Aihe: Patterin kesto B-Band A5T EQ:n kanssa? 1 | |
---|---|
![]() 04.09.2008 10:32:53 | |
Hommasin Ibanezin elektro-akustisen varustettuna B-Bandin UST mikillä ja A5T-etusella. Loistava vekotin muuten mutta syö pattereita? Kuuluuko virran kulkea silloinkin kun kitara ei ole kytkettynä mihinkään tai viritintä ei käytetä? Soittelen lähinnä kotona akustisesti ja etusen sisäänrakennettua viritntä tulee käytettyä pääasiassa kun viritän kitaran. Sammutan tietenkin virittimen virityksen jälkeen. Nyt on pari patteria mennyt parissa viikossa, vaikka skitta seisoo telineessä silloin kun en sitä soita. Soittoakin tulee vaihtelevasti 0 - 3 tuntia päivässä, miten ehtii. Olenkin nyt ottanut patterin irti kotisoittelussa. Mikä tässä imee virtaa vai onko sattunut vaan valmiiksi huono patteri? Luulisi että paristo kestäisi näin vähällä käytöllä hieman pidempään kuin viikon. Oletin että piiri kytkeytyy päälle vain silloin kun viritin kytketään tai tökätään piuha kiinni ja skitta vahvariin, ja avataan volumea. Mun aktiivibassosa on ollut sama paristo kohta vuoden ja hyvin toimii silloin harvoin kun aktiivipuolta käytän. | |
![]() 04.09.2008 11:15:19 (muokattu 04.09.2008 11:16:05) | |
yleensä "virtakytkin" on piuha ulostulossa ja tässä tapauksessa myös viritysmittarin nappula... Itse ostin samanmoisella kattauksella olevan ibanezin(AWS1000) viikko sitten ja ainakin vielä eilen tuli kämpällä hyvin signaali pihalle, ehkä jopa vähän liiankin kanssa. Kitara suoraan XLR:llä pöytään kiinni ja mikserin etupään gainin saa vääntää niin pienelle ku menee, siltikään kitaran volumea(b-band etuasteen) ei tartte nostaa edes puoliväliin että signaali heiluu punaisella... Pitääpä seurata tuota patterihommaa, mutta ei mulla ainakaan toisen iban akkarin(B-Band UST & SRT preamp) kanssa ole ollut mitään ongelmaa(sama patteri vuoden)... | |
![]() 04.09.2008 11:39:42 | |
yleensä "virtakytkin" on piuha ulostulossa ja tässä tapauksessa myös viritysmittarin nappula... Näin itsekin oletin ja varmaan näin onkin. Saattaa olla kyseessä huono patteri, se kitaran mukana tullut kesti kuitenkin pitempään kuin tämä vajaan vikon ollut patteri. Ibanez AW800-ECE on mulla kyseessä. Singaali on tosiaan aika kuuma, yksi keikka tuolla on vedetty, XLR:llä PA:han kiinni ja hyvä oli soundi pienelläkin volumella. Kesti myös luukuttaa. Kierronesto toimii myös hienosti, tuli sekin testattua samalla :) Täytyy vaihtaa vielä uusi paristo ja seurata tilannetta. Jos sekin tyhjenee nopeasti, pitää sitten jatkaa tutkimuksia. Kiitoksia. | |
![]() 04.09.2008 12:59:08 | |
Minulla oli sama ongelma pari-kolme vuotta sitten erään toisen merkin kanssa. Muutaman patterin jälkeen otin yhteyttä maahantuojaan ja myyjään, jolloin nopeasti vaihdettiin koko systeemi. Koska se oli enemmän tai vähemmän kitarassa kiinteästi kiinni, koko kitara lähti. Noutopalvelu pelasi hyvin ja prosessi meni joutuisasti. Koska itse käytin ko. kitarassa päivittäin lähinnä viritysmittaria, sain sen käsityksen että se oli homman aiheuttaja. Lopulta kun löi uuden patterin kiinni, se ei toiminut lainkaan. Vilkutti heti tyhjää patteria, eli oli ilmeisesti koko preamp oli rikki. Ensin siis patteri vain tyhjeni omia aikojaan. Kuten edellä jo mainittiin, jos piuha on kiinni, se syö patteria. Kun ottaa viritymittarin pois päältä, sen pitäisi katkaista virran syöttö. En pitäisi huonona ideana ottaa heti yhteyttä myyjään ja kertoa asiasta jos takuutakin vielä on. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)