arppah8 23.10.2008 23:45:37 (muokattu 23.10.2008 23:46:05) | |
---|
Kuuntelen nyt ekaa kertaa Black iceä tuolta AC/DC 101-sivulta. Vika biisi menossa eikä kyllästytä, mikä etukäteen pelotti levyn keston huomioonottaen. Mukavan monipuolinen lätty, vaikka yksi nopea biisi olisi piristänyt menoa kummasti. Anything goes-biisin alku toi mieleen jopa Big Countryn:-) Kyllä tämän joutuu ihan ostamaan, vaikuttaa levyltä joka vois kuulostaa vinyyliltä tosi hyvältä. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Flash 24.10.2008 08:29:18 (muokattu 24.10.2008 08:30:48) | |
---|
Minäkin kattelin ifpin listoja, ja onko tosiaan niin että Suomessa eniten myyty AC/DC-albumi on The Razor's Edge..?? Aika yllättävää..! Mitä yllättävää tuossa muka on? Levyhän oli ilmestyessään hirmuinen hitti ja sitä kuuntelivat kaikki pikkupojatkin (eli taisivat tuossa vaiheessa saada uuden kuulijasukupolven taas). Minä en osaa päättää onko tää uusi levy hyvä vai huono....maistuu vähän niinku raejuustolle :-) Vähän samat fiilikset. En ole saanut aikaiseksi vielä edes toista kuuntelukertaa, kun eka kerralla kuulosti jo jotenkin niin... tylsälle. No, jospa se tästä, pitää antaa vielä mahdollisuus. Live Music Is Better! |
sellisti 24.10.2008 09:39:07 (muokattu 24.10.2008 09:39:28) | |
---|
Mitä yllättävää tuossa muka on? Levyhän oli ilmestyessään hirmuinen hitti ja sitä kuuntelivat kaikki pikkupojatkin (eli taisivat tuossa vaiheessa saada uuden kuulijasukupolven taas). No joo... mutta on AC/DC:tä Suomessa kai nyt ennenkin kuunneltu, etenkin kun ne legendaarisimmat albumit ovat tulleet jo vuosikymmen aiemmin. Siksi oli yllättävää. Eikä tuossa sadan listalla ollut yhtään toista AC/DC-albumia eli aika selkeä ykkönen on tuo partaterän reuna. "Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (Kari Suomalainen) |
powerage 24.10.2008 09:54:59 | |
---|
No joo... mutta on AC/DC:tä Suomessa kai nyt ennenkin kuunneltu, etenkin kun ne legendaarisimmat albumit ovat tulleet jo vuosikymmen aiemmin. Siksi oli yllättävää. Eikä tuossa sadan listalla ollut yhtään toista AC/DC-albumia eli aika selkeä ykkönen on tuo partaterän reuna. Aivan.. surkuhupaista että bändin yksi huonoimmista levyistä komeilee kärkipaikalla tämän maan myyntitilastoissa. No, ehkä aika oli juuri tuolloin otollinen tälle "kaupallisimmalle" AC/DC levylle. "Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport" |
Zakk 24.10.2008 09:58:38 (muokattu 24.10.2008 09:59:36) | |
---|
Aivan.. surkuhupaista että bändin yksi huonoimmista levyistä komeilee kärkipaikalla tämän maan myyntitilastoissa. No, ehkä aika oli juuri tuolloin otollinen tälle "kaupallisimmalle" AC/DC levylle. Ite olin 12v kun tuo julkastiin, en yhtään ihmettele että on myydyin, sitähän kuunteli silloin koko kansa. Oli munkin eka ostettu AC/DC aikasempia oli sitten kasetilla. |
npk 24.10.2008 10:13:24 | |
---|
Positiivinen yllätys tämä uusi plätty tosiaankin. Lähinnä levyltä loistaa muutama yksittäinen kappale: Stormy May Day (wau, slidekitaraa!), Rock 'n' Roll Dream (hieno soundimaailma) ja Black Ice (loistoriffi). Kokonaisuus ei vielä ole kunnolla päässyt avautumaan, vasta yksi kuuntelupäivä takana. "Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash." |
Nick Bone 24.10.2008 11:24:08 | |
---|
Ite olin 12v kun tuo julkastiin, en yhtään ihmettele että on myydyin, sitähän kuunteli silloin koko kansa. Oli munkin eka ostettu AC/DC aikasempia oli sitten kasetilla. Itse olin partaterän reunan ilmestyessä 9-v ja mulla oli jo Blow Up Your Video olemassa... kyllähän niitä tuli hullun lailla kuunneltua. Ja olihan ne siihen aikaan kovimmat levyt maailmassa... sittemmin on mieli HIEMAN muuttunut. Ensimmäisen Bonin aikasen levyn ostin cd:nä 1993 ja kyseessä oli If You Want Blood-live; kyllä pikku hiljaa jäi nää razorit ja kumppanit kakkoseksi :D Sittemmin hommasin lyhyessä ajassa kaikki muut platat ja alkoi arvojärjestys löytymään... Razors Edgeä (tai ainakin Thunderstruckia..) kuunteli tosiaan kaikki, jopa jotkut meidän luokan likat :D Progressive rock is for those who cant count to four. |
timus 24.10.2008 11:46:29 (muokattu 24.10.2008 12:28:04) | |
---|
Jossain muuallakin, en nyt muista biisiä, vilahtaa ihan selkeät John Fogerty-kitarasaundit. Niin ja avausbiisissä taas JuhatorvinenPantsesyrjä-kitarat. Kuulenkohan minä väärin? Ei, en kuule. Kyllähän eppukitaroinnissa on periaatteessa paljonkin samaa maailmaa kun Youngin veljesten vuoropuhelussa. Ja Pantsehan onkin muistaakeni kertonut kovasti diggailevansa accadaccan kitarointia... Aina eivät kaikki ole ihan hihvanneet, kun olen Eput/AccaDacca -yhtälöä sauhunnut, mut kyl varmaan kitaristit hihvaa mitä ajan takaa... Ja johtaahan kumpaakin bändiä jääräpäiset (sataprosenttisen positiivisessa mielessä tuo jääräpäisyys) veljekset, jotka eivät välttämättä joka aamu herättyään avaa uusinta trendilehteä tarkistaakseen missä mennään ja minkä verran pitää olla kompressorisäröä kitarassa tai rässipeltiä kompissa. Ja pukeutumisrintamalla olen itse aina uskonut tuollaiseen Malcolm-Martti -tyyliseen ratkaisuun. Tästähän Brian kertoo hauska yksityiskohdan uusimmasa Soundi-lehdessä. Joka tapauksessa uusi levy on jo nyt pikatutustumisella piristävän vapautunutta diisiitä. Rokenroullia teen, tupakin ja suklaapatukoiden voimalla. Ja se rumpukomppi saa vaan aina Kylmä ja Väre -parivaljakon piipahtamaan. Etenkin kun kuuli pitkästä aikaa uutta tavaraa tuon levyn avausbiisin muodossa. "no sound, no sound problems"
-Henry Rollins |
Tightbutloose 24.10.2008 12:00:10 | |
---|
Ja se rumpukomppi saa vaan aina Kylmä ja Väre -parivaljakon piipahtamaan. Etenkin kun kuuli pitkästä aikaa uutta tavaraa tuon levyn avausbiisin muodossa. Kyllä, itellekin tuli nimenomaan niistä rummuista, kun ensikertaa kuulin biisin!
kuule, koe ja nää. |
Velli 24.10.2008 12:52:26 (muokattu 24.10.2008 12:52:52) | |
---|
Aina eivät kaikki ole ihan hihvanneet, kun olen Eput/AccaDacca -yhtälöä sauhunnut, mut kyl varmaan kitaristit hihvaa mitä ajan takaa... Olin aikoinani ihan ihmeissäni kun kuulin radiosta Eppujen Näinhän Täällä Käy-biisin. Biisin säkeistö-osuudet ovat harmonialtaan suoraan AC/DC:tä ja kitarasoundit kuin suoraan The Razors Edgeltä Malcolmin komppikitarasta (ilman säröä). Tuossa se biisi: http://www.youtube.com/watch?v=ZhjbcdLpHrI |
Jarkko G. 24.10.2008 15:06:44 | |
---|
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left
You'll find my favourite axe.." |
Nyt kun tullut kelailtua tuota uutta edes takaisin muutaman kerran niin kyllä sieltä hienoja kipaleita löytyy. -Rock'N'Roll Train (missä tässä muuten lauletaan Rock'N'Roll Train?Vai olisiko ollut joku kommunikaatiokatkos bändin ja levy-yhtiön välillä?) -Big Jack -Anything Goes (kelpais biisi muuten Rushillekin) -War Machine (taattua aaseedeeseetä) -Wheels (tältä kuulostaa kun Rock'N'Roll biisiin tehdään kertosäe) -Stormy May Day (vai onko toi slide sittenkin Zeppelinin In My Time Of Dying?) Loistopaketti kyllä tähän saakka.Skies On Fire ei ole kyllä tippunut yhtään. |
Regalis Apertura 24.10.2008 20:15:50 | |
---|
Sanokaapas ACDC-asiantuntijat että onko Overdosea koskaan vedetty Johnsonin kanssa? Kuuntelen just Let There Be Rockia ja aloin funtsia että ainakaan livelevyillä eikä Johnson-eran bootlegeilläkään (no ainakaan niillä mitä olen kuullut) ollut tuota... |
sellisti 24.10.2008 20:16:20 | |
---|
-Rock'N'Roll Train (missä tässä muuten lauletaan Rock'N'Roll Train?Vai olisiko ollut joku kommunikaatiokatkos bändin ja levy-yhtiön välillä?) Tuota minäkin olen vähän ihmetellyt. Rock'n'Roll Train kuulostaa vähän kököltä nimeltä, varsinkin kun levyllä on useampia muitakin biisejä joiden nimessä on Rock'n'Roll. Runaway Train olisi ollut ihan hieno biisin ja ensisinglen nimi. Nykyinen tuntuu vähän väkisin väännetyltä. Mutta hyvä biisi, ei siinä mitään. "Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (Kari Suomalainen) |
HaloOfFlies 24.10.2008 20:39:00 (muokattu 24.10.2008 20:44:39) | |
---|
Tuota minäkin olen vähän ihmetellyt. Rock'n'Roll Train kuulostaa vähän kököltä nimeltä, varsinkin kun levyllä on useampia muitakin biisejä joiden nimessä on Rock'n'Roll. Runaway Train olisi ollut ihan hieno biisin ja ensisinglen nimi. Nykyinen tuntuu vähän väkisin väännetyltä. Mutta hyvä biisi, ei siinä mitään. Nimeksi tuli Rock N' Roll Train sen takia, kun eivät halunneet ihmisten sekoittavan sitä Soul Asylumin Runaway Trainiin. Uusi levy on muuten revitty käsistä Jenkeissä, kun pelkästään yhden päivän aikana sitä on ostettu 193 000 kopiota. Thunderstruckista se itselläkin AC/DC-diggailu lähti silloin 90-luvun alussa, taisi melkein koko meidän koulu diggailla silloin. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
J.Hollström 24.10.2008 20:41:52 | |
---|
Vuoden paras ulkomainen levy. |
rheinone 24.10.2008 21:02:08 | |
---|
Vuoden paras ulkomainen levy. Kotomaasta saattaa vielä tulla jokunen yllätys. Esmes Menneisyyden Vankien tai Siiri Nurdiinin käännöshittiä "Rokkijuna Tuo, Jyskyy Kohta Raiteiltaan" odotellaan vielä. Menee listaykköseksi aivamvarmasti. |
s151669 24.10.2008 21:33:35 | |
---|
Jotenkin erikoinen levy ja erilainen ainakin kolmeen edelliseen studiolevyyn verrattuna.Välillä kuulostaa kaikkea mutta ku AC/DC:ltä.Laulumelodiat epä-ac/dc-mäisiä Nimenomaan. Big Jack:in kertosäe ei kuulosta AC/DC:ltä, Stormy Mayday kuulostaa George Thorogoodilta ja Rocknroll Dream tuo mieleen Led Zeppelinin. Onko tuo sitten hyvä vai huono, en tiedä. Toistaiseksi levy tosin jatkaa soimistaan jokaisella työmatkalla, joten ei se ihan epäonnistunut voi olla. Jyrki |
sellisti 24.10.2008 21:57:27 | |
---|
Nimeksi tuli Rock N' Roll Train sen takia, kun eivät halunneet ihmisten sekoittavan sitä Soul Asylumin Runaway Trainiin. Tämä selvä, järkevältä kuulostaa. Thunderstruckista se itselläkin AC/DC-diggailu lähti silloin 90-luvun alussa, taisi melkein koko meidän koulu diggailla silloin. No joo, olihan se jotenkin ihan älyttömän suosittu levy sillon kun nyt muistelee. Jotenkin joka paikassa soi yhtäkkiä Thunderstruck ja Moneytalks... Itsellä oli diggailu alkanu jo jonkun verran aikasemmin eikä se kaveripiirissä yläasteella tuntunut olevan niin älyttömän suosittu bändi kun samoihin aikoihin tuli kaikki Skid Row't ja muut... tuntu oudolta että yhtäkkiä kaikki hehkutti että ootko kuullu sen ja sen biisin uudelta levyltä. :) Että sikäli ymmärrettävää että se on myynyt paljon, mutta että niin älyttömän paljon enemmän kuin mikään muu AC/DC-levy Suomessa, sitä ihmettelin. "Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (Kari Suomalainen) |
sellisti 24.10.2008 22:06:57 | |
---|
Uusi levy on muuten revitty käsistä Jenkeissä, kun pelkästään yhden päivän aikana sitä on ostettu 193 000 kopiota. Aikamoista. Siihen nähden on kumma ettei läheskään kaikki uuden mantereen keikat ole vielä loppuunmyytyjä. Euroopassa ei enää yhdellekään toistaiseksi julkaistulle keikalle saa lippuja edes fan clubin kautta. Jos Suomeen tulevat, niin nopea täytyy olla. Nimenomaan. Big Jack:in kertosäe ei kuulosta AC/DC:ltä, Stormy Mayday kuulostaa George Thorogoodilta ja Rocknroll Dream tuo mieleen Led Zeppelinin. Onko tuo sitten hyvä vai huono, en tiedä. Toistaiseksi levy tosin jatkaa soimistaan jokaisella työmatkalla, joten ei se ihan epäonnistunut voi olla. Kun levyllä on 15 biisiä, niin minusta on vaan hyvä että se on monipuolinen, monipuolisempi kuin suurin osa vanhemmista albumeista. Mahtuu sinne joukkoon silti sitä perinteistäkin AC/DC:tä ihan riittävästi. Nuo mainitsemasi kappaleet ovat minusta hyviä kaikki, etenkin Rock'n'Roll Dreamilla on tosi hieno tunnelma ja soundimaailma, jotenkin sellainen vakavampi. Toimii hyvin. Levyn suosikkibiisiksi on siltikin mulla nousemassa Big Jack. Siinä on jotenkin kaikki kohdallaan; tempo on rivakammasta päästä, säkeistön riffi toimii kuin millä tahansa 70-luvun levyllä ja kertsikin on jotenkin riemastuttava. Helkkarin hyvä biisi..! :) "Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (Kari Suomalainen) |