Aihe: Seymour Duncan SH-1n/TB-4 vastaan EMG hz81
1
Nacher
20.09.2008 11:02:39 (muokattu 20.09.2008 11:03:56)
EMG-81, ei EMGhz-81.

Tyypillinen vastaus lienee se, että EMG kuulostaa steriililtä ja sirisevältä, mutta isolla ulostulolla ja sopii tappoheviin hyvin. Näin se tosin aika pitkälti onkin, tosin itse en pidä EMG-81:sestä edes hevitouhuissa. Se lienee kuitenkin aikamoinen standardi alavireisessä mätössä. Tuo SD:n JB/Jazz-setti on astetta kesympi, mutta kuitenkin ihan riittävän tuhti hevimenoihin. Lähinnä cleaneissa, leadeissa ja rokimmissa soundeissa tuo JB/Jazz setti ohittaa EMG-setin kevyesti. Näin niinkuin mielestäni. Tuo JB on kyllä minusta paras kasarihevimikki, mitä on, mutta ihan moderniin mättöön jotkut voivat kaivata tujumpaa mikkiä.
Morri
20.09.2008 19:29:18
Mulla on tuollainen Horizon SD-setillä ja KH-2 EMG 81/89-setillä (molemmat kitarat leppärungolla siis) ja sanoisin että SD:ssä on "ärhäkämpi" soundi, jotenkin se soundi potkii paremmin, botnea="alapäätä" on enemmän, molemmat mikit (tallassa) tosin leadeihin omiaan. EMG:t "tiukemmat", mutta jotain puuttuu.
"Nuotin vieressä on tilaa..."
Artzi
20.09.2008 20:46:23
EMG-81, ei EMGhz-81.

Tyypillinen vastaus lienee se, että EMG kuulostaa steriililtä ja sirisevältä, mutta isolla ulostulolla ja sopii tappoheviin hyvin. Näin se tosin aika pitkälti onkin, tosin itse en pidä EMG-81:sestä edes hevitouhuissa. Se lienee kuitenkin aikamoinen standardi alavireisessä mätössä. Tuo SD:n JB/Jazz-setti on astetta kesympi, mutta kuitenkin ihan riittävän tuhti hevimenoihin. Lähinnä cleaneissa, leadeissa ja rokimmissa soundeissa tuo JB/Jazz setti ohittaa EMG-setin kevyesti. Näin niinkuin mielestäni. Tuo JB on kyllä minusta paras kasarihevimikki, mitä on, mutta ihan moderniin mättöön jotkut voivat kaivata tujumpaa mikkiä.

Pieni korjaus, SD:n jazz on SH-2n, eikä tuo SH-1n, joka olis '59 model...

Mutta muuten samaa mieltä, että jazz/jb on melko perinteikästä, eikä niillä metsään mene soitettaessa hyvää musiikkia ;) Tässä just kädessä ("mahonkirunkoinen" korealainen) kitara, jossa on tuo kombo, ja siitä lähtee sangen sielukas soundi, joka reagoi ihan mukavasti tatsiin ja vola/tonepotikoiden säätöön. EMG:stä ei ole sanottavaa, valitettavasti.
Ain't running from no one, got no one left behind. There's a million miles ahead of me, but I'm running out of time.
Nacher
21.09.2008 02:50:55
En ymmärrä noita EMG:itä. Hiton monet prokitaristit käyttävät, ja moni saanut levyllekin niillä jees soundeja, mutta joka kerta kun olen itse EMG-81 tallaista kitaraa kokeillut, on soundi ollut ihan järkyttävän paska. Kitaran hintalapun summasta riippumatta.
tommiot
21.09.2008 03:54:37
En ymmärrä noita EMG:itä. Hiton monet prokitaristit käyttävät, ja moni saanut levyllekin niillä jees soundeja, mutta joka kerta kun olen itse EMG-81 tallaista kitaraa kokeillut, on soundi ollut ihan järkyttävän paska. Kitaran hintalapun summasta riippumatta.

LP Standardissa ainakin on 81 iha ok tallassa. Onhan se vähän sirkkelimäinen saundiltaan, mutta joillain vahvistimilla ihan toimiva.
Ziggy Bubba
21.09.2008 08:28:13

LP Standardissa ainakin on 81 iha ok tallassa. Onhan se vähän sirkkelimäinen saundiltaan, mutta joillain vahvistimilla ihan toimiva.

Musta 85 on reilusti parempi mikki tallassa - tulee vähän sitä botneakin. Tämä siis 85/81-setin omistajan mielipide...
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
trih
21.09.2008 09:18:06
Munsta aika helppo ainakin päätellä miltä 81 kuulostaa. Ei tarvi kuunnella ku Metallicaa, Slayeria, Wyldeä, Rammsteinia ja sitten niitä miljoonaa muutta orkesteria. Duncanin JB:n käyttäjiä en tiedä. Joku muu voi varmaan ohjata jonkun artistin näytteisiin.
Just.
Mandarax
21.09.2008 10:16:31
Duncanin JB:n käyttäjiä en tiedä. Joku muu voi varmaan ohjata jonkun artistin näytteisiin.

Megadethia levylautaselle jos JB/Jazz- yhdistelmää tahtoo kuulla. Nykyään kylläkin taitaa olla SD:n LiveWire Mustainet. No - eipä ole Friedmaniakaan enää...
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Grugi
21.09.2008 10:28:29
SH-1 players
Ben Harper (neck & bridge), Robben Ford (neck & bridge), Mike Einzinger / Incubus (neck), Robert Smith / The Cure

TB-4 players
Paul Stanley / KISS, Gary Rossington / Lynyrd Skynyrd, Ty Tabor / King's X, Steve Marker / Garbage, Nick Hexum & Tim Mahoney / 311, John Connolly / Sevendust, Dave Mustaine / Megadeth

Luulis noista jotain irtoovan.
SDMF
Detox
21.09.2008 11:22:55

Ite oon tykästynyt EMGihin sen verran että Duncanin JB/'59 setti vain käväsi testissä ja lähti kyllä nopeasti vaihtoon. Eiköhän tässä ole taas mielipiteitä yhtä paljon kuin keskustelijoita, toiset tykkää toiset ei...
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri ESP Eclipse
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)