä novelli kylläki): http://fi.wikipedia.org/wiki/Franz_Kafka#NovellejaEn sitte tiedä jos se on vaikka joskus myöhemmin romaanikski laajennettu, tai jotain... Porilaiset houkuttelevat karkukoiraa nyt silakalla |
baron 10.11.2008 08:21:52 (muokattu 10.11.2008 09:18:11) | |
---|
Tiedän ton kyllä, eli ei pätki ainakaan mun enkku, mut ehkä sun muisti sitte? Kait se mun muisti sitten: "Laaja novelli tai pienoisromaani":-) Sen eka lause oli kuiteskin niin hyvä että se jäi mieleen vaikka kirjan lukemisesta on vuosikymmeniä. Edit: Näytti olevan 72 sivua saksankielisenä originaaliversiona. |
kk80 10.11.2008 22:43:26 | |
---|
Jouni Paakkinen Simpsonit. Keltaisen perheen kaksi vuosikymmentä. Itse en ole Simpsonit sarjan suurin ystävä. Teiniä tuli katsottua kausilta 1-6 varmaan kaikki jaksot mitä telkkarista tuli mutta into on siitä laskenut ja nyt tulee seurattua sarjaa enää harvakseltaan. Paakkisen kirjassa käsitellään kulissien takaisia tapahtumia: käsikirjoitusprosessia, vastaavan ohjaajan merkitystä ja amerikkalaisen yhteiskunnan vuorovaikutusta sarjan tapahtumiin. Toki kirjassa käydään myös läpi sarjan tapahtumia, vitsejä ja tietty knoppitietoja. Ensi lukemalta 100 sivua meni, joten todella mielenkiintoista tekstiä. Suosittelen populaarikulttuurista kiinnostuneilla. Harmi, että kirjan formaatti on perinteinen kovakantinen "tekstiromaani". Tietokirjoista tuttu, runsaalla kuvituksella varustettu julkaisumuoto sopisi tähän teokseen loistavasti. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |