Kertokaahan jos jollakin on käsitystä asiasta: Kuinka paljon ammattikorkeakoulussa työskentelevältä tasokkaalta viulunsoitonopettajalta on kohtuullista pyytää maksua yksityisistä viulutunneista? Kyllähän se jonkin verran maksaa, siihen olen varautunut, mutta jos hinta on 40-50 €/45 min, ei minulla sellaiseen valitettavasti ole varaa. Tunneille kuitenkin haluaisin.. What do you call one pretty good violinist, one better-than-average violinist, one failed violinist, and someone who hates violinists who are all together in the same room? A string quartet. |
wavelength 26.09.2008 17:46:49 | |
---|
Mitäpä jos ottaisit yhteyttä opettajaan ja kysyisit reilusti? En tiedä mistä puhun. |
Bonham 26.09.2008 22:25:51 | |
---|
Mitäpä jos ottaisit yhteyttä opettajaan ja kysyisit reilusti? Näin on paras... onhan opettajalla oltava hinnasto tunneistaan, jos sitä työtä tekee... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Pieni rumpalipoika 26.09.2008 22:45:28 (muokattu 26.09.2008 22:45:44) | |
---|
Kertokaahan jos jollakin on käsitystä asiasta: Kuinka paljon ammattikorkeakoulussa työskentelevältä tasokkaalta viulunsoitonopettajalta on kohtuullista pyytää maksua yksityisistä viulutunneista? Kyllähän se jonkin verran maksaa, siihen olen varautunut, mutta jos hinta on 40-50 €/45 min, ei minulla sellaiseen valitettavasti ole varaa. Tunneille kuitenkin haluaisin.. Kuvauksesi perusteella olet sisällä konsalla. Mikset ota opetusta sieltä? No okei. Joskus tarvii muita opettajia, mutta yleensä nuo hoidetaan erilaisten mestarikurssien kautta. Tai hoidettiin ainakin joskus helvetin kauan sitten kun ite noiden parissa puuhastelin oppilaan ominaisuudessa. Jos taas haluamasi opettaja opettaa eri oppilaitoksessa kuin itse opiskelet, kannattanee vaihtaa oppilaitosta. Mutta muuten sanoisin, että laskulla maksettuna hintataso on varmaankin juuri tuo, käteen maksettuna n. puolet. Rummut nurin ja nussimaan! |
ope16 28.09.2008 01:14:18 | |
---|
Tuskinpa tunnin hinta laskee, vaikka täällä keskustelua käydään. Todella, jos opettaja verojen ja kaikkien kulujen jälkeen haluaa saada tunnista 20e käteen, on hintataso tuolla 40e/h tietämissä. Mietipä, paljonko maksaa esim hieronta, jossa hieroja keskitty vain ja ainoastan sinuun ja millaista laskutusta harrastavat yksityislääkärit. Katsopa, mitä maksaa yksityinen ratsastustunti. Tässä vain vähän suhtellisuusteoriaa... Sähkömiehet ja putkimiehet voidaan varmasti lisätä joukon jatkoksi. |