Aihe: Metallican uusin
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Exhausted
15.09.2008 15:56:22

Oi vitsi, siinä vasta kuningasidea. Se brickwall-wave hammer-limitteri vaan joka halpislaitteeseen vakioksi, näin saataisiin äänitteistä taas siedettäviä niin että muutkin kuin maximum-boost -fanit niitä kehtaisivat kuunnella.

Oon miettinyt ihan samaa. Saisi itse säätää miten paljon lytätään. :)
matti_
16.09.2008 01:41:09

JES! Vihdoin minäkin sain tuon itselleni...

Kyllähän se rutisee ja paukkuu... ja se kyllä vähän ottaa päähän. Saundit on aika paskat, jos kuuntelee saundeja, mutta kun kuuntelin metallicaa ja metallican uusia biisejä, niin enpä kyllä keksi miten tuon saisi paremmaltakaan kuulostamaan.

Mietin vaan, että tuoltako musiikki kuulostaa, kun rahalla ei enää ole merkitystä..?! Onko bändi niin rikas (muutenkin kuin taloudellisesti), että sillä on varaa kuulostaa miltä haluaa...?!
Säätäjä
16.09.2008 03:30:36
Musta toikaan ei ole kovin kivaa. Kyllä mua ainakin häiritsee joidenkin levyjen kohdalla se kun on ensin säätänyt kuunteluvoimakkuuden itselleen mieleiseksi niin yhtäkkiä joku hyökkää epämiellyttävän lujaa. "Kohtuus kaikessa" on varmasti hyvä tässäkin.

Sori kun poikkeen kanssa ehkä hieman aiheesta, mutta ootteko kuunnellut Foo Fightersin uusinta? Siinä mun mielestä on vähän samaa ongelmaa, mut ehkä toisin päin. Hiljaiset kohdat tulee tosi hiljaa, ja kama on silti aika länässä, kertokaa mulle et miks se on duunattu niin? "Et saatais dynamiikkaa niinku". Mua se häiritsee. Tai jotain.
Täytäthän mun silmälasini. Mun studio
Danko
16.09.2008 05:18:35

Mietin vaan, että tuoltako musiikki kuulostaa, kun rahalla ei enää ole merkitystä..?! Onko bändi niin rikas (muutenkin kuin taloudellisesti), että sillä on varaa kuulostaa miltä haluaa...?!

enemmänhän tämä metallicalta kuulostaa, jos vaikka st. angeriin vertaa. säröä tosin saisi olla aavistuksen vähemmän, ei tämä alkukantaisuus siitä kärsisi.
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
Siis ei voi haluta haluavansa. Tai voi, mutta ei silti ala haluta sitä mitä haluaa haluta. -kondensaattori
sirdickyj
16.09.2008 09:15:22
Sillon kun bändeillä ei ole oikeasti enää mitään tarjottavaa, alkaa tämmönen hevostelu. Tehdään rankkaa vaikka väkisin, millon on studiossa psykiatri, millon on hörhö-Rubin, millon on mitäkin.

Kun ei oikeesti osata, niin lusikka kauniiseen käteen, Bob Rock paikalle ja tehdään sitä mikä luonnistuu itsestään.

Tää on kohta vähän sama juttu kun Chilipeppersillä, kun levyt on täysin mitäänsanomattomia, niin puheenaihetta riittää sitten jostain kuivilla olemisesta (joka on aina just alkanu, jo toistakymmentä kertaa) tai muusta typerästä.

Kyllähän rankankuuloinen lopputulos, jota tässäkin on varmaan haettu, vaatii sen, että myös se taikina on semmosta, että siitä saa jotain rankkaa aikaseksi. Nyt on vain mössöä, joka panee luulemaan, että kuulokkeet on paskana, kun niillä kuuntelee.
Joe Doakes akustinen trio livenä pe 19.9. Mäntyharju/ Ravintola Krouvi
koponen
16.09.2008 09:25:10 (muokattu 16.09.2008 09:25:21)
Sori kun poikkeen kanssa ehkä hieman aiheesta, mutta ootteko kuunnellut Foo Fightersin uusinta?

Entäs yökalan viimeisin. Sekin on lytätty ihan makkaraksi ja volume-automaatiolla tehty "dynamiikkaa" kertsien ja säkkäreitten välille. Kammottavaa.
I'm endorsed by Marshall
Timo JM
16.09.2008 10:01:15

Entäs yökalan viimeisin.

Night fish ???

Sekin on lytätty ihan makkaraksi ja volume-automaatiolla tehty "dynamiikkaa" kertsien ja säkkäreitten välille. Kammottavaa.

Toihan on ollut ihan normaalia toimintaa jo vuosia.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Jaakkoopuukkoo
16.09.2008 11:31:30

Jaa, ite joskus kokeilin tuota volumeautomaatiolla "dynamiikan" luomista ja tulos oli paska. Silloin totesin, että hei: tällaiset asiat vois tehdä siinä sovitusvaiheessa...

En o varma, et ymmärsinkö, mut eikös tämä ole hyvä juttu? Siis ettei taloudelliset tai sosiaalis-pätemykselliset näkökohdat sanele taiteen tekemisen ehtoja?
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
virtalahde
16.09.2008 11:42:38

Juu, ei volumeautomaatiota kannata liioitellakaan. Itse käytän sitä ennen koko ketjua - mahdollinen kompressointi siten, että se toimii kertseissä ja siitä sitten tilkan verran taaksepäin köykäisempiä kohtia, jos on tarve.

Siinähän ei ole mitään järkeä, että vedetään kaikki palikaksi ja sitten lasketaan muutaman palikan tasoa. Sitäkin valitettavasti tehdään.
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
Exhausted
16.09.2008 11:44:42 (muokattu 16.09.2008 11:44:58)

Itse olen myös nähnyt omin silmin tätä että lyttäyksen jälkeen on säkeistöjä laskettu hiljemmalle, mielummin sen automaation laittaisi ennen kompura/limitteriketjua.
Timo JM
16.09.2008 11:50:07

Siinähän ei ole mitään järkeä, että vedetään kaikki palikaksi ja sitten lasketaan muutaman palikan tasoa. Sitäkin valitettavasti tehdään.

Olen samaa mieltä mutta onhan siinä tietysti soundiero. Eli jos halutaan, että ne säkeistötkin kuulostaa yhtä lytätyiltä.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
sirdickyj
16.09.2008 12:00:39
Itse olen myös nähnyt omin silmin tätä että lyttäyksen jälkeen on säkeistöjä laskettu hiljemmalle, mielummin sen automaation laittaisi ennen kompura/limitteriketjua.

Mieluummin soittais hyvin ja huolehtis siitä, että perusasiat on kunnossa, niin ei tarvis hevostella.

Vaikka tää on studiotyöskentely-ketju, niin eikös tuo ole kaiken studiotyöskentelynkin lähtökohta? Että alkuasetelma on kunnollinen.
Exhausted
16.09.2008 12:08:21

Onhan se, mutta vaikka biisiin olisi miten soitettu dynamiikkaa niin kyllä ne sieltä pois saadaan jälkikäteen.
sirdickyj
16.09.2008 12:29:14
Onhan se, mutta vaikka biisiin olisi miten soitettu dynamiikkaa niin kyllä ne sieltä pois saadaan jälkikäteen.

No, mä ajattelen kyllä ton bändin kohdalla, että sinne ei ole alunperin soitettukaan semmosta, ja sen puute on korvattu tollasella paskalla.

Hassua ajatella, että noilla olis ollu lähtökohtana tehdä ton kuuloinen levy.

Joku ideahan tossa on täytynyt olla, kun lättyä on alettu tehdä. Kuulostais, että on yritetty tehdä iskevää ja rankankuuloista metallia. Biisit ja sovitukset viittaa siihen. Mutta kun ei ole oikein osattu, ja jätkistä ei saa enempää irti, niin sitten on täytynyt vissiin kesksiä jotain muuta.

Ei varmaan ole totuus, mutta moka toi ei selvästikään ole. Johonkihan toi perustuu.
Exhausted
16.09.2008 12:35:09 (muokattu 16.09.2008 12:35:23)

Musta tossa DM:n särötyksessä hassua oli se, että aluksi se ei edes kuulostanut mitenkään äärilimitoidulta siten kuin nykymetallilevyt, joissa rummut vaan läpsähtelee. Sitten vertasin sitä muutamiin lujasti soivina pitämiini levyihin ja niillä ei ollut kyllä mitään jakoa DM:a vastaan. Kyllähän sitä voimakkuutta tottakai noinkin saa...
Antti1
16.09.2008 12:38:12
Johonkihan toi perustuu.

Mä epäilen edelleenkin, että ihan kiusallaan äijät tekee tämmösiä. Saishan ne sellasta protarikorjailtua lätinäkopinajytinää kellon tarkasti vedettyä varmaan, mut eihän se aiheuttais mitään kohua missään piireissä. Nyt Metallicasta puhutaan ja ihmiset kiinnostuvat lätystä.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
sirdickyj
16.09.2008 12:44:16
Musta tossa DM:n särötyksessä hassua oli se, että aluksi se ei edes kuulostanut mitenkään äärilimitoidulta siten kuin nykymetallilevyt, joissa rummut vaan läpsähtelee. Sitten vertasin sitä muutamiin lujasti soivina pitämiini levyihin ja niillä ei ollut kyllä mitään jakoa DM:a vastaan. Kyllähän sitä voimakkuutta tottakai noinkin saa...

Niin niin, mutta eikö sillä voimakkuudella varmaankin haeta n.s. voiman tunnetta, ja kun sitä ei oikeasti ole, niin pitää sitten keksiä jotain keinotekosta?

Toi on vähän ku pikkujätkä, joka menee musakauppaan, ja sanoo, että rankalat pitäis kuulostaa, ja ostaa kauheen läjän. Sitten ku ei oikein rupee kuulostamaan. niin lisätään gainia tai muuta Zoomia.

Tostahan tossa pohjimmillaan on kyse koko hommassa, siis ei pelkästään Metallican kanssa, vaan koko tossa hölmöilyssä.

Mukarankkaa voidaan saada studiospedeilyn avulla aikaseks, jolloin kaikki sitä myös haluavat, riippumatta siitä, onko edellytyksiä olemassa.
sirdickyj
16.09.2008 12:47:34
Mä epäilen edelleenkin, että ihan kiusallaan äijät tekee tämmösiä. Saishan ne sellasta protarikorjailtua lätinäkopinajytinää kellon tarkasti vedettyä varmaan, mut eihän se aiheuttais mitään kohua missään piireissä. Nyt Metallicasta puhutaan ja ihmiset kiinnostuvat lätystä.

Vitun jees jos joku teke kiusallaan. Mä en usko tohn.

Ja musta sillä "protarikorjatulla lätinäkopinajytinällä" on ihan yhtä vähän arvoa kun tolla markan hommalla, mitä toi nyt on.

Toi riisuttu juttu toimii niiden bändien kanssa, jotka osaa oikeesti soittaa, ja jotka kokee, että se heidän juttunsa hukkuu yybertuotannon alle. Metallicalla ei ole mitään juttua, joten tarvittiin Bob Rock tekemään se juttu, ja nyt yritetään väen vängällä raapia kokoon jotain muka-uskottavaa huttua.
sirdickyj
16.09.2008 13:26:26
Tekeeks se siitä sit jotenkin parempaa?

Ei varmaankaan, mutta jospa kysyjä halusi herätellä miettimään, miksi juuri Metallican kohdalla siitä älähdetään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)