Leatherpoo 20.10.2008 21:04:23 | |
---|
Soittaako kukaan? Itse capoeiratouhuissa olen innostunut pandeiron soittamisesta. Mietin oman pandeiron hankkimista, mutta visa electronilla ei ulkomailta kauheasti tilailla. Ehkä pitää joltain capoeira tyypiltä kysyä että hommaa mulle sellasen kun seuraavan kerran Brasiliaan menevät. Mutta tosiaan, onko muita innostuneita kun minä. :) It's like this and like that. |
wavelength 20.10.2008 21:31:29 | |
---|
Jonkin verran olen käpistellyt kyseistä laitetta ihan keikoillakin asti, ja on se kyllä metka -- ja vaikea -- soitin! Jos ei välttämättä tarvitse ehtaa brassipandeiroa, saa Thomanniltakin ihan käypäisiä rumpuja. Itselläni on tuo Meinlin valmistama. En tiedä mistä puhun. |
markkuliini 20.10.2008 21:54:21 | |
---|
Mietin oman pandeiron hankkimista, mutta visa electronilla ei ulkomailta kauheasti tilailla. Miksei? Kyllä mä oon maksanut sillä vaikka mistä ostettaessa. Itseasiassa missään ei ole tullut "ei käy" ilmoitusta. Paypalin kautta suurin osaa ostoista mennyt, mutta muutaman kerran ihan luottokorttitiedot syöttämäläkin. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
OPJ1974 21.10.2008 00:19:12 (muokattu 21.10.2008 00:19:59) | |
---|
Jonkin verran olen käpistellyt kyseistä laitetta ihan keikoillakin asti, ja on se kyllä metka -- ja vaikea -- soitin! Jos ei välttämättä tarvitse ehtaa brassipandeiroa, saa Thomanniltakin ihan käypäisiä rumpuja. Itselläni on tuo Meinlin valmistama. Meinlin Pandeiro on kuulemma oikein hyvä. Meillä sambakoulussa on 10-tuumainen RMV:n Pandeiro, sekin ihan jees, tosin aika raskas mun käteen. Helpoin tapa (ja kallein) en mennä brasseihin ja hakea sieltä. On ainakin valinnanvaraa. Valmistajista nyt ainakin Contemporanea tulee vielä mieleen. Saapa tietenkin noita euroopastakin tilattua, tosin. Mutta karnevaalit Riossa on hieno juttu, siihen aikaan sinne vaan! Pandeiron soittaminen on juu melkoisen vaikeaa ja raskasta touhua. Itse olen laiskasti treenaillut vuosien mittaan. Mutta harjoitushan tekeekin metsurin väsyneeksi. Mutta vänkä peli sinänsä. Niin, ja vielä... Capoeiristojen käyttämät ja karnevaalisambassa käytettävät Pandeirot yleensä eroavat siinä, että Capoeirassa (ja myös Bahian alueen musassa) käytetään alemmalle viritettyjä, mielellään aidoilla nahkakalvoilla ja enemmän roots.tyyppistä soitinta, kun taas karnevaalisambassa käytetyt versiot ovat yleensä tehdasvalmisteisia, korkealle viritettyjä ja muovikalvollisia. lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl. |
Epämuusikko 21.10.2008 01:28:32 | |
---|
Nuo Contemporanit vasta painavia on. RVM:n peruspeli on itsellä, halvalla maikkani tilasi brasiliasta. pirun vaikea soitin, mutta palkitseva. aiheesta kannattaa ahdistella mm. padillan ricardoa. en oo viime aikoina juuri kyllä soitellut. R.I.P Oksanen |
Jarkko Laiho 21.10.2008 07:49:41 | |
---|
|
jhonka 21.10.2008 09:48:53 | |
---|
Onnistuisitko jostain saamaan Matti Koskialan yhteystietoja? Voin ne yrittää kaivaa jostain. Laita pikaviestiä. Hän on tuonut Suomeen brasilialaisia soittimia ja on alan asiantuntija. Matti useasti myymässä daffin kirpputoreilla. Saattaisi löytyä mainio pandeiro tätäkin kautta mikäli orkkista tarvitset. |
Leatherpoo 21.10.2008 11:54:04 | |
---|
Miksei? Kyllä mä oon maksanut sillä vaikka mistä ostettaessa. Itseasiassa missään ei ole tullut "ei käy" ilmoitusta. Paypalin kautta suurin osaa ostoista mennyt, mutta muutaman kerran ihan luottokorttitiedot syöttämäläkin. Mitä eilen yritin tilailla niin pitäis olla VISA. Ei siis VISA electron. Ei onnistunu tilaaminen sitten sen takia. It's like this and like that. |
Leatherpoo 21.10.2008 11:58:00 | |
---|
Tilaa täältä niin saat kunnon soittimen. Siinä palautteita soittajilta... http://www.pandeiro.com/testimonials.php Siinä soittimet http://www.pandeiro.com/products.php?cat=7 Taitaa tulla jenkeistä, joten tullin kauttahan se menee valitettavasti... + about 22% (ellei tule lahjana...) Hieno sivu. Nuo soittonäytteet on plussaa ehdottomasti. Ehkä sitä vielä joskus saan oikeen pandeiron soitettavaks. Ostin jonkun halpiksen musakaupasta et vois ees vähän reenailla. Ei oikeen vakuuta kun siinä ei oo nahkakalvo. It's like this and like that. |
Leatherpoo 21.10.2008 12:17:39 | |
---|
Miksei? Kyllä mä oon maksanut sillä vaikka mistä ostettaessa. Itseasiassa missään ei ole tullut "ei käy" ilmoitusta. Paypalin kautta suurin osaa ostoista mennyt, mutta muutaman kerran ihan luottokorttitiedot syöttämäläkin. Oho, olit kuule oikeassa. Kyllä electronicin käy kun äsken yritin tilata. En oo paljon ulkomailta tilaillu niin en ymmärtäny et pitää electronin toisella puolella olevat 3 numeroo kirjottaa siihen kortinnumero kohtaan. Mutta tekemällä oppii ja rahaa menee. :D It's like this and like that. |
OPJ1974 21.10.2008 13:33:42 | |
---|
Hieno sivu. Nuo soittonäytteet on plussaa ehdottomasti. Ehkä sitä vielä joskus saan oikeen pandeiron soitettavaks. Ostin jonkun halpiksen musakaupasta et vois ees vähän reenailla. Ei oikeen vakuuta kun siinä ei oo nahkakalvo. Ei se nahkakalvo onneksi enää ole välttämätön.. näissä Roots-meiningin soittimissa (joita jotkut vääntävät joko ammattimaisesti tai harrastelijatasolla käsityönä) semmoiset on, ja Capoeiristat niitä pruukaavat käyttää. Karnevaalisambassa pääasiassa noissa käytetään nykyään muovikalvoja - ovat käytännöllisempiä - ja luonnollisesti flake-kuvioilla sun muilla piirroksilla höystettynä. lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl. |
Leatherpoo 21.10.2008 14:58:27 | |
---|
Ei se nahkakalvo onneksi enää ole välttämätön.. näissä Roots-meiningin soittimissa (joita jotkut vääntävät joko ammattimaisesti tai harrastelijatasolla käsityönä) semmoiset on, ja Capoeiristat niitä pruukaavat käyttää. Karnevaalisambassa pääasiassa noissa käytetään nykyään muovikalvoja - ovat käytännöllisempiä - ja luonnollisesti flake-kuvioilla sun muilla piirroksilla höystettynä. Joo joo. Jotain juttuja tuntuu ettei tolla muovikalvolla kuitenkaan pysty tekemään. Esim. sormen liuttaminen kalvolla niin että helistimet alkaa tärisemään ei tahdo ainakaan tolla halpiksella onnistua. Nahkakalvolla sen sijaan onnistuu ilman ongelmia. Tiedät varmaa mitä tarkoitan vaikken sitä ton paremmin osaa selittää. It's like this and like that. |
Joo joo. Jotain juttuja tuntuu ettei tolla muovikalvolla kuitenkaan pysty tekemään. Esim. sormen liuttaminen kalvolla niin että helistimet alkaa tärisemään ei tahdo ainakaan tolla halpiksella onnistua. Nahkakalvolla sen sijaan onnistuu ilman ongelmia. Tiedät varmaa mitä tarkoitan vaikken sitä ton paremmin osaa selittää. Toi efekti ei kaikilta muutenkaan lähde ongelmitta. Toisilla on vain syntymälahjana vähän nihkeämmät sormet. Urheilukaupasta saa semmosta möhnää, jolla tikanheittäjät lisää kitkaa sormiinsa. Sitä kun hieroo kalvoon, niin johan pärisee. "The first thing, when you go into the studio, is that the engineer says, 'I hear all this ringing,' and I say, 'That's the sound of the drumkit, you prick! That's the way it's supposed to sound.'"
-Cozy Powell |
Leatherpoo 21.10.2008 16:20:50 (muokattu 21.10.2008 16:21:16) | |
---|
Toi efekti ei kaikilta muutenkaan lähde ongelmitta. Toisilla on vain syntymälahjana vähän nihkeämmät sormet. Urheilukaupasta saa semmosta möhnää, jolla tikanheittäjät lisää kitkaa sormiinsa. Sitä kun hieroo kalvoon, niin johan pärisee. Hahaha! Joo jotain tällästä oon epäilly kun ei tahdo onnistua välillä. Hyvä että tällekin ilmiölle löyty selitys. :D E:korjasin typon It's like this and like that. |
Epämuusikko 21.10.2008 16:40:51 | |
---|
Toi efekti ei kaikilta muutenkaan lähde ongelmitta. Toisilla on vain syntymälahjana vähän nihkeämmät sormet. Urheilukaupasta saa semmosta möhnää, jolla tikanheittäjät lisää kitkaa sormiinsa. Sitä kun hieroo kalvoon, niin johan pärisee. Itse käytän mehiläisvahaa, jotkut kynttilää. eikä se thumb roll ole autuaaksi tekevä, prkl kun sais edes kädet synkkaan ja soundit skarpeiksi. As I'm sure you know. R.I.P Oksanen |
markkuliini 21.10.2008 21:16:40 | |
---|
Oho, olit kuule oikeassa. OLEN AURINKO-KUNINGAS!!!! Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
jtannin 27.10.2008 22:00:53 | |
---|
Nuo Contemporanit vasta painavia on. RVM:n peruspeli on itsellä, halvalla maikkani tilasi brasiliasta. pirun vaikea soitin, mutta palkitseva. aiheesta kannattaa ahdistella mm. padillan ricardoa. en oo viime aikoina juuri kyllä soitellut. Riippuu mallista. Se on iso firma ja malleja on paljon. Mulla on Contemporanealta 10" todella kevyt malli. Ja toinen 10" todella painava "karnevaalipandeiro". Ja 3. Contemporanea on 12" pandeiro, joka on kokoisekseen suht kevyt. Jos ei huvita reissata tai arpoa, löytyy myös, yllättävää kyllä, Pearlilta ihan käyttökelpoinen Pandeiro. Ruma se on verrattuna muihin... Se on itse asiassa kopio Contemporanean perusmalleista ja mun mielestä näiltä suurilta kansainvälisiltä lyömäsoitinvalmistajilta paras... Noh, on se Meinl kyllä kanssa ihan hyvä ja oikeastaan hieman laadukkaamman oloinen, mutta myös painavampi kuin Pearl. Jos kuitenkin haluat todella pro vehkeen ja persoonallisen, omien mieltymysten mukaisen, niin sitten varmaan customtilaus Brasiliaan... Linkki edellisissä |
jtannin 27.10.2008 22:02:08 | |
---|
Hahaha! Joo jotain tällästä oon epäilly kun ei tahdo onnistua välillä. Hyvä että tällekin ilmiölle löyty selitys. :D Jousisoittajien käyttämä hartsi on ihan hyvää kamaa |
OPJ1974 28.10.2008 08:42:24 | |
---|
Esim. sormen liuttaminen kalvolla niin että helistimet alkaa tärisemään ei tahdo ainakaan tolla halpiksella onnistua. Nahkakalvolla sen sijaan onnistuu ilman ongelmia. Paina kovempaa (kuten vaimolla on myös tapana sanoa kun vietetään "romanttista hetkeä") :D lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl. |
Youni 28.10.2008 13:25:32 | |
---|
Joo joo. Jotain juttuja tuntuu ettei tolla muovikalvolla kuitenkaan pysty tekemään. Esim. sormen liuttaminen kalvolla niin että helistimet alkaa tärisemään ei tahdo ainakaan tolla halpiksella onnistua. Nahkakalvolla sen sijaan onnistuu ilman ongelmia. Tiedät varmaa mitä tarkoitan vaikken sitä ton paremmin osaa selittää. Riippuu vähän myös muovikalvosta. Remon tamburiineissa on sellainen nahkaa imitoiva pinta. Kun se vähän kuluu, niin lähtee tremolo komeasti ilman mitään tököttiä. Sonorin muovikalvopandeirolla ei ollutkaan niin helppoa. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |