matti_ 06.09.2008 23:38:20 | |
---|
juu.. de esserit koluttu mutta edelleen sihisee ja suhisee overeissa haikka.. leikkaaminen tuolta 10k:sta vie muutkin pellit mennessään. Mikä eteen? |
Hipelius 06.09.2008 23:53:30 | |
---|
Öööö. Miksi ihmeessä haluaisit sen sieltä pois? "Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend |
matti_ 07.09.2008 00:16:14 | |
---|
Öööö. Miksi ihmeessä haluaisit sen sieltä pois? en pois, vaan pienemmälle... on vähän onnetonta rokkia kun kuuluu vaan että "tsihhiitsihhiitsihhii..." |
Jaava 07.09.2008 00:37:18 (muokattu 07.09.2008 00:42:16) | |
---|
Tässä voisi olla ihan kiva, kun olisi vähän enemmän taustatietoa. Se haikka tulee siis merkittävästi lujempaa, kuin muut pellit? Mitä kaikkea on mikitetty? ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Timo JM 07.09.2008 00:37:51 | |
---|
Ilmeisesti olet kokeillut myös vetää kaiken botnen ja midlen pois overeista, ja rakentaa rumpujen soundin pääsääntöisesti pelkistä lähimikeistä? ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
matti_ 07.09.2008 00:43:08 | |
---|
Se sihinä tulee stereoparista. Ennakoimme tätä laittamalla kolmannenkin overin, josta sitten leikkasin kaikki ylä-äänet pois, eli se ottaa lähinnä muuta settiä. Mutta jos stereoparia hiljentää, stereovaikutelma luonnollisesti kärsii. |
matti_ 07.09.2008 01:06:25 | |
---|
Virvelin geittaus auttoi vähäsen... |
Hipelius 07.09.2008 01:11:55 | |
---|
Virvelin geittaus auttoi vähäsen... Se perinteinen siis. Eihän sulla oo virpan EQ:ssä isoja yläpään boostauksia? Ne yleensä nostavat haikkaa paljon ja huononkuuloisesti. "Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend |
matti_ 07.09.2008 01:18:26 | |
---|
Se perinteinen siis. Eihän sulla oo virpan EQ:ssä isoja yläpään boostauksia? Ne yleensä nostavat haikkaa paljon ja huononkuuloisesti. Ei. Oon kerrankin yrittänyt olla tarkka... tahtoo vaan olla sellanen jyystö päällä että ei erota enää mistään mitään... kaikki kuulostaa aika paskalta... nukkumaan kai pakko mennä :( Kiitos kuitenkin neuvoista! |
Vilhelmus 07.09.2008 08:46:40 | |
---|
Normaalia jälkikäteisviisastelua; ideaalitilanteessa rumpalin pitäis pystyä pitään soitossaan sellainen balanssi, että ko. asialla ei tarvisi vaivata päätä. Jäätävä mänkkinen. |
Timo JM 07.09.2008 09:56:18 | |
---|
Virvelin geittaus auttoi vähäsen... Eli se suhina ei ollut sittenkään overeissa vaan kyseessä oli ihan normaali haitsun vuotaminen virvelimikkiin. Virvelin geittaamiseen kannattaa panostaa huolella ja etsiä ne säädöt missä haitsu kuuluu mahdollisimman vähän kadottamatta kuitenkaan virvelin omaa sointia. Ja todellakin koita leikata overeita ronskisti midlestä alaspäin. Ja jos haitsussa on ollut oma mikki voi senkin joutua joskus jättämään kokonaan pois. Jos overit ja tila ei soundaa hyvälle kannattaa suosiolla rakentaa rumpujen soundit lähimikityksistä. Tomiraidat kannattaa myös siivota käsipelillä niin, ettei sieltä kuulu mitään muuta. Niiden kanssa ei kannata lähteä painimaan geittiasetusten kanssa. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
SamPpaa 07.09.2008 21:58:34 | |
---|
Jälkiviisautta lienee tämäkin.. mutta mikkejä paremmin suuntaamalla tai kokeilemalla toisia mikkejä voisi varmaan vaikuttaa asiaan paljonkin... Tekemällä oppis.. |
Mikael 07.09.2008 22:14:37 | |
---|
Nauha on monesti hyvä tappamaan vittumaisimpia kihinöitä tai sit vaikkapa ihan joku nauhaplugari (vaik tapehead http://www.masseyplugins.com/th.html). Pehmeämpisoundiset ohuemmat wanhat haitsut ovat yleensä myös hyvä juttu jos rumpalistin balanssi on kovin haitsupainotteinen ja yks keino on laittaa haitsun ja overeitten väliseen ilmatilaan joku matsku... Inhimillisyys on hyve. |
Epämuusikko 08.09.2008 15:09:38 | |
---|
Kerran auttoi se, että vaihdettiin haitsunpellit. Toimi! R.I.P Oksanen |
virtalahde 08.09.2008 16:34:22 | |
---|
Tai sitten voi pistää cowbellin niin isolle, ettei haikka vituta. Jes, poistunpa tästä. Jaakko Viitalähde >>
http://www.virtalahde.com |
Kerran auttoi se, että vaihdettiin haitsunpellit. Toimi! Tämä on mun mielestä ainut tie. Ei tuo onnistu millään elektronisella vimpaimella vaan raudassa on vika. Pienempi haikka. Rasvaset/paskaset pellit, niin on valmiiksi tuhnusempi soundi. Kevyempi tatsi? |
Roberto 08.09.2008 23:04:22 | |
---|
Kevyempi tatsi? Tämä. Ja äänittäessä rumpalistille sellanen kuuntelu mistä uunompikin tajuaa et nyt haihattia jo kovasti pienemmälle. |
samic 08.09.2008 23:09:04 (muokattu 08.09.2008 23:29:57) | |
---|
http://www.sn-audio.com |
Timo JM 08.09.2008 23:25:47 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_micscreen.htm tuollasta joskus aattelin testailla haikassa...vois kyl melkee ostaa tuon...tiiä vaikka toimis. Olisko parempi pistää virvelimikin päälle? Toisaalta haitsu kyllä kimpoilee virvelin kalvostakin. Vaan mitäs jos mikittäiskin virvelin poikkeuksellisesti haitsun alapuolelta, eikä sieltä yläviistosta ja pistäis sitten tommosen väliin? ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
samantien 09.09.2008 00:26:01 | |
---|
itse olen ratkaissut tuon ongelman tekemällä yhteen 57:aan 90 asteen kulman runkoon heti kapselin taakse. mahtuu helposti pienempäänkin väliin ja aina poispäin haikasta, joka mulla on jo vuosia ollut 10". "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |