Aihe: Seymour Duncan SH-1n/TB-4 vastaan EMG hz81
1
mikkosah
20.09.2008 07:44:57
minkälainen ero mikeillä on soundeissa?

Voi olla ehkä vaikea kuvailla sanoin mutta jos joku pystyy.

Itselläni EMG:t ja ajatelin ostaa ESP Horizonin missä nuo seymourit, eli vanhempaa horizon erää.
Uudessahan on EMG:t.
Lets go through the wall!!!!
Nacher
20.09.2008 11:02:39 (muokattu 20.09.2008 11:03:56)
EMG-81, ei EMGhz-81.

Tyypillinen vastaus lienee se, että EMG kuulostaa steriililtä ja sirisevältä, mutta isolla ulostulolla ja sopii tappoheviin hyvin. Näin se tosin aika pitkälti onkin, tosin itse en pidä EMG-81:sestä edes hevitouhuissa. Se lienee kuitenkin aikamoinen standardi alavireisessä mätössä. Tuo SD:n JB/Jazz-setti on astetta kesympi, mutta kuitenkin ihan riittävän tuhti hevimenoihin. Lähinnä cleaneissa, leadeissa ja rokimmissa soundeissa tuo JB/Jazz setti ohittaa EMG-setin kevyesti. Näin niinkuin mielestäni. Tuo JB on kyllä minusta paras kasarihevimikki, mitä on, mutta ihan moderniin mättöön jotkut voivat kaivata tujumpaa mikkiä.
Morri
20.09.2008 19:29:18
Mulla on tuollainen Horizon SD-setillä ja KH-2 EMG 81/89-setillä (molemmat kitarat leppärungolla siis) ja sanoisin että SD:ssä on "ärhäkämpi" soundi, jotenkin se soundi potkii paremmin, botnea="alapäätä" on enemmän, molemmat mikit (tallassa) tosin leadeihin omiaan. EMG:t "tiukemmat", mutta jotain puuttuu.
"Nuotin vieressä on tilaa..."
Artzi
20.09.2008 20:46:23
EMG-81, ei EMGhz-81.

Tyypillinen vastaus lienee se, että EMG kuulostaa steriililtä ja sirisevältä, mutta isolla ulostulolla ja sopii tappoheviin hyvin. Näin se tosin aika pitkälti onkin, tosin itse en pidä EMG-81:sestä edes hevitouhuissa. Se lienee kuitenkin aikamoinen standardi alavireisessä mätössä. Tuo SD:n JB/Jazz-setti on astetta kesympi, mutta kuitenkin ihan riittävän tuhti hevimenoihin. Lähinnä cleaneissa, leadeissa ja rokimmissa soundeissa tuo JB/Jazz setti ohittaa EMG-setin kevyesti. Näin niinkuin mielestäni. Tuo JB on kyllä minusta paras kasarihevimikki, mitä on, mutta ihan moderniin mättöön jotkut voivat kaivata tujumpaa mikkiä.

Pieni korjaus, SD:n jazz on SH-2n, eikä tuo SH-1n, joka olis '59 model...

Mutta muuten samaa mieltä, että jazz/jb on melko perinteikästä, eikä niillä metsään mene soitettaessa hyvää musiikkia ;) Tässä just kädessä ("mahonkirunkoinen" korealainen) kitara, jossa on tuo kombo, ja siitä lähtee sangen sielukas soundi, joka reagoi ihan mukavasti tatsiin ja vola/tonepotikoiden säätöön. EMG:stä ei ole sanottavaa, valitettavasti.
Ain't running from no one, got no one left behind. There's a million miles ahead of me, but I'm running out of time.
Nacher
21.09.2008 02:50:55
En ymmärrä noita EMG:itä. Hiton monet prokitaristit käyttävät, ja moni saanut levyllekin niillä jees soundeja, mutta joka kerta kun olen itse EMG-81 tallaista kitaraa kokeillut, on soundi ollut ihan järkyttävän paska. Kitaran hintalapun summasta riippumatta.
Ziggy Bubba
21.09.2008 08:28:13

LP Standardissa ainakin on 81 iha ok tallassa. Onhan se vähän sirkkelimäinen saundiltaan, mutta joillain vahvistimilla ihan toimiva.

Musta 85 on reilusti parempi mikki tallassa - tulee vähän sitä botneakin. Tämä siis 85/81-setin omistajan mielipide...
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
trih
21.09.2008 09:18:06
Munsta aika helppo ainakin päätellä miltä 81 kuulostaa. Ei tarvi kuunnella ku Metallicaa, Slayeria, Wyldeä, Rammsteinia ja sitten niitä miljoonaa muutta orkesteria. Duncanin JB:n käyttäjiä en tiedä. Joku muu voi varmaan ohjata jonkun artistin näytteisiin.
Just.
Mandarax
21.09.2008 10:16:31
Duncanin JB:n käyttäjiä en tiedä. Joku muu voi varmaan ohjata jonkun artistin näytteisiin.

Megadethia levylautaselle jos JB/Jazz- yhdistelmää tahtoo kuulla. Nykyään kylläkin taitaa olla SD:n LiveWire Mustainet. No - eipä ole Friedmaniakaan enää...
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Grugi
21.09.2008 10:28:29
SH-1 players
Ben Harper (neck & bridge), Robben Ford (neck & bridge), Mike Einzinger / Incubus (neck), Robert Smith / The Cure

TB-4 players
Paul Stanley / KISS, Gary Rossington / Lynyrd Skynyrd, Ty Tabor / King's X, Steve Marker / Garbage, Nick Hexum & Tim Mahoney / 311, John Connolly / Sevendust, Dave Mustaine / Megadeth

Luulis noista jotain irtoovan.
SDMF
Detox
21.09.2008 11:22:55

En ymmärrä noita EMG:itä. Hiton monet prokitaristit käyttävät, ja moni saanut levyllekin niillä jees soundeja, mutta joka kerta kun olen itse EMG-81 tallaista kitaraa kokeillut, on soundi ollut ihan järkyttävän paska. Kitaran hintalapun summasta riippumatta.

Ite oon tykästynyt EMGihin sen verran että Duncanin JB/'59 setti vain käväsi testissä ja lähti kyllä nopeasti vaihtoon. Eiköhän tässä ole taas mielipiteitä yhtä paljon kuin keskustelijoita, toiset tykkää toiset ei...
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri ESP Eclipse
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)