Aihe: Keskustelua AC/DC:stä
1 2 3 4 586 87 88 89 90122 123 124 125 126
Vahtolainen
07.10.2008 23:10:17
Älkää tuomitko minua,vaikka lataan tuon :P Ei vaan pysty odottamaan 12päivää ja 1/2h vielä.
Tietenkin minä levyn ostan heti kun tulee kauppaan,kyllä ac/dc on sentään maailman paras bändi ikinä :)
MK73
08.10.2008 16:51:23
Tuubistahan ne, totta vie, ovat uudet kipaleet kuultavissa. Ainakin suurin osa. Mä en niitä ala imuroimaan, vähäsen kuitenkin kuulostelin ;-)

...siis aivan järisyttävän hyvää kamaa! Noin rouheasoundista rokkilevyä en ole varmaan ikänä kuullut, ja tämä vasta läppärin korvanapeilla. Entäs kotistereoilla? Miten mä maltan odottaa levyä? Juurevaa on meininki, sinkkubiisit eivät ole ollenkaan parhaasta päästä. Black Ice tulee olemaan todella kova paukku, lähellä ettei AC/DC:n paras julkaisu koskaan. Vaikea uskoa todeksi, mutta kai se sitä on :-)
Jytäurpo
08.10.2008 17:13:00
Tuubistahan ne, totta vie, ovat uudet kipaleet kuultavissa. Ainakin suurin osa. Mä en niitä ala imuroimaan, vähäsen kuitenkin kuulostelin ;-)

...siis aivan järisyttävän hyvää kamaa! Noin rouheasoundista rokkilevyä en ole varmaan ikänä kuullut, ja tämä vasta läppärin korvanapeilla. Entäs kotistereoilla? Miten mä maltan odottaa levyä? Juurevaa on meininki, sinkkubiisit eivät ole ollenkaan parhaasta päästä. Black Ice tulee olemaan todella kova paukku, lähellä ettei AC/DC:n paras julkaisu koskaan. Vaikea uskoa todeksi, mutta kai se sitä on :-)

Kyllä! Aivan mahtavaa matskua, taitaa olla monipuolisin AC/DC:n levy. Soundit aivan käsittämättömän hyvät ja selkeät.
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P.
Nick Bone
08.10.2008 21:29:06
Taistelin itseni kanssa ja riuduin, kun huomasin, että juutuuppiinhan tuo koko levy oli ilmaantunut... no, myönnettäköön, kuunneltuahan ne biisit tuli. Soimaavaa omaatuntoa lohduttanee tieto siitä, että Black Ice on meikäläisellä ennakkotilauksessa niin normiversiona kuin ltd editioninakin sekä älppynä... silti vituttaahan tuo oma hengen ja lihan heikkous, kun ne tuolla lailla tuli urkittua ennen levyn ulostuloa ja samalla tuli rikottua oma "haen uuden assedassen kaupasta heti ilmestymispäivänä ja kuuntelen sitä kuukauden putkeen"-traditioni. No, kuuntelen sitä kuitenkin kuukauden putkeen, vaikka vähän tuli maistiaisia jo otettua... :D Vitun netti!
Sen syvempää analyysia en nyt tee, vaan palaan asiaan kunhan saan lärpäkkeen kouraani ja olen kunnon soundeista saanut nauttia eikä ole tarvinnut tyytymän mihinkään suttuisiin kopsuihin.
Kova levy, kovia biisejä. Ja kuten Urpo tuossa ylempänä totesi, monipuolisuus on avainsana tämän levyn kohdalla.
Sanoisin, että herkkua mahan täydeltä on tulossa!
Progressive rock is for those who cant count to four.
Velli
08.10.2008 22:27:34 (muokattu 08.10.2008 23:33:05)
Pakkohan noita vähän oli käydä tsekkailemassa. Jotain 4 biisiä tuli kuunneltua, joista 3 oli tylsiä, mutta Anything Goes on kyllä selkeästi hyvää kamaa! Tulee ihan mieleen Bruce Springsteenin Born in the USA. Olen tyytyväinen levyyn, koska jo nyt sieltä löytyi yksi hyvä biisi!

edit. Pari kertaa biisit kunneltuani täytyy todeta, että meikäläiselle kolahti ainoastaan tuo jo aiemmin mainitsemani Anything Goes. Se on hyvä biisi. Siitä tuli heti hyvä fiilis. Ajattelin tilata lätyn LP:nä.

Kysytäänpä nyt tässä tällainen gallup, että miten moni aikoo tilata alpuumin vinyylinä ja miten moni CD:nä ja vielä vaikka että aikooko joku tilata sen iTunes Storesta? Tästä voi muokata aina uuteen viestiin:

LP: 1
CD: 0
iTunes Store: 0
Nick Bone
09.10.2008 00:41:46
Mun vastaus tais tulla jo :D 2 cd:tä ja tuplaälppy... Im insane.
Velli
09.10.2008 01:23:29
Mun vastaus tais tulla jo :D 2 cd:tä ja tuplaälppy... Im insane.

Elikkäs tilanne näyttää nyt siis tältä:

LP: 2
CD: 2
MK73
09.10.2008 08:30:23
Minä aion ostaa "vain" normi cd-kiekon. Luultavasti Anttilan TopTenistä.
Flash
09.10.2008 09:01:52 (muokattu 09.10.2008 09:02:22)

Varmaan aluksi hankin älppärinä ja CD:n sitten kun hinta on vähän tippunut. Toivottavasti saundipolitiikka on tosiaan sellainen, että levy toimii vinyylinäkin hienosti (erikseen huolella nysvätty vinyylimasteri). Kaikki uudet levyt eivät nimittäin kuulosta mitenkään erityisen hienolta vinyylinä...
Live Music Is Better!
Jokapaikanapina
09.10.2008 12:01:18
Edellisten viestin + oman päätökseni jälkeen tilanne on seuraava:

LP: 3
CD: 5
psavola
09.10.2008 12:53:01
Da Lukse versio CD:stä, kaupasta käyn hakemassa 20.10. haudottavaksi. Perjantaina sit mäyräkoira-avusteinen kuuntelusessio; saa rauhassa kuunnella kun ei tartte seuraavana aamuna töihin mennä.

Löytyykö iTunes-lafkasta ollenkaan? Vanhempaa tuotantoa on niukasti tai olemattomasti tarjolla. Eipä silti, tämä lätty on löydyttävä hyllystä.

Pete
FastEddie
09.10.2008 13:13:16

Löytyykö iTunes-lafkasta ollenkaan? Vanhempaa tuotantoa on niukasti tai olemattomasti tarjolla.

Ei ole iTunesissa tarjolla AC/DCtä ollenkaan.

Tai on yksi biisi, Big Gun, mutta se onkin leffa-biisi.

iTunes = nolla
I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all.
Jytäurpo
09.10.2008 13:34:58
Normi cd:n aion ostaa, jos omistaisin kunnollisen vinyylisoittimen niin sitten myös vinyylin.
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P.
Bluesmies
09.10.2008 16:35:15
iTunes = naurettava!
Bluesmies
09.10.2008 17:13:45
Oon paska, kävin tuubissa kuuntelees uuden lätyn.

Monipuolista kamaa. Kovimmat biisit mielestäni:

Anything Goes
Decibel
Stormy May Day
Money Made

Hyvä lätty kyllä, ei voi muuta sanoa. Keskivaiheilla oli muutama heikompi biisi putkeen, mutta loppua kohti meno kiihtyi loistavasti.
powerage
10.10.2008 12:29:05 (muokattu 10.10.2008 12:43:08)
No niin.. aikani minäkin itseni kanssa taistelin ja yhden lähes unettoman yön jälkeen pyörsin aikaisemman "Itte en lataa, en sitten vittuillaksenikaan!" päätökseni. Tuo ensi reaktio vuodosta vitutti koska ajattelin että siellä on nyt jaossa joku rupinen versio jollaisena ainakaan itse en halua levyä 8 vuoden odotuksen jälkeen ensi kertaa kuulla. Aikani asiaa tutkittuani epäilykseni osottautui kuitenkin vääräksi. Olen aina tykännyt fiilistellä uuden julkaisun kunniaksi; käyn hakemassa heti ilmestyttyä omani pois ja nautin levyn sisällön kunnon laitteilla, huurteisen kera tietenkin. Ja näin tein nytkin, sillä erotuksella että tuo kauppareissu jäi välistä ja keskityin levyn kansilehden sijasta tuijottamaan olutpullon etikettiä :-)

Ensireaktiot, ainakin osasta uusista biiseistä, olivat hmm.. miten sanoisin.. tosi hämmentäviä. Aiemmin uudetkin biisit on ensi sekunneista lähtien kuulostaneet AC/DC:ltä mutta BI:n kohdalla muutamista biiseistä tulikin ensikuulemalla mieleen aivan jotain muuta esim. Status Quo, Springsteen, ZZ Top, Geordie ja jopa Def Leppard... Mutta näinhän se menee että monesti uuden biisin kohdalla hakee vertailupohjaa jostain aiemmin kuulemastaan.

Muistan että aivan ensi kuuntelulla pidin esim. Smash 'n' Grab ja Money Made biisejä huonona tai ainakin hyvin keskinkertaisina mutta nyt kun levy on pyörähtänyt läpi cd-soittimessa jo useamman kerran on mielipide muuttunut totaalisesti. Mihinkään paremmuusjärjestykseen en biisejä pysty vielä laittamaan (tarvitseekokaan?) mutta ehdotonta parhaimmistoa ovat mm. Black Ice, Stormy May Day, Money Made.. ja kyllä, pidän kovasti myös R'n'R Dreamista! Anything Goes osottautui heti loisto vedoksi jossa on selvää hittiainesta mutta jostain syystä sitä on edelleen vaikea mieltää AC/DC-biisiksi koska se kuulostaa minusta yhä Stus Quo:lta Bruce Springsteenillä höystettynä. Ehkä umpimielinen ajattelutapani avartuu ajan myötä myös tämän biisin suhteen? Oikeastaan ainoa biisi joka ei vieläkään oikein innosta on She Likes R'n'R.

Jokatapauksessa pidän levystä.. paljon. Mikään aikaisempi AC/DC albumi ei ole yllättänyt minua vastaavalla tavalla kuin Black Ice. Kyseessä on ehdottomasti bändin monipuolisin albumi koskaan. Monipuolisuus olikin erittäin tervetullutta edellisten hieman tasapaksujen levyjen jälkeen.

Mutta nyt laitan Black Icen pyörimään..
"Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport"
Nick Bone
10.10.2008 13:05:10
iTunes = paskia. Ja se siittä. AC/DC:n levyjähän ei aituunssista löydy, kun bändi on kieltäytynyt sinne musaa laittamasta. Angus ilmoitti, että AC/DC julkaisee kokonaisia levyjä, ei yksittäisiä biisejä (joka on iTunesissa laita). Ja näin se pitää minunkin mielestä olla. Taideteoksia ei ruveta pilkkomaan teineille sulavampaan muotoon!
Korjatkaa, jos olen tuon tarinan suhteen väärässä (se kun oli sitä netistä luettua :D)
Itsekin olen vanha jarru, joka ostaa levyt levyinä ja kaljan kaljana; en osta musiikkia minään vitun tiedostoina enkä kaljaa kevytversiona :) tosin vierotinhan itseni c-kasettisoittimestakin vasta pari vuotta sitten... olen kai kehityksen este ja konservatiivinen rockjarru!

Mitä Black Iceen tulee, niin omiksi lemppareiksi sen ensikuuleman perusteella muotoutuivat Big Jack, Anything Goes (AC/DC meets CCR meets Springsteen meets Status Quo mets almost anything, aika uskalias veto!), Wheels (kunnon kertsi!), Spoilin For A Fight (kunnon assedasserunttaus, aika 70-l. veto!), Money Made (vitun kova, ei siinä mitään), RocknRoll Dream (taas aika tavallisesta poikkeava veto, hyvä että ukot uskaltaa vielä) sekä nimibiisi (rankka riffi!). Nämä arviot perustuvat siis vasta ensikuulemaan ja juutuupin "ei niin soundillisesti täydellisiin" kopsuihin.
Lopullinen arvio siis vasta levyn soitua omissa sterkoissani.

Nyt sitten vaan odottelemaan Black Icen ilmestymistä; voi sitten luukuttaa ja ottaa siinä ohessa muutaman happaman...
Gaines
10.10.2008 16:28:29
En sorru en.

Odotan.
Sydän lyö ja parta kasvaa!
Angus
10.10.2008 16:36:35

Täälläkin odotellaan ja käydään hakemassa levy sitten ilmestymispäivänä kaupasta.

Tosin tällä hetkellä tuota 20. päivää ei odotella niin paljoa levyn takia, koska onnistuinpas olemaan eilen ensimmäinen soittaja Rockin AC/DC-kisassa ja tuolloin selviää noi matkalle lähtijät. Pitäkääs peukkuja :)
"Power & Volume" Fast Remedy
"The man in black fled across the desert and the gunslinger followed" Black Tower
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)