Aihe: Bile- ja tanssikeikoista tehtävät kirjalliset sopimukset
1
sepisti
15.09.2008 16:34:25 (muokattu 15.09.2008 16:35:34)
Ajattelin kääntyä teidän puoleenne arvon tanssimuusikot.

Eli tilanne on se, että meillä on muutaman vuoden kasassa ollut bilebändi. Keikkoja teemme noin kerran kuussa tahdilla. Yksityistilaisuuksia sekä baarikeikkoja.

Nyt eteen tuli ensimmäinen kerta, kun tilaaja haluaisi tehdä kirjallisen sopimuksen bändimme kanssa. Kyseessä ovat häät. Tietenkin hyvän asiakaspalvelun hengessä kerroimme sen olevan mahdollista. Eli minkälaisia sopimustekstejä yleensä käytätte?

Itse olen kerran tehnyt kirjallisen sopimuksen omissa häissäni soittaneen bändin kanssa. Tuosta sopimuksesta jäi mieleeni kohta, jossa palveluntarjoaja lupasi järjestää jonkun toisen kokoonpanon paikalle, jos alkuperäinen kokoonpano estyisi esim. sairauden ym. takia saapumasta paikalle. Eli onko tuollainen kohta arkipäivää tekemissänne sopimuksissa? Kuvailemani tilanne oli kuitenkin sellainen, että kyseinen bändi koostui päätoimisista muusikoista, joilla kontaktipintaa sellaisiin kavereihin, jotka hoitavat homman vuorokauden varoitusajalla, on ihan eritavalla kuin sivutoimisista soittajista koostuvalla porukalla kuten me olemme.
Meilläkin kyllä järjestyy tuuraajat soittopuolelle, mutta meikäläisen äänen mahdollisesti kadotessa, ongelma olisi jo aika iso:)

Eli pähkinänkuoressa, miten sopimusteksti kannattaisi muotoilla, että se olisi reilu molempia osapuolia kohtaan?
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
haitari
16.09.2008 00:02:07

Tänks Vanhami! Olipa loistava nähdä noin kattava sopimusteksti. Jos tuolla sopparilla tulee vielä hankaluuksia tilaajan kanssa, niin jo on kumma. Noh, todennäköisesti jostain sellainenkin k**pä löytyy, joka vielä sotkee puurot ja vellit.
Missä mie oon? Ja oonks mieki täälä?
sepisti
16.09.2008 01:05:55
Joo. Kiitos paljon. Eiköhän tuossa ollut vinkkiä kerrakseen.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
mack the knife
18.09.2008 17:01:16
On hyvä tehdä.
COVS n:o 1.
EP
18.09.2008 18:16:11
Ainakin yksityistilaisuuksissa häissä ym. kannattaa rahat kuitata hyvissä ajoin alkuillasta! :)
tope2
18.09.2008 18:25:03 (muokattu 18.09.2008 18:25:37)
Tänks Vanhami! Olipa loistava nähdä noin kattava sopimusteksti. Jos tuolla sopparilla tulee vielä hankaluuksia tilaajan kanssa, niin jo on kumma. Noh, todennäköisesti jostain sellainenkin k**pä löytyy, joka vielä sotkee puurot ja vellit.

On menny mun aikana läpi eräänkin kerran (nimettömän bändivirityksen yksityiskeikka) 2 x jallupullo ja kori KYLMÄÄ pullokaljaa. Kun ei meinannu alkuun olla kylmiä, ni tilaajan edustaja lähti oitis pakastaan niitä. Ja kaikki tämä hyvän liksan lisäksi siis! ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)